וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות הקופסה השחורה: יוצאים למרוץ נגד הזמן

ציוד ההקלטה עשוי לקבוע את הסיבה להתרסקות המטוס המלזי, אך האותות נשלחים ממנו במשך 30 ימים בלבד. בהתרסקות אייר פראנס ב-2009, החיפושים אחרי הקופסה השחורה ארכו שנתיים

מערכת וואלה!

אחרי שהתקבלה ההודעה על התרסקות המטוס המלזי באוקיינוס ההודי, נותר דבר אחד ברור: צוותי החיפושים נמצאים במרוץ נגד הזמן למצוא את הקופסה השחורה, שמשדרת אותות במשך חודש ימים בלבד. כבר 18 ימים חלפו, והיום הושהו זמנית החיפושים באזור ההתרסקות המשוער, בגלל תנאי מזג האוויר הקשים.

אוסטרליה מובילה את החיפושים באזור. בשלב הראשון, הצוותים יצטרכו למצוא את שברי המטוס - את גוף המטוס עצמו, ואת הקופסה השחורה, כדי לנסות ולהבין מה גרם למטוס להתרסק. האזור יכול להיות במרחק של מאות קילומטרים מהנקודה שזיהה הלוויין. למעשה, יכולים להיות כמה אזורים שבהם יימצאו שברי המטוס, שתלויים בזרימה בתוך האוקיינוס. עומק האוקיינוס ההודי הוא בין 2,500 ל- 4,000 מטרים, ולכן הסיכוי למצוא את גוף המטוס שלם, או שברים גדולים, הוא קלוש. כדי למצוא את השברים, צריך למעשה לסרוק את קרקעית הים.

מלזיה ביום שאחרי ההודעה על התרסקות המטוס. 25 במרץ 2014. AP
העיתונים במלזיה התפרסמו הבוקר במהדורות אבל מיוחדות/AP

יש חשיבות רבה לאיתור גוף המטוס, משום שהאופן שבו הוא נשבר יאפשר לחוקרים לקבוע האם המטוס ביצע נחיתה מבוקרת, או התפוצץ באוויר לפני שצלל אל האוקיינוס.

אלא שבמוקד החיפושים נמצאת הקופסה השחורה. ארצות הברית הטיסה אתמול לאוסטרליה ציוד לאיתור קופסאות שחורות, ומקווה שברגע שימצאו את שדה השברים, ניתן יהיה לעשות בו שימוש. הקופסה השחורה שולחת אותות במשך 30 ימים, ואם הסוללה חזקה דיה, היא עשויה לשלוח אותות במשך 15 ימים נוספים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טיסה 447 של אייר פראנס - מטוס איירבאס 330 שהתרסק באוקיינוס האטלנטי ב-1 ביוני 2009 בדרכו מברזיל. AP
"הקופסה השחורה" של מטוס אייר פראנס שהתרסק ב-2009/AP

הקופסה השחורה ממוקמת בזנב המטוס, האזור הבטוח ביותר בגוף המטוס. היא למעשה מורכבת משתי קופסאות כתומות, בגודל קופסת נעליים כל אחד, ובמשקל של 10-7 ק"ג. הקופסאות מקליטות שני סוגים של נתונים: נתיב הטיסה, מהירות הטיסה וזמן הטיסה, ואוגרת נתונים של עשרים וחמש שעות טיסה.

במקביל, יש בה חלק שמקליט את הנאמר בתא הטייס, לכל הפחות למשך שעתיים. הממצאים הללו עשויים לשפוך אור על התנהלות הקברניט וטייס המשנה, ולגלות מה גרם להם לסטות מנתיב הטיסה המתוכנן. המכשירים גם מקליטים קולות שונים, כמו רעשי מנוע, דבר שיוכל אולי להסביר תאונה, או תקלה.

מלזיה ביום שאחרי ההודעה על התרסקות המטוס. 25 במרץ 2014. AP
בני משפחה מאינדונזיה שנספו בהתרסקות המטוס/AP

אך הקופסה השחורה עלולה גם לסבול מנזקים חמורים, כמו במקרה של טיסת אייר פרנס 447, שנעלמה בדרך מריו דה ז'נרו לפריס ב-2009, והחוקרים איתרו אותה רק אחרי שנתיים.

ומתי יחובר דוח התאונה הסופי? זה עלול לקחת בין חודשים - לשנים. במקרה של טיסת TWA, שנעלמה ביולי 1996, החוקרים התעכבו ארבע שנים עד לחיבור הדוח הסופי, וגם אז לא ניתן היה לקבוע את סיבת התאונה. גם במקרה של טיסת סוויס-אייר ב-1998 לקחו חמש שנים עד לפרסום הדוח, והחוקרים לא יכלו לקבוע בוודאות את סיבת התאונה.

עוד במהדורה:

חשד לאונס קבוצתי של נערה בת 13 בצפון תל אביב. המשטרה עצרה שבעה נערים בני 13 עד 17 בחשד שאנסו את הנערה מספר פעמים, צילמו את מעשיהם והפיצו בקבוצת וואטסאפ. סרט הווידאו המתעד את המעשים התגלגל לידיהן של מנהלת בית הספר ורכזת השכבה שפנו למשטרה. אביו של אחד החשודים: "הייתה הסכמה מלאה של הילדה".

הרולינג סטונס יגיעו הקיץ להופעה בישראל – הכינו את הארנקים. ההתאבדות של לורן סקוט, בת זוגו של ג'אגר אמנם הכניסה ללחץ את המעריצים שחששו שאגדת הרוק תבטל את ההופעה, אבל הסטונס לא אכזבו ויגיעו בתחילת יוני לישראל. אם אתם רוצים לזוז כמו ג'אגר תצטרכו להיפרד מ-700 שקלים לכרטיס על הדשא וכמעט שלושת אלפים שקלים בשביל מושבים באזור ה– VIP. האם המחירים בישראל מופקעים במיוחד יחסית למחירים בעולם ואיפה הכי זול לראות הופעה של הלהקה?

תפסנו את נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מנמנמם בזמן דיון בוועידת הגרעין בהאג אתמול, אך הנשיא האמריקני אינו הפוליטיקאי היחיד שמשתעמם בדיונים חשובים. צפו במצעד המנהיגים המתעפצים.

התחזית: הלילה מעונן חלקית בעננות נמוכה, מחר בלי שינוי של ממש בטמפרטורות.

  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully