וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לאסון: מטוס מלזי ובו מאות נוסעים נעלם

אבד קשר עם מטוס של מלזיה איירליינס ובו 239 נוסעים מ-14 מדינות, שהמריא הלילה מעיר הבירה לבייג'יינג. בין הנוסעים גם שני פעוטות. מנכ"ל החברה: "תפילותינו עם הנוסעים"

רויטרס

מטוס של חברת "מלזיה איירליינס" ובו 239 נוסעים ואנשי צוות מ-14 מדינות שונות נעלם הלילה (שבת) בדרכו לסין. המטוס מסוג בואינג 777 נעלם מהרדאר כשעתיים לאחר שהמריא מבירת מלזיה קואלה לומפור לעבר בייג'ינג. במטוס היו גם שני פעוטות. מספר הטיסה: MH370.

כשעתיים לאחר ההמראה מגדל הפיקוח בהו צ'י מין, וייטנאם, אבד קשר עם המטוס בעת שטס מעל שמי המדינה. אדמירל בצי הוייטנאמי, נגו ון פט, העריך כי ייתכן שהמטוס התרסק במים הטריטוריאליים של מלזיה, לפי המהירות בה טס והמיקום האחרון בו נראה.

עם זאת, שר התחבורה המלזי סירב לאשר את דבר ההתרסקות במסיבת עיתונאים שכינס בבירה. "אנחנו לא יודעים מה קרה למטוס, זה מוקדם מדי להעריך", אמר הבוקר. "מוקדם מדי להגיד אם יש שברים או ניצולים". סין שלחה לים סין הדרומי שתי ספינות סיוע במטרה לעזור בחיפושים אחר המטוס.

עוד כותרות מוואלה חדשות:
מלזיה: זוג שהרעיב למוות את המשרתת - יוצא להורג
ארדואן: אבחן להוציא את פייסבוק ויוטיוב מחוץ לחוק
המטעמים הסיניים מפיצים זיהום נדיר בניו יורק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקשר נותק כשעתיים לאחר ההמראה. מטוס של חברת מלזיה איירליינס/מערכת וואלה!, צילום מסך
התרסקות מטוס מפה. GOOGLE MAPS, צילום מסך
מסלול הטיסה - ממלזיה לכיוון סין/צילום מסך, GOOGLE MAPS
קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014. רויטרס
רוב הנוסעים היו בעלי אזרחות סינית/רויטרס

מספר הנוסעים על הטיסה לפי חלוקה למדינות:
סין - 153
מלזיה - 38
אינדונזיה - 12
אוסטרליה - 7
ארצות הברית - 4
צרפת - 3
ניו זילנד - 2
אוקראינה - 2
קנדה - 2
איטליה - 1
טאיוואן -1
הולנד -1
אוסטריה - 1

כאמור, בנוסף ל-227 הנוסעים, היו על המטוס גם 12 אנשי צוות. "מחשבותינו ותפילותינו עם הנוסעים, חברי הצוות ובני משפחותיהם", אמר מנכ"ל "מלזיה איירליינס", אחמד ג'אהורי יחיאה בטרם התקבל הדיווח על התרסקות המטוס. הוא הוסיף כי "הצוות שלנו יוצר קשר כרגע עם קרובי משפחותיהם של הנוסעים במטוס. החברה מתמקדת בעבודה עם הגורמים והרשויות. נספק להם תמיכה מלאה". החברה הודיעה שמטוסיה ימשיכו לפעול כרגיל.

קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014. רויטרס
נמל התעופה הבינלאומי בבייג'ינג', הבוקר/רויטרס
קרובי משפחותיהם של נוסעי מטוס "מלזיה איירליינס" שככל הנראה התרסק בלב ים, ממתינים לחדשות בשדה התעופה הבינלאומי בבייג'ינג, סין, 8 במרץ 2014. רויטרס
בני משפחה מודאגים בבייג'ינג/רויטרס

מטוס בואינג, על דגמיו השונים, נחשב בטוח ביותר לטיסה. בשני העשורים האחרונים הוא נכנס לשירות בחברות רבות בעולם, בין היתר גם באל-על הישראלית. חברת "מלזיה איירליינס", החברה הלאומית של מלזיה, מפעילה 15 מטוסים מדגם 777-200ER.

בקיץ האחרון התרסק בסן פרנסיסקו בואינג 777 שהמריא מסיאול והתנגש במסלול הנחיתה בנמל התעופה בעיר. זו הייתה התאונה הראשונה של המטוס הפופולרי מתוצרת בואינג, מאז שנכנס לשירות בשנת 1995.

מהחקירה התברר כי טייס המשנה היה אחראי להתרסקות: הוא לא היה מנוסה בהטסת המטוס, וגם כשהבין שהוא עומד להתרסק, הוא חשש להעביר את ההגאים לקברניט המנוסה. שלושה נוסעים נהרגו, אחת מהן מפגיעת רכב הצלה.

(עדכון ראשון: 2:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully