וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלף האגדי: הרג 6 מחבלי טליבאן עם קליע אחד

חייל בן 20 המוצב באפגניסטן הבחין בלוחם טליבאן בחגורת נפץ. הוא חשש שבכוונתו להתאבד וירה בו. הכדור פגע במתג ההפעלה, פוצץ את המטען - והרג עוד חמישה מחבלים

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צלף בריטי המוצב באפגניסטן הצליח להרוג שישה מחבלים באמצעות קליע אחד - כך הודיע משרד ההגנה בלונדון. הדיוק בפגיעה מיוחס הן לכישורי הצליפה של החייל הצעיר, והן לרובה האהוד על הלוחמים הבריטיים בשדה הקרב האפגני.

מחבל שנשא מטען נפץ עורר את חשדו של הצלף. אחרי שנוצר ביניהם קשר עין, הצלף חשש כי בכוונתו של המחבל להתאבד, והוא ירה בו מטווח של 850 מטרים. הקליע הבודד הפעיל את מטען הנפץ שנשא המחבל. הוא נהרג - יחד עם חמישה אנשי טליבאן חמושים נוספים שעמדו לידו.

החייל הוצב עם מחלקת סיירים בכפר ככראן שבדרום אפגניסטן. הוא היה חמוש ברובה L115A3 מתוצרת בריטניה, בקליבר 8.59 מ"מ. רובה זה כבר זכה להצלחות במערכה באפגניסטן: ב-2010, נגד בריטי הרג שני מחבלים מטווח של 2,475 מטרים, באמצעות ה-L115A3.

חדשות נוספות מהעולם
האו"ם: יש קשר בין התחממות האקלים למלחמות אזרחים
מרהיב: צפו בסופת ברקים כפי שהיא נראית מהחלל
פוטין השתלט על צי הדולפינים הקרביים של אוקראינה

חייל אמריקני במצוד אחר לוחמי טליבאן במחוז לוגאר, מזרח אפגניסטן. 30 במרץ 2014. GettyImages
הבריטים יעזבו את המדינה בסוף 2014. סיור של נאט"ו באפגניסטן, השבוע/GettyImages

שמו של הצלף, בן 20, לא נמסר. הוא נושא דרגת רב-טוראי משנה, והתקרית אירעה בחודש דצמבר האחרון, ורק עתה הותרה לפרסום. משרד ההגנה הודיע כי מדובר בחייל מצטיין, שהצליח לצלוף בלוחם טליבאן מטווח של 1,340 מטרים, בירייה הראשונה שלו בשדה הקרב.

חיילי צבא בריטניה אמורים לסגת לחלוטין מאפגניסטן בסוף 2014 יחד עם צבא ארה"ב, ולהעביר את השליטה הביטחונית לידי הכוחות המקומיים.

בסוף השבוע הקרוב יתקיימו בחירות לנשיאות אפגניסטן. חמיד כרזאי, שהיה הנשיא הזמני מאז 2002 ומונה לנשיא המדינה ב-2004, פורש מתפקידו אחרי עשר שנים. ברשימת המועמדים להחליפו יש שני שמות בולטים: שר החוץ לשעבר עבדוללה עבדוללה ושר האוצר לשעבר, אשרף גאני אחמדזאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully