וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטופות בדרך הביתה? העולם נרתם לעזור לניגריה

לאחר שהרשויות באבוג'ה כבר כמעט והרימו ידיים, הצהרות תמיכה מהקהילה הבינלאומית החיו את מאמצי החיפוש אחרי התלמידות שנחטפו על ידי בוקו חראם. פרס כספי הוצע למי שיסייע

נשיא ניגריה ונשיא צרפת בוועידת עסקים באבוג'ה, ניגריה, פברואר 2014. AP
"נעשה כל שביכולתנו". נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן ונשיא צרפת פרנסואה הולנד/AP

משטרת ניגריה הכריזה היום (רביעי) כי תציע פרס כספי של 300 אלף דולר למי שיסייע באיתור מאות התלמידות, שנחטפו על ידי ארגון הטרור האיסלאמיסטי "בוקו חראם" לפני כשלושה שבועות בעיר צ'יבוק שבצפון-מזרח המדינה, אליהן נוספו ככל הנראה שמונה נערות שנחטפו אתמול מכפר באזור.

מיוחד | חרב הדמים האיסלאמית שמטילה אימה על הנוצרים

הודעה זו מסמנת שינוי טון בניגריה, בה הרשויות כמעט והרימו ידיים בשבועות האחרונים. מחאה הולכת וגוברת בניגריה וברחבי העולם, כמו גם הצעות רבות ממנהיגים בקהילה הבינלאומית, נתנו רוח גבית לרשויות באבוג'ה, שנדמה שהיו זקוקים לה באופן נואש.

עוד בנושא בוואלה! חדשות:
בוקו חראם מאיים: ”התלמידות בידינו, נמכור אותן”
האם הנערות שנחטפו בניגריה נמכרו כשפחות מין?
הורי החטופות בניגריה ויתרו: ”אין תמיכה מהרשויות”

הפגנת מחאה נגד חטיפת התלמידות בניגריה, וושינגטון, מאי 2014. רויטרס
"מה אם זה היה קורה בארצות הברית?" הפגנת מחאה בוושינגטון, אתמול/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, אמר הלילה כי ארצו תעשה כל שביכולתה כדי לעזור לרשויות בניגריה בחיפושיהן אחר יותר מ-200 הילדות שנחטפו בשבועות האחרונים על ידי ארגון "בוקו חראם". "מטרתנו היא לעזור לקהילה הבינלאומית ולממשלה הניגרית בחיפושים", אמר אובמה בראיון לרשת NBC.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כמוהו גם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שהבטיח היום כי פריז "תעשה כל שביכולתה על מנת לעזור לניגריה להשיב" את התלמידות. דובר הממשלה מסר: "נשיא הרפובליקה הבהיר כי צרפת תעשה הכל כדי להחזיר את החטופות", והוסיף כי מדובר ב"אחד ממעשי הטרור המזעזעים ביותר שנתקלנו בהם".

שר החוץ של בריטניה, ויליאם הייג, הוסיף גם הוא כי מדינתו מציעה לשלטון בניגריה "עזרה מעשית" בהשבתן של יותר מ-200 הנערות שנחטפו על ידי ארגון הטרור "בוקו חראם" בחודש שעבר. הייג סירב לפרט לכלי התקשורת את אופי הסיוע שיינתן. "השימוש בנערות הללו כשלל מלחמה הוא דוחה ולא מוסרי", אמר.

האם הנכונות הבינלאומית תשנה את פני הדברים? רק בתחילת השבוע, הנשיא גודלאק ג'ונתן הודה בראיון לערוץ טלוויזיה מקומי כי כוחות הביטחון במדינה לא יודעים היכן נמצאות החטופות. עם זאת, הבטיח: "בכל מקום בו הבנות נמצאות, אנחנו נחזיר אותן".

הפגנת מחאה נגד חטיפת התלמידות בניגריה, וושינגטון, מאי 2014. רויטרס
"מעשה דוחה ולא מוסרי". הפגנת מחאה בוושינגטון, אתמול/רויטרס

בהתייחסות הראשונה שלו לפרשה, כשבועיים וחצי לאחר אירוע החטיפה, הוסיף ג'ונתן כי למרות חיפושים שביצעו כוחות צבא וחיל האוויר, טרם אותר מיקומן של הנערות וביקש סיוע מההורים ומהקהילות המקומיות. "הממשלה זקוקה לסיוע", אמר, "זו שעת מבחן למדינה, כולנו כואבים".

כשבוע לאחר החטיפה, הוריהן של התלמידות הודיעו על הפסקת החיפושים אחר בנותיהן, בשל חוסר בגיבוי משטרתי למאמצים העצמאיים בהם פתחו. חלק מההורים סיפרו כי נאלצו לצאת לחיפושים בעצמם, ללא סיוע מהרשויות, אך נאלצו לעצור קרוב למקום בו התלמידות מוחזקות, להערכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully