וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"8-7 הקשות במחשב המטוס הסיטו את הטיסה מיעדה"

לפי ה"ניו יורק טיימס" אדם בעל ידע במערכות אוויריות שינה את מסלול טיסת מלזיה איירליינס, שהוזן מראש במחשב. 11 ימים אחרי ההיעלמות, במשימת החיפוש משתתפות כעת 26 מדינות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

תפנית נוספת בחקירת היעלמות טיסת מלזיה איירליינס 370: ה"ניו יורק טיימס" דיווח הלילה (שלישי) כי המטוס שהיה בדרכו מקואלה לומפור לבייג'ינג סטה מנתיבו המתוכנן לכיוון מערב באמצעות שימוש במערכת ממוחשבת בתוך תא הטייס, ובידי אדם שיש לו ידע במערכות אוויריות – כך לפי גורמים אמריקנים בכירים. הודעה זו מחזקת את אחת ההשערות להיעלמות המסתורית לפיה הטייסים הם אלה שאחראים למקרה. זהו היום ה-11 לחיפושים אחרי הטיסה עליה היו 239 נוסעים ואנשי צוות.

לפי המידע החדש, במקום לשלוט במטוס באופן ידני – כמקובל, מי שהסיט את טיסה 370 מהמסלול הקליד שבע או שמונה הקלדות במערכת ניהול הטיסה, המחשב הנמצא בין הטייס וטייס המשנה. תפקידה של מערכת ניהול הטיסה לנתב את המטוס מנקודה אחת לשנייה לפי מסלול הטיסה המיועד, והנקודות הללו מוזנות למחשב בטרם הטיסה יוצאת לדרכה.

עוד על היעלמות המטוס המלזי
”מחר יהיה חשוד-לרגע חדש”: שליח וואלה! במלזיה מדווח
ברחובות מלזיה התושבים מתפללים לנס
מלזיה פרסמה מפות חדשות של נתיב המטוס הנעלם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רדיוס חיפוש שמתפרש על פני שטח עצום/מערכת וואלה!, צילום מסך

עדיין לא ברור אם מסלול הטיסה שונה לפני או אחרי ההמראה. הממצאים שמביא ה"ניו יורק טיימס" מחזקים את ההשערה של החוקרים המלזים, לפיה המטוס הוסט במתכוון ובצעד שנראה כמו חטיפה. במוקד החשד, כאמור, הטייס זהארי אחמד שאה וטייס המשנה פאריק עבדול חמיד. המשטרה המקומית פשטה על בתיהם של השניים ולא איתרה בהם הודעות התאבדות.

לפי חוקרים באוסטרליה, הבואינג 777 טס בגובה נמוך ביותר – 1,524 מטרים – כשהוא משתמש בטכניקת תעופה מסוכנת המכונה "מיסוך שטח" (“terrain masking”), שבה משתמשים טייסי מטוסי קרב צבאיים. החוקרים מאמינים כי מי שהטיס את המטוס התכוון להימנע בכך מאיתור מערכות המכ"ם בשלוש מדינות לפחות. ייתכן שבשל מעופו הנמוך, הוא התנגש בקרקע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
בקואלה לומפור מתפללים לשלום נוסעי טיסה 370 של "מלזיה איירליינס", 17 במרץ 2014. רויטרס
מתפללים לשלום הטיסה/רויטרס

החשד בדבר חטיפה או חבלה מתבססת גם על כך שהשדר האחרון המטוס על ידי טייס המשנה פאריק עבדול חמיד, "הכל בסדר, לילה טוב", התקבלה כבר אחרי שמערכת הניווט "Acras" כבר כובתה. מנכ"ל מלזיה איירליינס אחמד ג'והארי יחיא אמר במהלך מסיבת עיתונאים אתמול כי התקשורת האחרונה עם המטוס הייתה בשעה 1:07 בלילה, שעה שהוא חצה את חופה של מלזיה, וכי ב-1:19 הוא נעלם ממסכי המכ"מ והפיקוח האווירי. "אנחנו לא יודעים מתי מערכת הניווט כובתה. היינו אמורים לקבל שדר חצי שעה אחרי זה האחרון, אולם הוא מעולם לא נקלט".

טיסה 370: "המטוס טס בגובה נמוך כדי שלא יאותר". רויטרס
המילים האחרונות היו של טייס המשנה. עבדול חמיד, משמאל/רויטרס

עדיין אין זכר לטיסה שיצאה לדרכה ב-8 במרץ, והחוקרים אומרים כי המטוס ככל הנראה הוסט מנתיבו מאות ואלפי קילומטרים, כך שרדיוס ההימצאות האפשרית שלו הוא עצום. בחיפושים אחרי מטוס הבואינג משתתפות 26 מדינות, והם מתפרשים על פני שטח ענק שמהים הכספי בצפון ועד לדרום האוקיינוס ההודי מהצד השני. בחיפושים משתתפים בין היתר כלי שיט של אוסטרליה אשר תרים בדרום האוקיינוס ההודי. סין הקצתה 21 לוויינים למען המשימה חסרת התקדים בהיקפה.

צבא מלזיה מחפש אחר המטוס המלזי הנעלם. 14 במרץ 2014. רויטרס
צבא מלזיה, יחד עם 25 מדינות נוספות משתתפים במאמצי האיתור של טיסה 370/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully