וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעוטף עזה מתוסכלים מהמצב: "אל תחזרו לקיבוץ"

9.8.2014 / 17:44

רכז הביטחון בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב הודיע לתושבים כי לאור המשך האש ו"מאחר שאף גוף במדינה לא לוקח החלטה, אנו ממליצים בשלב זה לא לשוב". תושבת: "לא נחזור תחת ירי"

נזק לחממות במועצה אזורית שער הנגב בעקבות נפילת רקטה, אוגוסט 2014. דוברות שער הנגב,
פגיעה בשער הנגב/דוברות שער הנגב

נוכח המשך הירי לעבר יישובי עוטף עזה, התסכול בקרב התושבים הולך וגובר. רק לפני כמה ימים התיר פיקוד העורף לתושבי האזור לחזור לשגרה עם ההכרזה על הפסקת אש זמנית, אולם מאז שחודש הירי אתמול בבוקר, הבינו התושבים שהשגרה עוד רחוקה. "מצד אחד, הגורמים הצבאיים אומרים שאפשר לחזור הביתה - ומצד שני, הירי נמשך. אנחנו ממש מחכים לשוב הביתה", אמרה גילה, תושבת אחד הקיבוצים בעוטף עזה.

"מאחר שאף גוף במדינה לא לוקח החלטה, אנו ממליצים בשלב זה לא לחזור לקיבוץ", אמרו היום (שבת) בצוות החירום של הקיבוץ. "אנחנו פועלים להכין את המערכות, כולל חינוך, לחזרתכם הביתה", הוסיף גורם בצוות.

לטענת גילה, התושבים נמצאים בסיטואציה מורכבת ובעייתית. "כולנו מלאי געגועים לפגוש את כולם ולחזור לחיים נורמליים בקיבוץ, אבל ממש לא נחזור תחת ירי. צוות הביטחון פה הוא הצוות המיומן ביותר שיש, ואנחנו סומכים על ההחלטות שלו לחלוטין".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
תיעוד: צה"ל מחסל שני פעילי טרור על אופנוע בעזה
דיווח: הדיון על נמל בעזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח
בעוטף עזה מתוסכלים מהמצב: "אל תחזרו לקיבוץ"

איש כוחות הביטחון מחזיק שרידי רקטה בשדות ליד קיבוץ נחל עוז, 2008. AP
מחכים לחזור לקיבוץ, אבל לא תחת ירי/AP

חיים ילין, ראש מועצת אשכול אמר היום כי לאחר חודש של מלחמה שופר משמעותית ביטחון התושבים עם נטרול איום המנהרות. יחד עם זאת, ציין, איום הטילים על עוטף עזה עדיין לא נוטרל.

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

"ילדינו ספונים בשעות אלו בבתיהם, בחדרים הממוגנים, במקום להתרוצץ בדשאים ולבלות בבריכות השחייה בחופש הגדול. ממשלת ישראל מחויבת גם היא לערכים אלו ואינה יכולה להתחמק ממחויבותה לשמירה על ביטחונם של תושביה". לטענתו, "ראש הממשלה ושר הביטחון הבטיחו שלא יקבלו ירי על מדינת ישראל. זוהי אינה הבטחה פוליטית, זהו חוב מוסרי בסיסי של ממשלה כלפי תושביה במדינה דמוקרטית. הבטחה זו חייבת להיות ממומשת במלוא עוצמתה הצבאית והמדינית. תושבי אשכול ועוטף עזה לא ישתקו עד לסיום המערכה, שתכלול נטרול איום הטילים על יישובינו". משעות מהבוקר התפוצצו עשר רקטות בשטחי יישובי אשכול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פגיעה במבנה בקיבוץ במהלך הלחימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאור המצב, עדכן פיקוד העורף את ההנחיות לתושבים: בטווח על עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה אסורות התכנסויות והתקהלויות של למעלה מ-500 בני אדם - הן בשטח פתוח והן בשטח סגור. פעילויות הפגה לרווחת הציבור ניתן לקיים בתנאי שבזמן הישמע אזעקה או קול נפץ, יעמוד לרשות הציבור המשתתף הפעילות מרחב מוגן תקני. המרחב חייב להיות במיקום אשר תואם לפרק הזמן שעומד לרשות הציבור כדי להגיע אליו.

בטווח של 80-40 קילומטרים מהרצועה, אסורות התקהלויות והתכנסויות של למעלה מאלף בני אדם בשטח פתוח. בטווח מרחק של למעלה מ-80 קילומטרים מגבול הרצועה, ההוראות היחידות נכון לשעה זו הן פתיחת המקלטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully