וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטעמים הסיניים מפיצים זיהום נדיר בניו יורק

בכמה דוכנים של מאכלי ים במנהטן, בקווינס ובברוקלין אותר חיידק המדביק בני אדם. עשרות צרכנים ומוכרים לקו בזיהום בגופם, והעירייה פרסמה התרעה חריגה. הקונים לא מתרגשים

אדם מוביל קופסת דגים בשכונת צ'יינטאון, מנהטן. ניו יורק, 2012. Flickr / Timothy Krause, Creative Commons
סוחר מוביל ארגז דגים בצ'יינטאון, מנהטן/Creative Commons, Flickr / Timothy Krause

לפחות 30 מתושבי ניו יורק לקו בזיהום נדיר, שמקורו בדגים ובמאכלי ים, הנמכרים בדוכני המזון הסיני ברחבי העיר. העירייה פרסמה אזהרה לציבור, והתריעה מהתפשטות הזיהום. עד כה, לא הוצאו צווי סגירה לדוכנים, ונפתחה חקירה לבדיקת תנאי התברואה במקומות החשודים כנגועים.

החיידק "מיקובקטריום מרינום" אותר בלפחות שלושה דוכנים במנהטן, בקווינס ובברוקלין. כל החולים שבגופם אותר הזיהום הם מוכרים או צרכנים, שבאו במגע עם דגים חיים או לא מבושלים. החיידק עובר מהדגים הנגועים לגוף האדם, דרך חורים זעירים בעור. התסמינים שמאפיינים אותו הם כאבים, נפיחות ואדמומיות, ואף קושי בהנעת האצבעות.

הזיהום אינו מסכן חיים, אך בהיעדר טיפול הולם, הוא עלול להחמיר עד כדי צורך בניתוח. העיירה המליצה לצרכנים לעטות כפפות עבות בטיפול בבית בדגים או במאכלי ים, "בפרט במגע עם מזון שמקורו בדוכני מזון סיני".

הזיהום נחשב לנדיר מאוד. ד"ר דני פונג, אורתופד ממנהטן ונשיא אגודת הרופאים האמריקנים-סיניים, אמר לעיתון ניו יורק טיימס כי עד כה, הוא בדרך כלל איבחן מקרה אחד שכזה מדי שנה. בחודש אוגוסט האחרון הוא בדק חולה בזיהום, והופתע לראות חולה נוסף בחודש ספטמבר. חולים נוספים אובחנו בזיהום בחודשים שלאחר מכן, ועד חודש פברואר השנה, הגיעו למרפאתו 15 חולים, שהציגו סימפטומים דומים.

נראה שלפי שעה, האזהרה החריגה אינה מרתיעה את חובבי החסילונים והדגים הטריים. כתבים שביקרו בדוכני המזון בצ'יינטאון שבמנהטן, דיווחו אתמול בבוקר על תנועה ערה של צרכנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully