וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקווה הולכת וגוברת לגלות מה עלה בגורל המטוס"

ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי "מוקדם להיות החלטיים, אך יש כמה קצות חוט אמינים". הוא הביע אופטימיות באשר לעצמים שנצפו, שחלקם התגלה כאצות. מטוסים מסין ויפן הצטרפו לחיפוש

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(צפו בתדרוך של שר הגנה המלזי לעיתונאים בקואלה לומפור, אתמול)

תקווה מחודשת למציאת המטוס המלזי הנעלם? ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, אמר הלילה (ראשון) כי יש "תקווה הולכת וגוברת" לגלות מה עלה בגורלה של טיסה MH370, שהמריאה לפני 15 ימים מבייג'ינג בדרכה לקואלה לומפור. "עדיין מוקדם מכדי להיות החלטיים, אבל ללא ספק יש בידינו כעת כמה קצות חוט אמינים ויש תקווה גוברת, לא יותר מתקווה, שייתכן שאנו בדרך לגלות מה עלה בגורלו של המטוס חסר המזל הזה", אמר אבוט לכתבים בפפואה גיניאה החדשה, שם הוא מבקר.

תעלומת המטוס המלזי - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בין לומפור לסינגפור: המלזים בלחץ, ולא בגלל המטוס
אוסטרליה: "שברי המטוס" שהתגלו הם ריכוזי אצות
54 דקות התשדורת מתא הטייס: "הקשר ניתק בעיתוי מחשיד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העצם הגדול שהתגלה בתצלום הלוויין הסיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבוט ציין שלוש התפתחויות "משמעותיות" בכל הנוגע לחיפושים אחר שברי המטוס, שהמריא מבירת מלזיה כשעל סיפונו 239 נוסעים ואנשי צוות. אחת היא תצלומי הלוויין הסיניים שבהם נראה עצם גדול באורך של כ-22 מטרים וברוחב של כ-13 מטרים בדרום האוקיינוס ההודי. "זה אכן מציע כי לפחות עצם גדול אחד תואם לזה שהתגלה קודם לכן בתצלום לוויין", אמר ראש הממשלה האוסטרלי.

התפתחות נוספת שאבוט הזכיר בדבריו היא עצמים קטנים שנצפו אתמול על ידי מטוס אזרחי בדרום האוקיינוס ההודי, בהם גם פלטת עץ. אתמול הודיעו הרשויות באוסטרליה טייסים מחיל האוויר של ניו זילנד הבחינו כי העצמים שזוהו בשבוע שעבר על ידי לוויינים אוסטרליים הם למעשה ריכוזים של אצות ים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת החיפושים באוקיינוס ההודי שאוסטרליה פרסמה אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, אבוט ציין כי היום ומחר יצטרפו למלאכת החיפושים המורכבת גם שני מטוסים סיניים ושניים יפניים, דבר שמגדיל את הסיכוי לאתר ממצאים משמעותיים בשטח רחב הידיים - 59 אלף קילומטרים רבועים שחולקו לשני אזורים. "ככל שיש לנו יותר מטוסים וספינות, כך נהיה בטוחים יותר במציאת הפריטים שנמצאים שם. ללא ספק, לפני שנהיה ספציפיים מדי לגבי זה, עלינו להגיע לפריטים הללו", אמר.

מטוס אוסטרלי ממריא מפרת' בדרכו לחפש אחר המטוס המלזי. 23 במרץ 2014. רויטרס
מטוס אוסטרלי שמשתתף בחיפושים ממריא מבסיס ליד פרת' לעבר האוקיינוס ההודי, הבוקר/רויטרס

אתמול הודיע שר ההגנה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, כי לוויינים סיניים זיהו ביום שלישי "עצמים גדולים" צפים בחלקו הדרומי של אזור החיפושים, כ-120 קילומטרים מדרום-מערב לעצמים שנראו בלוויין האוסטרלי. חוסיין, המשמש גם שר התחבורה במדינה המוסלמית, התבשר על ההתפתחות הדרמטית בפתק שנמסר לו במהלך התדרוך היומי לכתבים. הוא אמר כי ספינות סיניות נשלחו לאזור שבו נצפו העצמים. לא מן הנמנע כי מדובר באותם עצמים שנראו בתצלומי הלוויין האוסטרליים מלפני שבוע.

טייס יפני לפני המראתו לחיפושים אחר המטוס המלזי. מלזיה, 23 במרץ 2014. רויטרס
טייס יפני מתכונן להמראה לעבר אזור החיפושים, הבוקר במלזיה/רויטרס

הרשות לבטיחות ימית האוסטרלית (AMSA) מסרה לפנות בוקר כי ספינה אוסטרלית משייטת באזור החיפושים, וכי צי הכולל כמה ספינות סיניות קטנות עושה גם הוא את דרכו לשם. נמסר גם כי אניות סוחר שהשתתפו בסריקות שוחררו והמשיכו בדרכן. שישה מטוסים עזבו בשעת בוקר מוקדמת את היבשת, לטיסה של ארבע שעות אל אזור החיפושים. שניים נוספים עתידים להצטרף לסריקות בהמשך. היום ייאלצו המחפשים להתמודד עם תנאי מזג אוויר וראות גרועים מאלה שהיו אתמול, בשל סופת ציקלון שצפויה לפקוד את האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully