וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הם ייפלו לידינו": עוד קלטת מפלילה של ארדואן?

27.2.2014 / 0:05

בהקלטה שהועלתה ליוטיוב נשמע לכאורה ראש הממשלה הטורקי מנחה את בנו לסרב לעסקה עם גורם שזהותו לא ברורה ולדרוש ממנו עוד כסף. היא מצטרפת להקלטה בעייתית אחרת שנחקרת כעת

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה הטורקי ממשיך להסתבך? אמש (רביעי) הועלתה לרשת האינטרנט הקלטה נוספת, שבה נשמע לכאורה רג'פ טייפ ארדואן מנחה את בנו שלא לקבל סכום כסף בעבור עסקה שעליה סיכמו עם גורם בלתי ידוע, אלא לדרוש עוד כסף. זאת לאחר שביום שני הודלפה קלטת "מפלילה" שבה נשמע לכאורה הנמהיג הטורקי מורה לבנו בילאל להיפטר מסכום של כסף שבביתם. ההקלטה הועלתה ליוטיוב על ידי משתמש שכינויו Haramzadeler, ואשר זהותו אינה ידועה.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מציג את ממשלתו החדשה לאחר פיטורי שריו עקב פרשת שחיתות. אנקרה, 25 בדצמבר 2013. AP
הולך ומסתבך? ראש הממשלה הטורקי ארדואן/AP

"אל תיקח את זה", נשמע לכאורה ארדואן בהקלטה לבנו, בילאל. "מה שהוא הבטיח לנו – הוא צריך לתת יותר. אם הוא לא מתכוון להביא את זה, לא צריך. האחרים נותנים. למה הוא לא יכול לתת? איזה עסק הם חושבים שזה? אבל אל תדאג, הם ייפלו לידינו". לא ברור אם ההקלטה אמתית, אולם גורם ממשלתי בכיר באנקרה אמר כי "בכוונתו לבדוק אם הקלטות מזויפות או לא, ולפי שעה לא מתוכננת כל הודעה בנושא".

ביום שני הודלפה הקלטה אחרת שבה נשמע לכאורה ארדואן אומר לבנו להיפטר מסכום של כסף – לפי אחד הדיווחים מיליארד דולרים – וזאת לאחר חשיפתה של פרשת שחיתות מסועפת בדצמבר, שבמסגרתה נחקרו בניהם של שלושה שרים בממשלה הטורקית. ארדואן טען נחרצות כי הקלטת, שזכתה למאות אלפי השמעות תוך שעות ספורות, פוברקה על ידי יריביו הפוליטיים. בתגובה לקלטת הראשונה מסרה לשכתו כי היא "לחלוטין לא נכונה ובלתי מוסרית". באופוזיציה, מנגד, דרשו בתוקף את התפטרותו.

ביום שלישי נודע כי ארדואן נפגש יום לפני כן עם ראש המודיעין בארצו זמן קצר אחרי שהקלטות הופצו באינטרנט, וכי התובע הראשי באנקרה החליט לפתוח בחקירה בנושא. טרם התברר אם מטרת החקירה לקבוע את אמינותן של ההקלטות, או שמא מדובר בחקירה פלילית נגד ראש ממשלת טורקיה. כך או כך, מעריכים כי הדבר יפגע בהצלחתה של "מפלגת הצדק והפיתוח" הימנית-מוסלמית של ארדואן, בבחירות שייערכו בסוף מרץ ברחבי המדינה.

(עדכון ראשון: 23:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully