וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפוש אחר המטוס המלזי: עוד 300 עצמים זוהו בים

לוויין של ממשלת תאילנד תיעד את מאות העצמים, החשודים כשברי הבואינג 777 של "מלזיה אירליינס" שהתרסק באוקיינוס ההודי. היום לא מתקיימים חיפושים בשל מזג האוויר הקשה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לוויין תאילנדי איתר 300 עצמים צפים באוקיינוס ההודי, החשודים כשייכים למטוס המלזי שהתרסק בים ב-8 במרץ. העצמים אותרו במרחק של כ-200 קילומטרים מהאזור שבו עורכים צוותים בינלאומיים חיפושים אחרי שברי הבואינג 777-200, שעליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות.

החיפושים אחרי המטוס אינם מתקיימים היום (חמישי) בשל תנאי מזג אוויר קשים. התצלומים החדשים הועברו לממשלת מלזיה, וזו כבר סדרת תצלומי הלוויין החמישית שמתעדת לכאורה את שברי המטוס. עד כה התקבלו תצלומים מאוסטרליה ומסין, ושתי סדרות נוספות הגיעו מצרפת.

מקור התצלומים החדשים הוא בלוויין המשמש את סוכנות החלל התאילנדית לצרכים אזרחיים. העצם הגדול ביותר שאותר במים הוא ברוחב 15 מטרים, ורוחבו של הקטן ביותר - שני מטרים.

התרסקות המטוס המלזי - כותרות אחרונות:
סודות הקופסה השחורה: יוצאים למרוץ נגד הזמן
החיפושים הוקפאו; "עדיין מחפשים את ערימת השחת"
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד התצלומים שפרסמה הבוקר ממשלת תאילנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול הודיעה ממשלת מלזיה כי קיבלה תצלומי לוויין אחרים, בהם נראים 122 עצמים החשודים כשברי המטוס שהתרסק באוקיינוס ההודי. לדברי שר ההגנה הישאמודין חוסיין, התצלומים נמסרו לקואלה לומפור מממשלת צרפת. חוסיין אמר אתמול כי "מדובר בקצה החוט האמין ביותר שהתקבל עד כה", אך הבהיר כי "לא ניתן לקבוע אם מדובר בעצמים השייכים לטיסה 370".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"אין ראיות לכך שהמטוס נחטף"

מקור בכיר המעורב בחקירה אמר בתוך כך כי לא התגלו ראיות לתאונה שהייתה יכולה לגרום להיעלמות המטוס, וכי ככל הנראה הקברניט, אחמד זהרי שאה, אחראי לסטייה החדה ממסלול הטיסה. החוקר, קצין רם דרג העובד לצד צוות חקירה מיוחד במשטרת מלזיה, צוטט בעיתון "יו-אס-איי טודיי" באומרו כי אין כל ראיה המצביעה על כך שהמטוס נפל קורבן לחטיפה או התרסק בשל תקלה טכנית, והוסיף כי החוקרים לוחצים על בני משפחתו של זהרי למסור מידע על התנהגותו לפני הטיסה

לדברי החוקר, המעורב בחקירה מתחילתה, המשטרה סבורה שהטייס בן ה-53 הסיט את המטוס במכוון. הוא ציין כי זהרי היה האדם היחיד במטוס - כולל טייס המשנה, פריק עבדול חמיד - שהיה לו ניסיון מספיק כדי לבצע תמרון שכזה. החוקר העריך כי זהרי לא פעל עבור כסף, ודחה דיווחים בכלי תקשורת בריטיים לפיהם זהרי קיבל שיחת טלפון מסתורית דקות לפני ההמראה מאישה שהשתמשה בשם בדוי כדי לרכוש כרטיס סים. לדבריו, ככל הידוע, זהרי לא קיבל שיחת טלפון לפני הטיסה.

מטוס אוריון של חיל האוויר היפני המשתתף בחיפושים אחרי המטוס המלזי. פרת', אוסטרליה, 26 במרץ 2014. AP
מטוס סיור ימי "אוריון" של חיל האוויר היפני, אתמול בעיר פרת' באוסטרליה/AP
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully