וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה סבורה שאיתרה את שרידי המטוס המלזי; פורסמו תצלומי לוויין

ראש הממשלה אבוט אמר כי התקבל "מידע חדש ומהימן" בנוגע לשרידי הבואינג הנעלם, כ-2,500 ק"מ מדרום-מערב לעיר פרת'. לפי דיווחים, צוותי חיפוש זיהו "אותות מכ"ם חזקים" באזור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

ממשלת אוסטרליה סבורה כי איתרה את שברי המטוס המלזי שעקבותיו נעלמו לפני כשבועיים. קרובי המשפחה של הנוסעים קיבלו את הבשורה בחשש ואמבולנסים הגיעו למלון שבו מתאכנסים חלקם.

ראש הממשלה טוני אבוט אמר הבוקר (חמישי) כי התקבל "מידע חדש ואמין במסגרת החיפושים אחר טיסה MH370 של 'מלזיה איירליינס' בדרום האוקיינוס ההודי". הרשות הימית של אוסטרליה מסרה כי השברים האפשריים אותרו במרחק של כ-2,500 קילומטרים מחופי המדינה, מדרום-מערב לעיר פרת'. לפי דיווחים מצוותי החיפוש שנשלחו לאזור, אותרו במקום "איתותי מכ"מ חזקים".

ראש הממשלה אבוט אמר למחוקקים בפרלמנט כי לוויינים איתרו שני "פריטים" שעשויים להיות חלקי המטוס הנעלם, שעליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות. לדבריו, מטוס הבואינג 777 אכן היה בדרכו לאזור בו שבו נערכים כעת החיפושים. עם זאת, הוא סייג כי משימת החיפוש "תהיה קשה במיוחד, ואנחנו עלולים לגלות שהם לא קשורים לחיפוש אחר MH370". גורמים נוספים באוסטרליה הבהירו כי התצלומים אינם חדים וכי באזור החיפושים יש ראות לקויה, ואמרו כי טרם נוצר קשר עין עם השברים החשודים.

היעלמות טיסה MH370 - כותרות אחרונות:
מומחה: "מתקפת סייבר על מטוס – נשק יום הדין"
קברניט המטוס הנעלם השמיד מידע מהסימולטור בביתו
שליח וואלה! למלזיה, על מדינה מיואשת שלא מצפה לנסים

שברים אפשריים של מטוס בואינג 777 שזוהה כשייך לטיסת מלזיה אירליינס במרחק של 2,500 קילומטרים מחופי אוסטרליה. 20 במרץ 2014. ממשלת אוסטרליה, אתר רשמי
שברים אפשריים של מטוס בואינג 777 שזוהה כשייך לטיסת מלזיה אירליינס במרחק של 2,500 קילומטרים מחופי אוסטרליה. 20 במרץ 2014/אתר רשמי, ממשלת אוסטרליה

ממשלת אוסטרליה שלחה לאזור ארבעה מטוסים, משחתת וספינה נוספת. החלק הגדול ביותר המופיע בתצלומי הלוויין הוא ככל הנראה בקוטר של 24 מטרים. ג'ון יאנג, מנהל הרשות הימית של אוסטרליה, אמר: "ברגע שנגיע לזירה ניתן יהיה לקבוע אם הפריטים אכן קשורים למטוס". לדבריו, מטוס סיור ימי מדגם "אוריון" של חיל האוויר הגיע לאזור בשעה 13:50 (4:50 שעון ישראל). מטוס זהה של חיל האוויר של ניו זילנד ימריא לאזור בהמשך היום. "נעשה מאמץ למצוא ניצולים. אם הפריטים אכן קשורים למטוס, הדבר יצמצמם באופן משמעותי את אזור החיפוש", אמר.

במלזיה בירכו על הפרסום, אך הזהירו כי החיפושים עלולים להסתיים בכישלון. שר ההגנה הישאמודין חוסיין אמר לכתבים בקואלה לומפור: "אני יכול לאשר כי יש קצה חוט חדש בחקירה". לדבריו, "טרם ראיתי את התצלומים. אני מקווה שזו התפתחות חיובית. אזור החיפושים משתרע על שטח נרחב ביותר וצריך להיות זהירים", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מפת אזור החיפושים שבו מצאה אוסטרליה שברים אפשריים של המטוס המלזי, מרץ 2014. מאתר ממשלת אוסטרליה, מערכת וואלה!
מפת אזור החיפושים שבו מצאה אוסטרליה שברים אפשריים של המטוס המלזי, מרץ 2014/מערכת וואלה!, מאתר ממשלת אוסטרליה

בשבוע שעבר פורסמו תצלומי לוויין סיניים, שתיעדו לכאורה שברי מטוס, אך התברר כי הפרסום היה שגוי. בייג'ינג, שהביעה תרעומת על העיכוב בחקירת היעלמות המטוס - שמרבית נוסעיו היו סינים - הביעה הבוקר תקווה כי החיפושים הממוקדים יביאו להתקדמות משמעותית בחקירה. דובר משרד החוץ בבייג'ינג, הונג ליי, אמר כי הוא מצפה שאוסטרליה תשלח ספינות ומטוסים רבים "בהקדם האפשרי" כדי לערוך חיפושים באזור.


כמה שעות קודם לכן, כך לפי דיווח ברשת ABC האמריקנית, הצליחו מומחי תעופה בריטים ואמריקנים לעבד את אותות הלוויין שהגיעו מטיסת "מלזיה איירליינס" 370 ובכך לקבוע שני נתיבי טיסה אפשריים, המצמצמים באופן דרמטי את היקף השטח בו מתבצעים החיפושים אחרי הטיסה שטרם נמצאה. שני הנתיבים האפשריים מורים על כך שהמטוס נע לכיוון הקוטב הדרומי וסיים את מסלולו, כך טוענים המומחים, לא רחוק מחופי אוסטרליה.

מטוס אוריון של חיל האוויר האוסטרלי יוצא לחיפושים אחרי שברי המטוס המלזי. 20 במרץ 2014. GettyImages
מטוס "אוריון" של חיל האוויר האוסטרלי ממריא לחיפושים, הבוקר/GettyImages

אתמול דווח כי הרשויות בקואלה לומפור שואפות לקבל בהקדם נתונים נוספים מבסיס מודיעין גדול באוסטרליה, בו שוכנות אנטנות אשר קולטות אותות ממרחקים גדולים בעומק האוקיינוס ההודי.

באותו יום פרסם העיתון המלזי "ניו סטרייטס טיימס" בעמוד השער שלו תצלום של אותו בסיס מודיעין, הנמצא בלב מדבריות מערב אוסטרליה, וציין כי בממשלת מלזיה מאמינים שאם המטוס אכן פנה דרומה וטס לעומק האוקיינוס, האנטנות של הבסיס האוסטרלי היו קולטות אותו בשלב כלשהו.

תצלומי הלוויין הסיניים לא העלו דבר

בשבוע שעבר, פרסמה מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני שלוש תמונות לוויין, של מה שעשויים להיות שלושה שברים מהמטוס המלזי. התמונות, כך נכתב, צולמו ביום ראשון – יממה אחרי שהמטוס, שעשה דרכו לסין ממלזיה, נעלם מהרדאר. נקודות הציון של התמונות מיקמו את החלקים בים סין הדרומי, בין מלזיה לווייאטנם.

כמה שעות לאחר מכן טען ראש רשות התעופה האזרחית בסין, לי ג'יאשיאנג, כי אין הוכחה לכך שמה שנראה בצילומי הלוויין הוא אכן שרידים מהמטוס המלזי שנעלם. "הלוויינים זיהו עשן וחלקים צפים, אך כעת איננו יכולים לאשר שקיים קשר למטוס שנעלם", אמר לי בשיחה עם כתבים. גורמים בצבא וייטנאם מסרו כי מטוס של חיל האוויר הווייטנאמי נשלח לבצע חיפושים באזור בו זיהה הלוויין הסיני חלקים חשודים, אולם בתום כמה שעות דווח כי לא נמצא דבר.

ילדים מתפללים למען הנוסעים הנעדרים של טיסה 370. קואלה לומפור, מלזיה, 18 במרץ 2014. GettyImages
ילדים מלזים מתפללים למען הנוסעים הנעדרים, אמש/GettyImages

(עדכון ראשון: 2:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully