וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בממשלת מלזיה: "טיסה 370 נחטפה והוסטה ממסלולה"

במסיבת עיתונאים בבירה, ציין ראש הממשלה כי ממצאי החקירה עד כה מעלים כי הקשר עם המטוס אבד בשל גורם זר, ולא כתוצאה מתקלה טכנית. "אין מילים שיתארו את כאב המשפחות", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(ראש ממשלת מלזיה, השבוע: "ממשיכים בחיפושים ככל שניתן")

"כל הסימנים מראים כי פעולה מכוונת הסיטה את המטוס ממסלולו, וכי לא מדובר בתקלה טכנית", כך הודיע הבוקר (שבת) ראש ממשלת מלזיה, נג'יב ראזאק, במסיבת עיתונאים שכינס בבירה קואלה לומפור. לדברי ראזאק, טיסה 370 של "מלזיה איירליינס" נעלמה ככל הנראה כתוצאה מחטיפה: "מידע שקיבלנו הבוקר מתקשורת לוויינית, שופך אור חדש על הפרשה. אנחנו יכולים לומר בסבירות גבוהה כי מערכת התקשורת של המטוס כובתה", הוסיף ראזאק, שטען עוד כי הדבר אירע ככל הנראה בעת מעבר המטוס מהמרחב האווירי של מלזיה לזה של וייטנאם.

גורם ממשלתי מסר מוקדם יותר היום לסוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי כי מחקירת המקרה עולה שאדם אחד או שניים עם "ניסיון טיסה" כיבו את אמצעי התקשורת והסיטו את המטוס ממסלולו באופן מכוון. הגורם הוסיף כי ההיעלמות נגרמה כתוצאה מחטיפה, אם כי המניע אינו ברור, והדגיש כי ההנחה לפיה בוצעה השתלטות עוינת על המטוס, אינה עוד בגדר תאוריה, אלא "מסקנה חד משמעית". הגורם ציין כי החוקרים שללו כשל טכני או טעות של הטייס כאחראים להיעלמות. בתוך כך, המשטרה המקומית פשטה היום על ביתו של זהארי אחמד שאה, הטייס בן 53.

עוד על היעלמות טיסה 370 בוואלה! חדשות:
"המטוס המלזי הוטס מחוץ לנתיבו בידי אדם מיומן"
הבית הלבן: "מידע חדש על המטוס המלזי שנעלם"
"המטוס המלזי טס 4 שעות אחרי שנעלם מהמכ"ם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ראש הממשלה, מידע לוויני העלה שתי אפשרויות למסלול הטיסה שנעלמה, לאחר שנותק הקשר עמה. האחד הוא במסלול צפונית לצפון תאילנד, עד קזחסטן; בעוד שהשני ממוקם דרומית לאינדונזיה עד לדרום האוקיאנוס ההודי. בשל כך, הוסיף ראזאק, נפסקו החיפושים אחר שרידי המטוס בים סין הדרומי.

דבריו של ראזאק נאמרו לאחר שביממה האחרונה דווח כי המטוס נחטף בידי אדם מיומן, שהצליח להסיט אותו ממסלולו. לאחר שהתייחס לממצאי החקירה עד כה, עבר רזק לנחם את משפחות הנוסעים. "זהו זמן קשה למשפחות הקורבנות. אין מילים שיתארו את כאבן. מחשבותינו ותפילותינו עם המשפחות". באשר להמשך החיפושים אחר שרידי המטוס, הבהיר ראזאק כי "הם נמשכים מסביב לשעון, הוריתי להרחיב אותם ולחלוק את המידע הרלבנטי עם צוות החקירה הנרחב שהוקם, וכן קראתי לבעלות בריתנו להצטרף". ראזאק הודה בדבריו ל-14 הממשלות שמסייעות בחיפושים.

חיל האוויר של סינגפור מחפש אחר המטוס המלזי הנעלם. 12 במרץ 2014. רויטרס
מתגבר החשש כי מדובר בפעולת חטיפה/רויטרס

מקורות ביטחוניים טענו אתמול כי נתוני מכ"ם צבאי מצביעים על כך שהמטוס המלזי שנעלם לפני כמעט שבוע הוטס במכוון מאות קילומטרים מחוץ לנתיבו המקורי. הטענה מחזקת את החשדות שלפיהם הרקע להיעלמות המטוס הוא פלילי. על פי הדיווח בניו יורק טיימס, המטוס נסק לגובה של כ-13 אלף מטר באוויר – מעל המותר למטוס מסוג זה, בואינג 777-200 – מיד לאחר היעלמותו מהרדאר, ופנה בצורה חדה לכיוון מערב.

טיסה 370 המריאה בערב יום שישי שעבר משדה התעופה בבירה קואלה לומפור בדרכה לבייג'ינג, סין. כשעתיים לאחר ההמראה, אבד הקשר עמה – ומאז נמשכים החיפושים אחר המטוס, מסוג "בואינג 777", ואחר 239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בו.

(עדכון ראשון: 8:49)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully