וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה בצרפת התפטרה; שר הפנים הוכרז כראש ממשלה

24 שעות לאחר המפלה שחוותה מפלגתו של הנשיא הולנד בבחירות המקומיות, הודיעו חברי הממשלה על הצעד הדרמטי. מנואל ואלס יחליף את ז'אן מארק אירו הלא-פופולרי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. מחוז קורז, צרפת, ינואר 2014. רויטרס
מפלה בבחירות. הנשיא הולנד/רויטרס

חברי ממשלת צרפת התפטרו אמש (שני), 24 שעות לאחר המפלה שחוותה המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד בבחירות המקומיות במדינה. עם היוודע התוצאות הרשמיות אמש, התברר כי מפלגת "החזית הלאומית" של הימין הקיצוני זכתה להישג הגדול ביותר בתולדותיה, במסגרתו צפויים לעמוד המועמדים שהציבה יו"ר המפלגה מארין לה פן בראש שבע עיריות לפחות.

לאור הצעד הדרמטי מצד חברי ממשלתו, הודיע אמש הנשיא הולנד בנאום טלוויזיוני מיוחד כי שר הפנים, מנואל ואלס, יהיה ראש הממשלה הבא. ואלס מחליף בתפקיד את ז'אן מארק אירו, שלמרות שנחשב לדמות בעל כישורים אדמיניסרטיביים, סובל מתדמית ירודה בציבור, בין היתר בשל היותו מזוהה עם מדיניות המיסוי של הנשיא.

עוד חדשות מהעולם:
האו"ם: יש קשר בין התחממות האקלים למלחמות אזרחים
התחממות בקוריאה: חילופי אש בין הצפון לדרום
ארדואן הכריז על ניצחון בבחירות: "אויביי ישלמו מחיר"

הממשלה בצרפת התפטרה, שר הפנים מנואל ואלס צפוי להתמנות לראש הממשלה. AP
יירש את ראש הממשלה בתפקידו. שר הפנים ואלס/AP

את ההישג העצום לטובת "החזית הלאומית" בבחירות ניתן לזקוף לא מעט לשיעור ההצבעה הנמוך: 63% בלבד טרחו לבוא לקלפיות. מדובר בשפל של כל הזמנים בבחירות מקומיות במדינה. כמו כן, היעדר מועמדים ראויים, הרצון "לרענן" והמיאוס בשתי המפלגות הגדולות – הסוציאליסטים והימין-מרכז – תרמו גם הם לא מעט להישג.

ההישג מחלץ את לה פן מתדמית מפלגת השוליים

המפלגה הסוציאליסטית של הנשיא פרנסואה הולנד נתפסת כמסואבת, וכזו שאינה מצליחה לזכות בתמיכה רחבה בציבור גם שנתיים אחרי הבחירות הכלליות. מפלגת הימין-מרכז (UMP) עסוקה בקרבות הנהגה מרים, ומתמודדת עם שערוריות פליליות של הנשיא לשעבר מטעמה, ניקולא סרקוזי.

בשנים האחרונות דאגה מארין לה פן להיפטר מהסממנים האנטישמיים של המפלגה שירשה מאביה, ז'אן מארי לה פן, ומיקדה את מצע הבחירות שלה בהיבדלות מאירופה, בשנאה למוסלמים וברצון להתנער מ"פוליטיקאים מהדור הישן", שלטענתה תורמים לאבטלה. הישגה בבחירות המקומיות מחלץ אותה רשמית מתדמית מפלגת השוליים שדבקה בה, וממקם אותה – לפחות לשנים הקרובות – ככוח הפוליטי השלישי בגודלו, אם לא יותר מזה, בצרפת.

(עדכון ראשון 20:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully