וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: אבחן להוציא את פייסבוק ויוטיוב מחוץ לחוק

7.3.2014 / 10:01

כשברקע סדרת הקלטות מביכות החושפות לכאורה התנהלות מושחתת שלו ושל קרוביו, אמר ראש ממשלת טורקיה כי הצעד אפשרי אחרי הבחירות המקומיות החודש. "מזל שלא הזכיר את טוויטר"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בעצרת של תומכי מפלגתו בבחירות המקומיות. ניגדה, טורקיה, 3 במרץ 2014. רויטרס
מכחיש כל קשר להקלטות. ארדואן, השבוע בעצרת בחירות בניגדה שבדרום טורקיה/רויטרס

ישים סוף להקלטות המביכות? ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, שוקל להוציא מחוץ לחוק בארצו את אתר שיתוף הסרטים יוטיוב ואת הרשת החברתית פייסבוק אחרי הבחירות המקומיות שיתקיימו בארצו בסוף החודש. זאת מכיוון שלדבריו, הם מנוצלים לרעה על ידי יריביו הפוליטיים.

אם יממש ארדואן צעד זה, הדבר עלול להחריף את המחאה הציבורית נגדו, שגברה לאחרונה עקב פרסומן של הקלטות שמהן עולה לכאורה התנהלות מושחתת שלו ושל מקורביו, בייחוד בנו בילאל ארדואן.

"אנו נחושים בעניין הזה", אמר ארדואן בראיון שהעניק לתכנית לילית בערוץ הטלוויזיה ATV, ובו התייחס לחוק הצנזורה השנוי במחלוקת שאושר בחודש שעבר. החוק מאפשר לממשלה להסיר מהאוויר אתרי אינטרנט ולהקים מאגר מידע על הגולשים, ואישורו הוביל לביקורת שנמתחה מצד גורמים שונים – גם מחוץ לטורקיה – בהם האיחוד האירופי. כשנשאל אם הוצאה מחוץ לחוק של יוטיוב ופייסבוק נכללת בצעדיו המתוכננים, השיב ראש הממשלה הטורקי: "נכללים".

מאז החלו ההקלטות להתפרסם ברשת האינטרנט בשבוע שעבר טען ארדואן באופן נחרץ כי מדובר בזיוף שהוא חלק ממערכה שנועדה להביך אותו. הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי יריבו פתהוללה גולן, מטיף ואופוזיציונר בולט הגולה בארצות הברית, שלו רשת של בתי ספר הפועלים בטורקיה.

על ההקלטות שסיבכו את ראש הממשלה הטורקי:
הקלטת הלוהטת של ארדואן מעוררת סערה בארצו
הולך ומסתבך: פרשת "האי היווני" של ארדואן
"הם ייפלו לידינו": עוד קלטת מפלילה של ראש ממשלת טורקיה?

יבקש צו מעצר נגד יריבו?

השבוע פורסמו ביוטיוב עוד חמש הקלטות הקשורות לכאורה לארדואן. באחרונה שבהן, שהועלתה לרשת אתמול, נשמע ראש הממשלה הטורקי מציע לבעליו של עיתון טורקי לפטר שני עיתונאים האחראים לסיפור שפורסם בעמודו הראשי ועסק בניסיונות הפיוס עם הכורדים בטורקיה.

אמש אותת ארדואן כי ייתכן שתיפתח חקירה פלילית נגד תנועתו של גולן, "חיזמט". בנוסף לכך, כשנשאל אם אנקרה עשויה לבקש מהאינטרפול, ארגון השיטור הבינלאומי, להוציא צו מעצר להסגרתו של גולן מארצות הברית, השיב: "מדוע לא?".

לאחר הראיון הלילי של ראש ממשלת טורקיה, היו שהתייחסו לצעדיו המתוכננים בהומור ציני. כך לדוגמה, העיתונאי הטורקי אסלי איידינטאבאס אמר כי "למרבה המזל, ארדואן לא הזכיר את טוויטר".

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בעצרת לקראת הבחירות המקומיות. אלזיג, מזרח טורקיה, 6 במרץ 2014. AP Photo/Burhan Ozbilici, AP
ראש ממשלת טורקיה בעצרת בחירות, אתמול באלזיג שבמזרח טורקיה/AP, AP Photo/Burhan Ozbilici

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully