וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח וואלה! למלזיה, על מדינה מיואשת שלא מצפה לנסים

שליח וואלה! חדשות למלזיה

19.3.2014 / 0:29

חוסר האמון בין תושבי המדינה לשלטונות הולך וגובר. לאחרונה האופוזיציה הצטרפה לחגיגה והפכה את הפרשיה לסוגיה פוליטית. "אף אחד לא נותן הסברים הגיוניים להיעלמות המטוס"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ברחבי מלזיה הוקמו בימים האחרונים עשרות פינות תפילה שקטות כאות הזדהות עם משפחות הנעדרים מטיסה 370. פינות כאלה צצו בקניונים, בכניסה לגורדי שחקים ובלובי של משרדי ממשלה וכן בפינות רחוב רבות. אמש חלפתי על פני פינה כזו, קיר שהוסב לקנבס עליו מאות אזרחים ותיירים כתבו את תפילותיהם לשלום הנוסעים בבליל שפות. "ביום הראשון כל אדם שחלף על פני הקיר הזה עצר לכתוב משהו", סיפר מנהל חנות שסמוכה למקום. "בימים הבאים אנשים עצרו כדי לצלם, והתיירים כדי להצטלם. עכשיו אף אחד כבר לא עוצר. ממשיכים ללכת".

עוד על היעלמות המטוס:
"המלזים לא אומרים את האמת. אנו על סף התמוטטות"
מפקפקים ברשויות: "מחר יגידו שחייזרים חטפו את המטוס"
מלזיה פרסמה מפות חדשות של נתיב המטוס הנעלם

מדינה כמו מלזיה - בית ל-30 מיליון איש, בעלת מקום מכובד בכלכלה הגלובלית עם תשתיות מהמפותחות ביותר באסיה, לא יכולה לעצור את נשימתה בשבועיים האחרונים. המכונה ממשיכה לעבוד, אפילו מול הפרשיה הבלתי נתפשת של היעלמות הטיסה. העניין בפרשה עדיין רב, וגם הדאגות שהיא מעוררת לגבי תדמיתה של מלזיה וקשריה עם שכנותיה, אבל הציפייה לבשורות טובות הולכת ונמוגה. "לא הגיוני שהאנשים בחיים כבר 11 ימים ואף אחד מהם לא מתקשר או שולח הודעה, אפילו לא אחד", אומר ג'יהאן, עובד היי-טק מעיר הבירה, קואלה לומפור.

פינת הנצחה למטוס הנעלם בקואלה למפור בירת מלזיה ב-18.3.14. AP
אירוע לכבוד הנעדרים שנערך בקניון בקואלה למפור. היום/AP

את ההסברים המבלבלים של הממשלה בימים האחרונים הוא מכנה "מסך עשן". לדבריו, "אף אחד לא באמת יודע מה קרה. יש רק שמועות וספקולציות בסיפור הזה, אף אחד לא נותן הסברים הגיוניים שמתבססים על עובדות". ביקורת דומה אפשר לשמוע מאזרחים בכל פינה. "הפסקתי לראות את דיווחי החדשות בנושא", אומרת נזירה, סוכנת נסיעות מהעיר הצפונית ג'ורג'טאון. "אין שום דבר חדש, רק עוד ועוד הפחדות. אני אחזור לעקוב כשימצאו את המטוס. בינתיים אני רק מקווה שיהיה נס ויגלו שכולם בסדר".

על התקווה מאפילה העובדה שהיעלמות המטוס הפכה בימים האחרונים לסוגיה פוליטית, לאחר שהתברר שטייס המשנה מקורב ליו"ר האופוזיציה ותומך נלהב של המפלגה האיסלאמיסטית. דוברי ותומכי הממשלה נוטים להעלות שוב ושוב את הקשר הזה - למקרה שיתגלה שהטייס אכן אחראי להיעלמות המטוס. האופוזיציה, מנגד, מאשימה את הממשלה באוזלת יד מוחלטת בטיפולה בפרשה ואילו הציבור הרחב בעיקר מבולבל מכך שהמטוס עדיין לא נמצא, אבל הפוליטיקאים כבר מחליפים מהלומות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קרובי נוסעים במטוס המלזי שנעלם בסין זועמים ומיואשים, מרץ 2014. רויטרס
משפחות הנעדרים הסינים מאיימות לשבות רעב/רויטרס

במסיבת העיתונאים שערכו היום בכירי הממשלה, בלטה הזהירות שלהם. הם נמנעו לחלוטין מהשערות ורמיזות, ולא מסרו אף פרט מידע חדש. "זה לא מפתיע, בשל הביקורת שנמתחה עליהם אתמול", אמר עיתונאי מקומי. מסיבת העיתונאים הקודמת התאפיינה בסתירות פנימיות בין האמירות של שרי הממשלה לבין דברים שאמרו נציגי הנהלת "מלזיה איירליינס". התקשורת המקומית והבינלאומית הבליטה את הסתירות הללו, והדברים עוררו זעם - לא כאן במלזיה, אלא דווקא בסין, שם משפחות הנעדרים רותחות על ההתנהלות המלזית מאז תחילת הפרשה ועד עתה.

רק אתמול הודיעו קרובי המשפחה של כמה מהנוסעים הסינים שהיו במטוס כי הם מאיימים לשבות רעב במחאה על העיכוב בחקירה. אישה שהזדהתה כנציגה של כמה מהמשפחות, אמרה אתמול בבוקר: "לא אומרים לנו את האמת. כולם נמצאים על סף התמוטטות נפשית".

חברו של הקברניט: "לא מאמין שהוא חטף המטוס". רויטרס
מתחזקת ההשערה כי אחד הטייסים אחראי להיעלמות המטוס. הקברניט/רויטרס

"ממשלת מלזיה העריכה בתחילת השנה כי שנת 2014 תהיה שנת התיירות הסינית", הוסיף העיתונאי ששוחח עם שליח וואלה! חדשות למלזיה. "דיברו על מיליוני תיירים שיציפו את מלזיה. את הנזק האמיתי של הפרשה לתיירות במדינה נגלה רק בהמשך, וחילופי ההאשמות בין הממשלה לאופוזיציה יתגברו בהתאם. זו רק ההתחלה".

מתחזקת ההשערה כי המטוס סטה מנתיבו לכיוון מערב

אחת מהספקולציות האחרונות שדווחו בשעות האחרונות בתקשורת היא כי המטוס סטה מנתיבו המתוכנן לכיוון מערב. את הטענה מחזק חיל האוויר התאילנדי שפרסם אתמול כי בדיקה מחודשת של אותות שקיבל מכ"ם צבאי כמה דקות בלבד לאחר שאבד הקשר עם המטוס, מגלה כי יתכן שהיו אלה עקבות טיסה 370. אם אכן שייכות האותות למטוס, ניתן לומר כי הוא טס מערבה מיד לאחר שאיבד קשר עם בקרי התנועה אווירית.

ברוח דומה דיווח הלילה העיתון "ניו יורק טיימס" על האפשרות שהמטוס סטה מערבה. המטוס שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג, סטה מנתיבו המתוכנן לכיוון מערב באמצעות שימוש במערכת ממוחשבת בתוך תא הטייס, כתבו בעיתון. לפי הדיווח, רק אדם שיש לו ידע במערכות אוויריות מסוגל לכך. ההודעה שנמסרה על ידי בכירים אמריקנים מחזקת את אחת ההשערות לפיה הטייסים הם אלה שאחראים למקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully