וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר המטוס הוקפאו; "עדיין מחפשים את ערימת השחת"

משפחות 154 הנוסעים הסינים שנספו באוקיינוס ההודי תקפו את הרשויות בקואלה לומפור: "הם רימו את העולם, אלה פשעים בלתי נסלחים". בשל תנאי מזג האוויר, הופסקו זמנית החיפושים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

החיפושים האוויריים והימיים אחר שרידי המטוס המלזי שהמריא לפני שבועיים וחצי מקואלה לומפור לבייג'ינג ונעלם, הופסקו באופן זמני בשל תנאי מזג האוויר הקשים - כך הודיעו הלילה (שלישי) הרשויות באוסטרליה. בהודעה מטעם הרשות האוסטרלית לבטיחות ימית נמסר כי רוחות עזות וגשמים כבדים נרשמים באזור החיפושים בדרום האוקיינוס ההודי, מדרום-מערב לעיר פרת'. "בתום הערכת סיכונים שביצענו", נכתב בהודעה, "הגענו למסקנה שבמזג האוויר הנוכחי לא ניתן לקיים חיפושים מהאוויר ומהים, ולכן החלטנו להשעות את הפעולות". שר ההגנה האוסטרלי דיוויד ג'ונסטון אמר כי לא סביר שהחיפושים יתחדשו ביממה הקרובה.

השר ציין כי החיפוש הוא מבצע לוגיסטי עצום באחד האזורים הנידחים בעולם. סגן מפקד צבא אוסטרליה מארק ביסקין הוסיף: "אנחנו לא מחפשים מחט בערימת שחת. אנחנו עדיין מנסים להגדיר היכן נמצאת ערימת השחת".

היעלמות המטוס המלזי - כותרות אחרונות:
כך אותרה מהחלל הטיסה המלזית שהסתיימה באסון
קרובי הנספים קיבלו את בשורת המוות במסרון
צוותים בודקים שני עצמים חשודים באוקיינוס ההודי

ראש ממשלת מלזיה נג'יב ראזק מודיע כי טיסת מלזיה אירליינס התרסקה וכי לא אותרו ניצולים. קואלה לומפור, 24 במרץ 2014. רויטרס
ראש הממשלה המלזי רזאק מודיע כי המטוס התרסק באוקיינוס ואיש לא ניצל, אמש בקואלה לומפור/רויטרס

לאחר הודעתו של ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק כי המטוס התרסק וכל הנוסעים מתים, משפחותיהם של 154 הנוסעים הסינים שהיו על הטיסה מאשימים את הרשויות במלזיה בעיכוב החיפושים, ברמייה ובהתנהלות רשלנית שהובילה לדבריהם למותם של יקיריהם. בהודעה שפרסמו בני המשפחות הסיניים, הם טענו נגד הרשויות במלזיה כי "מ-8 במרץ, אז הודיעו כי אבד הקשר עם טיסה MH370 ועד אמש, חלפו 18 ימים, שבהם ניסו הממשלה והצבא שוב ושוב לדחות ולהונות את משפחותיהם של הנוסעים ולרמות את העולם כולו". לדבריהם, "ההתנהגות חסרת הבושה הזאת לא רק שיטתה במשפחות של 154 נוסעים ופגעה בהן, אלא גם הייתה מטעה ועיכבה את פעולות החילוץ, ובכך בוזבזו משאבים אנושיים וחומריים רבים ואבד זמן יקר של חיפושים".

בני המשפחות הזועמים לא הסתפקו בכך, והוסיפו כי "אם 154 הנוסעים אכן איבדו את חייהם, 'מלזיה אירליינס', הממשלה המלזית והצבא המלזי הם המוציאים להורג האמיתיים שלהם. אנו, המשפחות של אלה שהיו על סיפונו של המטוס, מביעים את מחאתנו החריפה ביותר נגדם". הם אף ציינו כי בכוונתם לנקוט "כל צעד אפשרי בנוגע לפשעים הבלתי נסלחים ולאחריותם של שלושת הגופים".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
קרובי משפחה של אדם שהיה על טיסה 370 של חברת התעופה המלזית לאחר ההודעה על התרסקותה, מרץ 2014. רויטרס
"רימו והונו אותנו". בני משפחה סינים מגיבים לבשורה על מות יקיריהם/רויטרס

מוקדם יותר אמש עודכנו בני המשפחות הסיניים על שעלה בגורל הנוסעים בטיסת "מלזיה אירליינס", שעל סיפונה היו 239 נוסעים ואנשי צוות. הקרובים, ששהו בימים האחרונים במלון "לידו" בבירת סין, זומנו לפגישה בהולה עם נציגי הממשלה וחברת "מלזיה אירליינס", ובה עודכנו כי יקיריהם נספו כולם בהתרסקות. כמה מהקרובים קיבלו את ההודעה במסרון בשפה האנגלית, עוד לפני הפגישה. מהחדר שבו התכנסו המשפחות בבית המלון בקעו קולות בכי רמים, וכתבים במקום דיווחו על "אווירה מתוחה ביותר".

מנכ"ל "מלזיה איירליינס" אחמד ג'אוהרי יחיא אמר בתגובה כי "המניע היחיד" של חברתו בשליחת מסרונים למשפחות הנוסעים היה להבטיח שהם יקבלו את הבשורה לפני שאר העולם. "כשהדבר התאפשר, עשינו זאת באופן אישי או בטלפון, והשתמשנו במסרונים כמוצא אחרון", הסביר המנכ"ל. הוא הוסיף כי כל משפחה של נוסע שהיה במטוס קיבלה סיוע ראשוני של 5,000 דולרים. "אנו מוכנים להעניק לקרובי המשפחה סכום כסף נוסף עם התקדמות החיפושים", אמר. "כולנו מרגישים עצב גדול וכאב רב. צריך לזכור שגם 13 מהעמיתים שלנו היו על המטוס". כשנשאל אם בכוונתו להתפטר, אמר שמדובר בהחלטה פרטית שיצטרך לקבל בשלב מאוחר יותר.

קרובת משפחה של אדם שהיה על טיסה 370 של חברת התעופה המלזית לאחר ההודעה על התרסקותה, מרץ 2014. AP
"ננקוט נגדם כל צעד אפשרי". משפחות אבלות של נספי הטיסה/AP

מלזיה הייתה נתונה בשבועות האחרונים לביקורת קשה עקב התנהלותה האיטית והמגושמת. לפי כמה מקורות, הרשויות בקואלה לומפור חששו לדווח לציבור שבידיהן מידע המצביע על כך שהמטוס כלל לא נמצא באזורי החיפוש, ולכן התעכבו לטפל בו ולהקדיש לו את תשומת הלב הנדרשת. סיבה נוספת לעיכוב נובעת כנראה מרצונה של מלזיה להסתמך דווקא על הנתונים המקומיים, ובשל שיתוף הפעולה הלקוי בין צוותי החיפוש הבינלאומיים.

(עדכון ראשון: 22:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully