וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס: חייל ירה ב-3 מעמיתיו והתאבד בבסיס פורט הוד

חייל המשרת בבסיס "פורט הוד" ירה למוות בשלושה בני אדם, פצע כ-14 נוספים ולאחר מכן שם קץ לחייו בירייה לראשו. מפקד הבסיס: "הוא סבל מבעיות נפשיות". אובמה: "הלב נשבר"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

חייל בבסיס הצבאי "פורט הוד" שבטקסס ירה הלילה (חמישי) למוות בשלושה בני אדם ופצע לפחות 14 נוספים, ולאחר מכן שם קץ לחייו. על פי גורמים צבאיים רשמיים, החשוד בביצוע הירי הוא איוואן לופז, בן 34. על פי הערכות, לא מדובר באירוע טרור, וראשיתו בעימות אישי בין לופז לבין חייל אחר בבסיס. לטענת מפקד הבסיס, ליוטננט-גנרל מארק מיילי, לופז שירת בעבר במשך כמה שנים בעיראק, וסבל מבעיות נפשיות בגינן טופל בתרופות. ב-2009 אירעה באותו בסיס תקרית ירי נוספת, אז ירה למוות פסיכיאטר צבאי ב-13 בני אדם.

עוד בעולם:
תאילנד: פצצה ממלחמת העולם השנייה הופעלה, 7 נהרגו
זוגתו לשעבר של הנשיא הולנד תהיה שרה בכירה בממשלה
הצלף האגדי: הרג 6 מחבלי טליבאן עם קליע אחד

מחקירה ראשונית של האירוע, שהחל בשעה 16:30 (שעון מקומי), עלה כי לופז פתח באש לעבר כמה בניינים בתוך הבסיס באמצעות אקדח שרכש בעצמו לאחרונה. על הבסיס הוכרז מצור, וכל מי שנמצא בו התבקש להתרחק מחלונות ומדלתות מחשש לירי שיתבצע לכיוונו. בשלב מסוים, הגיע לופז למגרש חנייה, שם נתקל באחת מקצינות הבסיס. ככל הנראה, אז שלף לופז את אקדחו, הצמיד אותו לראשו - וירה בעצמו למוות. בתום סריקות של הכוחות הרבים שהוזעקו למקום, נשללה האפשרות שהוא קיבל סיוע מגורם נוסף והכוננות שהוכרז בבסיס הוסרה.

הנשיא ברק אובמה עודכן הלילה בפרטי האירוע הקשה, ואמר כי הוא "מתכוון לחקור בדיוק מה קרה שם". הנשיא, שדיבר עם כתבים במהלך ביקור בשיקגו, אף התייחס לכך שמדובר באירוע ירי נוסף בבסיס תוך חמש שנים, ואמר: "שובר את הלב שאירוע מסוג זה התרחש פעם נוספת". גם שר ההגנה, צ'אק הייגל, התייחס לאירוע, ואמר כי זוהי "טרגדיה גדולה".

נובמבר 2009: קב"ן מוסלמי רצח 13 חיילים

בחודש נובמבר 2009 הרג נידאל חסן, פסיכיאטר צבאי, 13 בני אדם ופצע 30 נוספים, ובחודש אוגוסט האחרון הוא נידון לעונש מוות.

חסן הודה ב-13 סעיפי האישום בגין רצח שהוגשו נגדו, אך טען כי פעל כדי להגן על המוסלמים ועל פעילי הטאליבן באפגניסטן. לדבריו, הוא פעל כדי להגן על קבוצת מיעוט הנתונה לרדיפה, אך בית המשפט דחה את הטענה הזו על הסף.

בפנטגון התייחסו למקרה כאל "אלימות במקום העבודה" ולא כמעשה טרור, הגדרה שעוררה זעם בקרב קרובי הנרצחים. בשל כך, רבים מהם הפגינו נגד הנשיא ברק אובמה.

(עדכון ראשון: 1:27)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שלושה הרוגים בבסיס הצבאי פורט הוד בטקסס, 2 באפריל 2014. AP
חיילם מחוץ לבסיס פורט הוד לאחר הירי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully