וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוגתו לשעבר של הנשיא הולנד תהיה שרה בכירה בממשלה

מנואל ואלס הציג הבוקר את "הקבינט הקרבי" שלו, המתאפיין באנשי שמאל מובהקים. בין המינויים: סגולן רויאל, אם ילדיו של הנשיא הצרפתי, ומי שהודרה מהפוליטיקה בשנים האחרונות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה החדשה של צרפת הציג הבוקר (רביעי) את שריו החדשים. כמה מהמינויים מפתיעים ומגיעים מהצד הקיצוני של המפלגה הסוציאליסטית. הקבינט החדש כבר מכונה "ממשלה קרבית", שמטרתה למצב מחדש את הסוציאליסטים כחלופה לימין הקיצוני שזכה בבחירות להישג הגדול בתולדותיו.

הממשלה החדשה הוקמה אחרי שהמפלגה הסוציאליסטית, בראשות הנשיא פרנסואה הולנד, נחלה הפסד צורב בבחירות המקומיות ביום ראשון. ביום שני בבוקר הורה הנשיא לשר הפנים, מנואל ואלס, להקים ממשלה חדשה במקום זו של ראש הממשלה המתפטר, ז'אן-מארק אירו. סגולן רויאל, שהייתה מועמדת לנשיאות ב-2007, מונתה לשרה לאיכות הסביבה. רויאל היא אם ילדיו של הנשיא הולנד, והיה לה סכסוך ארוך-שנים עם ואלרי טרירוולייר, זוגתו עד לאחרונה.

לקריאה נוספת
סה טו: הולנד הודיע על פרידה מבת זוגו אחרי שבגד בה
ציוץ קטלני: הנשים בחייו של הולנד מתקוטטות דרך הטוויטר

סגולן רויאל, בכירת המפלגה הסוציאליסטית. לה רושל, צרפת. יוני 2012. רויטרס
סגולן רויאל נדחקה לפינה אחרי שהולנד החל לצאת עם ואלרי טרירוויילר/רויטרס

המינוי המפתיע ביותר הוא כנראה זה של איש השמאל, ארנו מונטבורג, שמונה לשר הכלכלה. מונטבורג מגיע מהצד הקיצוני ביותר של המפלגה הסוציאליסטית ונחשב ליריבו הוותיק של ראש הממשלה החדש. הוא התמודד מול ואלס בפריימריז לראשות המפלגה ב-2011, ושניהם הפסידו להולנד. בנואה המון, גם הוא נמנה על הפלג השמאלי של המפלגה, מונה לשר החינוך. הוא היה שר הצרכנות ונחשב לחסר ניסיון באופן יחסי. שר החוץ לורן פביוס נשאר בתפקידו, וכך גם שר ההגנה ז'אן-איב לה דריאן. שרים נוספים שלא נכללו בחילופי הגברי הם שרי המשפטים, האוצר, התרבות והחקלאות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שר התעשייה של צרפת, ארנו מונטבורג, לצד הנשיא פרנסואה הולנד. AP
שר הכלכלה החדש ארנו מונטבורג, לצד הנשיא הולנד/AP

סגולן רויאל, בת 60, התמודדה בבחירות לנשיאות ב-2007 והפסידה לניקולא סרקוזי. מינויה לשרה לאיכות הסביבה, הממונה גם על משרד האנרגיה והפיתוח האזורי, מציב אותה בעמדה חזקה ביותר בממשלה, שנייה רק לזו של שר החוץ. יחסיה עם הנשיא הולנד הידרדרו במיוחד מאז מינויו למנהיג הסוציאליסטים ב-2011. אחרי שעלה לשלטון ב-2012, רויאל לא קיבלה תפקיד בממשלתו של הולנד, ככל הנראה בשל התנגדותה העזה של זוגתו של הולנד דאז, ולרי טרירוויילר. הולנד לא נישא לאף אחת משתי הנשים.

בבחירות לפרלמנט שנערכו אחרי שהולנד נבחר לנשיא, רויאל התמודדה על מושב באסיפה הלאומית מטעם לה רושל כ-150 ק"מ מצפון לבורדו. טרירוולייר הביעה תמיכה דווקא ביריבה של רויאל, שניצח לבסוף, והותיר את המדינאית הוותיקה ללא תפקיד משמעותי במערכת. טרירוולייר נפרדה מהולנד בתחילת השנה, אחרי שנחשף כי הוא בוגד בה עם השחקנית ז'ולי גאייה, וכעת נפתחה עבורה הדלת מחדש ללב הפוליטיקה.

עיתונאים עטים על ואלרי טרירוויילר – פרודתו של פרנסואה הולנד. הודו, ינואר 2014. AP
זוגתו האחרונה של הולנד, ואלרי טרירוויילר, בתחילת השנה בהודו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully