וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: זוג שהרעיב למוות את המשרתת - יוצא להורג

המקרה של איסתי קומריה האינדונזית התפרסם לפני שנתיים, אז הגיעה לבית החולים כשהיא שוקלת 26 קילוגרמים בלבד. גזר הדין החמור נועד למנוע את מקרי ההתעללות הרבים בעובדים

עונש מוות בתלייה לזוג מלזים שהרעיב למוות את המשרתת שלהם, מרץ 2014. AP
"חבלות וסימני שריטה על גבה, זרועותיה ומצחה". הזוג לאחר הקראת גזר הדין/AP

בית המשפט העליון במלזיה גזר אתמול (חמישי) מוות בתלייה על זוג ממלזיה שהורשע בהריגת משרתת אינדונזית שעבדה בביתם, לאחר שזו מתה מהרעבה לפני כשנתיים. "איסתי קומריה הייתה בת 26 ושקלה בקושי 26 קילוגרמים כשהיא נלקחה למרכז הרפואי באוניברסיטת מלאיה, עם חבלות וסימני שריטה על גבה, זרועותיה ומצחה", דיווח העיתון "דה סטאר" הרואה אור במלזיה.

השופט קבע כי פונג קונג-מנג, בן 58, ואשתו, טוה צ'ינג-ין, בת 56, מנעו באופן קבוע מהצעירה לאכול במשך שלוש השנים שבהן עבדה עבורם. מותה של קומריה נקבע עם הגיעה לבית החולים. דווח כי היא שקלה 46 קילוגרמים כשהיא החלה לעבוד עבור הזוג.

עוד כותרות שאסור לפספס:
לטבע חוקים משלו: הלוטרה הקטנה שטרפה תנין
תמונות נדירות: כך הפך מפל המים ל"מפל האש"
קשיש בן 78 הוכרז מת - ו"קם לתחייה" בשק המתים

כשני מיליון עובדים אינדונזים שוהים במלזיה, ועוסקים בעיקר בחקלאות, בנייה, תעשייה ומשק בית, חלקם באופן בלתי-חוקי. תלונות רבות הוגשו בנוגע להתעללות בעובדים זרים, כולל מכות, התעללות מינית ועינוי.

ב-2012 הורעבה משרתת קמבודית במלזיה על ידי מעסיקיה, ונגזרו עליהם 24 שנות מאסר. קמבודיה הפסיקה לאפשר למשרתות לעבוד במלזיה בעקבות מקרה זה ומקרים נוספים, אולם אלה האינדונזיות ממשיכות להגיע למדינה השכנה. כמה צעדים ננקטו לאחרונה על מנת להבטיח את שיפור רווחתם של העובדים, בהם חובה להעניק לפחות יום מנוחה אחד והעלאת שכר המינימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully