וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקב"ן המוסלמי שרצח 13 חיילים נידון לעונש מוות

רויטרס

29.8.2013 / 0:05

חבר מושבעים צבאי דן את נידאל חסן למוות בשל הטבח שערך בבסיס פורט הוד שבטקסס ב-2009. חסן ייצג את עצמו במשפט, ולמרות החשש מקרקס תקשורתי הוא שמר על שתיקה מרבית הזמן

נידאל חסן, הפסיכיאטר הצבאי שהורשע ב-13 סעיפי רצח בבסיס פורט הוד בטקסס, נידון לעונש מוות. חבר מושבעים של 13 קצינים התכנס אמש (רביעי) במשך שעתיים, לפני שהכריע בין עונש מוות למאסר עולם עבור חסן, שיהיה החייל הראשון שיוצא להורג מאז 1961. עם זאת, חסן עשוי לשהות שנים באגף הנידונים למוות, בשל מערכת ערעורים מורכבת העומדת לרשותו. הנשיא אמור לאשר סופית את הוצאתו להורג.

משפטו של חסן, בן 42, נפתח לפני כשלושה שבועות תחת אבטחה כבדה, באותו בסיס בו ביצע את מסע הרצח הקטלני בטקסס בחודש נובמבר 2009. אחרי ארבע שנים של דיונים סבוכים בבית המשפט הצבאי, חלה התפתחות משפטית נוספת בעלילה, כשחסן הודיע שהוא מפטר את עורך הדין שמונה לו אחרי שאושר לו לייצג את עצמו.

משפטו של היורה מבסיס פורט הוד, נידאל חסן. AP
תצלומי 13 קורבנותיו של נידאל חסן/AP

חרף החשש כי ינצל את היכל הדיונים כדי להציג את משנתו האיסלאמית הקיצונית, חסן לא זימן כל עדים במהלך המשפט, ולא סיפק כל הסברים או מסמכים שיוכלו לתרץ את מעשיו. הוא גם לא הסביר את הסיבה לכך שסירב להיעזר בעורך דין. השופטת, קולונל טארה אוסבורן, אמרה לו: "אתה רב החובל של הספינה שלך". הוא הקפיד לפנות אליה ואל המושבעים בנימוס, ומיעט במלים לאורך כל המשפט.

חסן הורשע בכל סעיפי האישום שהוגשו נגדו, שכללו גם 32 סעיפים נוספים של ניסיון רצח. ב-5 בנובמבר 2009 הוא צעד למרפאה שהעניקה בדיקות וחיסונים לחיילים וטיפס על השולחן. לאחר מכן דקלם תפילות בערבית ופתח באש משני אקדחים, אותם טען פעמיים. הוא ירה בסך הכל מאה כדורים.

חסן הודה בכתב האישום שהוגש נגדו, אך טען בעבר כי פעל כדי להגן על המוסלמים ועל פעילי הטליבן באפגניסטן. לדבריו, הוא פעל כדי להגן על קבוצת מיעוט הנתונה לרדיפה, אך בית המשפט דחה את הטענה הזו על הסף.

בפנטגון התייחסו למקרה כאל "אלימות במקום העבודה" ולא כמעשה טרור, הגדרה שעוררה זעם בקרב קרובי הנרצחים. רבים מהם הפגינו נגד הנשיא ברק אובמה.

לקריאה נוספת על הוצאות להורג:
הכל חוץ מפואטיקה: חיים של רוצח במאה מלים

(עדכון ראשון: 22:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully