וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתה הרגשה של שקט ושל כיף כמו פעם, עד הבוקר"

8.8.2014 / 16:33

לאחר שלושה ימי רגיעה, שוב התעוררו תושבי עוטף עזה לקול צלילי האזעקות. "זה הרגיש טוב מדי מכדי להיות אמתי", הודתה בעצב תושבת ניר עם. "קשה לחשוב ששוב נתחיל עם הכול מחדש"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

עשרות הרקטות שנורו מאז שעות הבוקר (שישי) לעבר ישראל הבהירו לתושבי יישובי עוטף עזה שייקח עוד זמן מה עד שהרגיעה הזמנית ששררה באזורם בימים האחרונים תהפוך לקבועה. "מההתחלה זה הרגיש שזה טוב מדי מכדי להיות אמתי. הכול קרה מהר מדי והרגיש אופטימי מדי", אמרה בעצב ריימונד, תושבת קיבוץ ניר עם ששבה לביתה עם ההודעה על הפסקת האש באמצע השבוע, מתוך תקווה שהיא תימשך זמן רב. "קשה לי לחשוב ששוב פעם נתחיל עם הכול מחדש", היא המשיכה. "אתמול לא ישנתי בלילה וחיכיתי לשעה 8:00 כדי לשמוע את ה'צבע האדום' הראשון מאז שחזרנו. זה בלתי נסבל שהם שולטים בנו וברגשות שלנו".

לטענתה של ריימונד, "יצאנו מהר מדי. הפעם צריך ממש להיכנס ולהראות להם מה זה. אני לא ישנה בלילות מהפחד שמישהו ייכנס לי לבית, כל רגע הולכת ובודקת את הילדים ושהדלת אכן נעולה. הייתה לנו הרגשה של שקט ושל כיף כמו פעם, עד היום בבוקר".

מלחמה בדרום | כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים
שני פצועים בנפילת רקטה; צה"ל תקף בצפון רצועת עזה
מוקד המריבה: למה לא להסכים לנמל בעזה?
"טיל עבר לידי. היו רגעים שאמרתי 'אני הולך למות'". המח"ט מדבר

כיפת ברזל מיירטת מעל שדרות, מבצע צוק איתן, 8 באוגוסט 2014. רויטרס
"בלתי נסבל שהם שולטים בנו וברגשות שלנו". יירוט בשמי שדרות, הבוקר/רויטרס

אשר ביטון, תושב נתיבות שאשתו וילדיו עדיין מסרבים לשוב הביתה, הביע את אכזבתו מהתנהלות קברניטי המדינה והצבא ונשמע מתוסכל מאוד מן החזרה לשגרת המלחמה. "עד לפני שלושה ימים חווינו ריצה למקלטים, מחסור בעבודה והתמודדות עם תסכול הילדים, ואז הבטחתם הפסקת אש ואנחנו האמנו בכם, אבל זה היה מאוד קצר", אמר ביטון. "אני תוהה האם אתם מבינים מול מי אתם נלחמים? האם עדיין נוכל להמשיך להאמין בכם?", תהה.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הרמטכ"ל: "יכולים לפגוע בבכירי חמאס בכל מקום". יותם רונן
סיכם את המערכה וקרא לתושבים לשוב לביתם. הרמטכ"ל, השבוע/יותם רונן

לאחר שהרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, ואלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, סיכמו כבר השבוע את המערכה בדרום ואף קראו לתושבי הדרום לשוב לביתם, שוב התעוררו הבוקר אזרחים רבים לקול אזעקות "צבע אדום". מיד עם תום ההפוגה בשעה 8:00 הבוקר, נשמעו התרעות באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי העיר ואחת נוספת בשמי מועצת חוף אשקלון. שלוש רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים בשטח המועצה. בהמשך נמשכו מטחי הרקטות לעבר הדרום, האחרון שבהם בסמוך לשעה 15:00. בסך הכול מאז שעות הבוקר נורו כ-40 רקטות מרצועת עזה.

הפלסטינים: ילד בן 10 נהרג בתקיפת צה"ל

שני בני אדם נפצעו בצהריים מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה בסמוך תחנת דלק במועצה האזורית שער הנגב. מצבו של אחד מהם, מנכ"ל מכללת ספיר, ד"ר נחמי פז בן 71, מוגדר קל עד בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מחבלה בגפיו. מצבו של הפצוע השני, חייל צה"ל כבן 20, מוגדר קל. הוא פונה לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפגיעות בפלג גופו התחתון. נוסף על שני פצועים אלו נפצע באורח קל אדם במועצה האזורית שדות נגב בעת שרץ למרחב מוגן. כמו כן, מבנה ביישוב במועצה האזורית שדות נגב ניזוק מפגיעה ישירה של רקטה, ובנוסף, נזק נגרם לכמה מבנים ביישוב במועצת שער הנגב.

בשל חידוש השיגורים, שב צה"ל לתקוף מהאוויר ובאש ארטילרית מטרות בצפון רצועת עזה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הביטחון, משה יעלון, הנחו את כוחות הצבא להגיב בעוצמה, לאחר שבשעה 8:00 הסתיימה הפסקת האש בת 72 השעות בין ישראל לבין חמאס. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, ילד בן עשר נהרג בתקיפות צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully