וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין השתלט על צי הדולפינים הקרביים של אוקראינה

27.3.2014 / 14:23

במסגרת סיפוח חצי האי קרים, נפלו לידי הרוסים עשרת הדולפינים (ואריה הים הבודד) המשרתים בשייטת היונקים הקרביים היחידה מחוץ לארה"ב. "הם יופנו לטובת האינטרס הרוסי"

בשבועות האחרונים, רוסיה כבשה את מרבית הבסיסים של צבא אוקראינה בחצי האי קרים. כעת מסתמן שהכוחות הרוסיים לא הסתפקו רק בהשתלטות על בסיסי חיל אוויר המקומיים, אלא לכדו גם את היחידה המיוחדת של הצי האוקראיני לאילוף דולפינים צבאיים.

בעבר דווח כי אוקראינה מחזיקה כעשרה דולפינים ואריה ים אחד בנמל סבסטופול. היונקים משמשים להגנה על הספינות העוגנות בנמל ולמשימות שונות, בין היתר לאיתור מוקשים תת-ימיים. לפי דיווח שכנראה מקורו בפנטזיה סובייטית משנות ה-60, הדולפינים נועדו גם ל"משימות תקיפה באמצעות סכינים וחומרי נפץ".

החיילים הרוסים שהשתלטו על הבסיס בחצי האי קרים, איתרו בו את שייטת הדולפינים - היחידה המופעלת בעולם מחוץ לארה"ב. הצי האמריקני, המאמן דולפינים בס דייגו, הבהיר שוב ושוב כי מעולם לא אומנו שם יונקים ימיים למטרות תקיפה.

בשנה שעברה דווח כי "שלושה דולפינים קרביים ואריה ים חמוש" נמלטו מהנמל – כדי לחפש אהבה בלב ים. משרד ההגנה בקייב נאלץ לאחר מכן להתייחס לראשונה באופן מפורט לשייטת היונקים הימיים, והודיע כי הדיווח שקרי, וכי "כל החיות נמצאות באקווריום – ואף אחת מהן אינה חמושה".

עובד בבריכת הדולפינים בסבסטופול, שלא הזדהה בשמו, אמר השבוע לסוכנות הידיעות הרוסית RIA כי "תכנית הדולפינים תשומר, ותופנה לטובת האינטרסים של הצי הרוסי". השייטת האוקראינית הייתה אמורה להיסגר ממילא בחודש הבא, במסגרת קיצוצים בתקציב.

אותו מקור הביע תקווה כי רוסיה אכן תוכל להקציב מימון לתכנית הדולפינים. ייתכן, אפוא, שהסיפוח לרוסיה, ולנשיא ולדימיר פוטין, יוכל במקרה הזה דווקא להפיח רוח-חיים רעננה בשייטת הקטנה של חיל הים האוקראיני.

צפו בפוטין מאכיל דולפינים ולוחץ יד לניבתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully