וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית שדרות תוקף: "יעלון כשל, הוא שר בלי ביטחון"

8.8.2014 / 17:51

אלון דוידי ביקר בחריפות את התנהלות מערכת הביטחון ובעיקר את העומד בראשה. "יעלון דיבר גבוהה גבוהה על האופן שבו ישראל תגיב לחידוש הירי, ואנחנו עדים לתגובה רופסת. הוא לא מספק את הסחורה"

צילום: שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

שידור ישיר מגבול הרצועה

LIVE

"לצערי, יש לנו שר בלי ביטחון": ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, תקף היום (שישי) בחריפות את התנהלותו של שר הביטחון משה יעלון, שלדבריו "נכשל כישלון חרוץ בהשגת ביטחון לתושבי ישראל". "חמאס לא מרגיש מובס, וגרוע מזה - אין לו פחד או הרתעה מצה"ל. זה מה שקורה כאשר שר הביטחון אינו מספק את הסחורה ואינו מביא ביטחון".

"לא ייתכן כי השר ידבר גבוהה גבוהה על האופן התקיף שבו תגיב ישראל אם חמאס יעז לחדש את הירי, אך כאשר הדבר קורה אנחנו עדים לתגובה רופסת", המשיך דוידי, חבר מרכז הליכוד, שציין כי "לא ברור גם מדוע הנחה יעלון את צה"ל לצאת מהרצועה ולשחרר אלפי חיילים לביתם, בעוד אנו נמצאים במצב של הפסקת אש. האויב ראה את המהלך הזה, פירש אותו כצעד של פחדנות, חידש את הירי - והביך אותנו".

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
גורמים במו"מ: "הושגו הבנות ברוב הנושאים בקהיר"
תושבים בדרום: "היה לנו שקט והיה לנו כיף, עד הבוקר"
תיעוד: חיל האוויר שב לתקוף בעזה

משה יעלון, אלון דוידי  עיריית שדרות. דייב בומוביץ', רוייטרס, עיבוד תמונה
ביקורת חריפה מצד ראש עיריית שדרות. יעלון ודוידי/עיבוד תמונה, דייב בומוביץ', רוייטרס

דוידי לא הסתפק בכך, והמשיך: "לאן אצה הדרך לשר? האם הוא סיים את הלחימה חד-צדדית? איך אפשר להסביר התנהלות כזאת? כך לא משיגים הרתעה וגם לא ביטחון. להיפך, כך יוצרים מצב של תחושת ניצחון בצד השנים, והנצחת הירי עלינו לעוד שנים רבות. במצב כזה, נדמה שדבר לא הושג. הרס עצום של נדל"ן בעזה לא ממש מרתיע את חמאס ולא גורם לשום אפקט של מחשבה שנייה מצדם".

הבוקר, עם פקיעת הפסקת האש, פתחו ארגוני הטרור ברצועת עזה בירי לעבר יישובי הדרום. שתי רקטות פגעו בבתים בשדרות, ולא גרמו לנפגעים. יצוין כי הרמטכ"ל, בני גנץ, הבטיח לתושבי עוטף עזה לאחר שהושגה הפסקת האש, שהסתיימה הבוקר, שלא קיים חשש שיחודש הירי לעברם. "אני משוכנע שהציבור סביב עוטף עזה יכול לחזור לבתיו, לפתח את השדות, לחזור ולחיות את חייו בצורה טובה ואיכותית כפי שהיה קודם", אמר הרמטכ"ל ביום שלישי. מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, הוסיף אז: "תושבי הדרום יכולים לחזור לביתם ולהרגיש בטוחים".

פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
פגיעה ישירה, הצהריים בשדרות/מערכת וואלה!, יניר יגנה
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות. יניר יגנה, מערכת וואלה!
פגיעה ישירה של רקטה בבית בשדרות/מערכת וואלה!, יניר יגנה
השקט הופר - מטחים לדרום; צה"ל תקף ברצועה עזה. שי מכלוף
צה"ל מפציץ ברצועה/שי מכלוף

אל הביקורת כלפי ההנהגה הצטרף היום גם ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, שהיה בראש השירות עד 2011.

"מדוע היינו חייבים למהר להודיע ולהראות לחמאס כי המבצע הסתיים מבחינתנו לפני שהפסקת האש התייצבה?", צייץ היום ראש השב"כ לשעבר בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "ברור שזה הזמין אותם להביך אותנו הבוקר". בהמשך דבריו הוא נתן כתובת לאותן "האשמות", ותלה את הרמטכ"ל בני גנץ ואת אלוף פיקוד דרום סמי תורג'מן כאחראים לכך שישראל מצאה את עצמה כעת במצב בו המערכה נמשכת אף שלכאורה הוכרז כבר לפני כמה ימים על חזרה לשגרה.

"אני עדיין מנסה ולא מצליח להבין מדוע אצה הדרך לרמטכ"ל ולאלוף פד"מ (פיקוד דרום) לקרוא לתושבי עוטף עזה לשוב לבתיהם עוד לפני תום 72 השעות של הפסקת האש?", תהה דיסקין.

שני פצועים מרסיסי רקטה שהתפוצצה בשדרות

וכך, בשעות מאז שהופרה הפסקת האש היה הדרום תחת מטחים בלתי פוסקים של עשרות רקטות. כמה מהן פגעו פגיעות ישירות. אחת פגעה בצהריים בבית בשדרות. לא היו נפגעים אולם אישה אחת לקתה בחרדה.

מוקדם יותר נפצעו שני בני אדם מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה סמוך לתחנת דלק במועצה האזורית שער הנגב. מצבו של אחד מהם, מנכ"ל מכללת ספיר, ד"ר נחמי פז בן 71, מוגדר קל עד בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע כשהוא סובל מחבלה בגפיו. מצבו של הפצוע השני, חייל צה"ל כבן 20, מוגדר קל. הוא פונה לבית החולים סורוקה כשהוא סובל מפגיעות בפלג גופו התחתון.

במועצה האזורית שדות נגב נפצע קל גבר, בעת שרץ למרחב מוגן.

חיילים בשטחי הכינוס בגבול רצועת עזה. אוגוסט 2014. רויטרס
חייל בגבול הרצועה/רויטרס
הפגנת תמיכה בחמאס, עזה. רויטרס
הפגנת תמיכה בחמאס בעזה/רויטרס
יום אחרון במקלט באשקלון 5 באוגוסט 2014. רויטרס
במקלט באשקלון/רויטרס
טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
אחרי כמה ימים, שוב נדרשה כיפת ברזל לפעולה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully