וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות התפוצצו בעוטף עזה; הרוגים בתקיפות ברצועה

9.8.2014 / 10:26

אזעקות נשמעו החל מ-7:00. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות אשכול ושדות נגב. צה”ל תקף כ-40 יעדים ברצועה, 2 רוכבי אופנוע חוסלו. הפלסטינים: 3 הרוגים במסגד

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אחרי לילה שקט - שוב בוקר של אזעקות ורקטות בנגב המערבי: בסביבות 7:00 בבוקר (שבת) שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל חמש רקטות, והן התפוצצו בתחומי המועצות האזוריות שדות נגב ואשכול. מדובר בשיגורים ראשונים מאז השעה 21:45 אמש, אז שוגרה רקטה לחוף אשקלון. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לנפגעים או לנזק. אחרי 9:00 שוגרו עוד ארבע רקטות, והן התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. בצהריים התפוצצו עוד שתי רקטות, סמוך ליישוב באשכול ובשטח פתוח בשדות נגב. גם במקרים אלה לא נמסר על נפגעים או על נזק.

מלחמה בדרום - כותרות נוספות:
אובמה: רק לחץ פנימי יגרום לנתניהו לעשות פשרות
המו"מ נמשך תחת אש: מצרים לוחצת על חמאס
עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר ישראל. 9 באוגוסט 2014. AP
שיגור רקטה מהעיר עזה לעבר שטח ישראל, הבוקר/AP

צה"ל תקף במהלך שעות הלילה והבוקר כ-40 יעדים ברחבי הרצועה, ובסך הכול מאה מאז אתמול בבוקר. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", מטוסי חיל האוויר תקפו והרסו שלושה מסגדים ושני בתים ברצועה: שני מסגדים במחנה נוסיראת - שם דווח על שלושה הרוגים - ומסגד נוסף בשכונת זייתון בדרום העיר עזה, ובתים בשכונת א-צברה ובבית להיא. בשעות הבוקר המאוחרות דווח כי שני פלסטינים שרכבו על אופנוע במחנה הפליטים אל-מע'אזי במרכז רצועת עזה הותקפו ונהרגו. בנוסף, הופצצו כמה אזורים חקלאיים, בהם בג'בל א-ריס במזרח עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מסגד בעיר עזה שנפגע כנראה בתקיפה של חיל האוויר. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
תושבים בעזה מחוץ למסגד שנפגע כנראה בתקיפת חיל האוויר/רויטרס

מאז פקיעתה של הפסקת האש אתמול בשעה 8:00 בבוקר, שוגרו לשטח ישראל יותר מ-50 רקטות, והן גרמו נזק קל וכמה פצועים. בתגובה, צה"ל שב להפציץ מטרות ברצועת עזה, והפלסטינים דיווחו על חמישה הרוגים בשל כך, ובסך הכול 1,898 מאז תחילת מבצע "צוק איתן".

בתוך כך, גובר הלחץ הבינלאומי להביא להסכם הפסקת אש בין ישראל לחמאס, בעוד המשלחת הפלסטינית שוהה בבירה המצרית שם מתקיים המשא ומתן. גורם פלסטיני אמר הבוקר לעיתון א-שרק אל-אווסט כי קיימת אפשרות להאריך את הפסקת האש – התנאי לקיום שיחות על הסכם כולל מבחינת ישראל – ל-72 שעות נוספות. המקור הוסיף כי עד השעה 20:00 אמש לא חלה התקדמות בשיחות, זאת בניגוד לדיווחים שיצאו ממקורות מצריים, לאחר שלדברי המקור, ישראל סירבה לדרישות הפלסטיניות להסרת המצור מעזה ובכללן הקמת נמלי ים ואוויר והגדלת השטח הימי המותר לדיג.

תקיפת דירה ששימשה לפעילות טרור בדרום רצועת עזה ע"י חיל הים + תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. דובר צה"ל
דירה בדרום הרצועה ששימשה לפעילות טרור, שניות לפני שהותקפה הלילה/דובר צה"ל

עדיין לא ברור מה טיב השיחות המתקיימות בקהיר, אולם הלילה הביע משרד החוץ בארצות הברית תקווה כי הפסקת האש הזמנית תחודש "בתוך שעות". "תקוותנו היא שהצדדים יסכימו להארכת הפסקת האש", אמרה הדוברת, מארי הארף.

במקביל, התייחס נשיא ארצות הברית ברק אובמה למלחמה בעזה ולמצבה המדיני של ישראל. הוא נתן ביטוי לתחושותיו כשאמר שללא לחץ מהציבור הישראלי, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא צפוי לעשות פשרות בנושא השלום. "תמיד האמנתי שצריך למצוא דרך לחיות בשלום עם הפלסטינים. צריך להכיר בכך שיש להם דרישות לגיטימיות, ושזו גם הארץ שלהם והשכונה שלהם", אמר בריאיון שהעניק לעיתונאי תום פרידמן מה"ניו יורק טיימס".

תושבים בעזה מחלצים פריטים מבתיהם ההרוסים אחרי תקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
פלסטינים מחלצים פריטים מבתיהם שנהרסו בתקיפות/רויטרס

כשנשאל אם לא כדאי שיפעיל לחץ חזק יותר על נתניהו ועל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר אובמה כי השניים צריכים תחילה לפעול בעצמם. בהתייחסו לאבו מאזן, אמר אובמה כי "ביבי חזק מדי ובמובנים מסוימים, אבו מאזן חלש מדי כדי שנביא את שניהם ביחד, ונקבל החלטות נועזות כמו שסאדאת, בגין או רבין היו מוכנים לקבל. זה יצריך שההנהגה אצל הישראלים – והפלסטינים – תביט מעבר למחר. עבור פוליטיקאים, זה הדבר הקשה ביותר לעשות".

(עדכון ראשון: 7:42)

בית בשדרות שנפגע מרקטה. 8 באוגוסט 2014. AP
בית בשדרות שנפגע אתמול מרקטה/AP
ילד מפנה ספרי קוראן ממסגד בעזה שנהרס בתקיפת צה"ל. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
ילד נושא ספרי קוראן שהוצאו ממסגד שנהרס בעזה/רויטרס
תקיפת צה"ל בעיר עזה. 8 באוגוסט 2014. AP
תקיפת צה"ל בעיר עזה, אתמול/AP
תקיפת צה"ל בעיר עזה. 8 באוגוסט 2014. AP
תקיפת צה"ל בעיר עזה. 8 באוגוסט 2014/AP
תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
תקיפה בעזה, היום/רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014. רויטרס
תקיפת חיל האוויר בעיר עזה. 9 באוגוסט 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully