וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלזים לא אומרים את האמת. אנו על סף התמוטטות"

שליח וואלה! חדשות למלזיה

18.3.2014 / 11:17

קרובי הנוסעים זועמים על הרשויות ומאיימים לשבות רעב. הממשלה: חשפנו את כל המידע שברשותנו. מנהיג האופוזיציה מודה: "הטייס - מכר קרוב". שליח וואלה! מדווח ממלזיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ממשלת מלזיה דוחה בתוקף את הטענות כי היא אינה חושפת את מלוא המידע הנמצא ברשותה בנוגע להיעלמות טיסה 370. שר ההגנה, הישאמודין חוסיין, אמר כי קואלה לומפור נמצאת בשיתוף פעולה הדוק עם בנות בריתה בוושינגטון ובבייג'ינג. "שוחחתי עם שר ההגנה צ'אק הייגל ועם עמיתי הסיני", אמר השר לסוכנות הידיעות רויטרס.

השר המלזי הכחיש כי ניסה למנוע מהאף-בי-איי לשלוח חוקרים למלזיה. "אנחנו עובדים איתם. זה התפקיד שלהם להגיד לנו אם צריך עוד מומחים. אנחנו לא אמורים לדעת כמה חוקרים יש להם".

בתדרוך לכתבים, שר התחבורה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, אמר כי ארצו "יצרה קשה עם כל מדינה שיש לה מידע לווייני רלוונטי". גם קוריאה הדרומית ואיחוד האמירויות שלחו צוותי חיפוש.

לדבריו השר המלזי, שני נתיבי הטיסה האפשריים - הצפוני והדרומי - חולקו, כל אחד, לשבעה אזורי חיפוש. לדבריו, "בסך הכל אנחנו מכסים שטח של 2.24 מיליון מיילים ימים רבועים".


שליח וואלה! חדשות מדווח ממלזיה:
הסיכוי שמקומי אחראי להיעלמות המטוס ממיט בושה על המלזים
הרשויות בקואלה למפור חשפו שתי מפות חדשות של נתיבי המטוס
היכן אפשר להסתיר בואינג עם 227 נוסעים? המפה עשויה לגלות

לוח הטיסות בנמל התעופה של קואלה לומפור. מלזיה, 18 במרץ 2014. רויטרס
לוח הטיסות בנמל התעופה של קואלה לומפור, הבוקר/רויטרס

קרובי המשפחה של כמה מהנוסעים הסינים שהיו במטוס מאיימים לשבות רעב, מחאה על העיכוב בחקירה. אישה שהזדהתה כנציגה של כמה מהמשפחות, אמרה הבוקר: "לא אומרים לנו את האמת. כולם נמצאים על סף התמוטטות נפשית".

בתוך כך, סין הבהירה כי מהחקירה שעשתה, אין ראיות המצביעות על כך ש-153 מהנוסעים הסינים שהיו במטוס היו מעורבים בחטיפתו או בתכנון פיגוע טרור באמצעותו.

הטיסה, שהמריאה במטוס בואינג 777-200, נעלמה ב-8 במרץ, כשעליה 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות. החיפוש החסר-תקדים אחרי הטיסה משתרע כעת לאורכה ולרוחבה של אסיה, מהים הכספי ועד דרום האוקיינוס ההודי.

החוקרים משוכנעים כי אדם הבקיא היטב במערכות הבואינג 777-200, ובעל ידע רב בניווט מטוסים מסחריים, הסיט את המטוס ממסלולו. ייתכן שהמטוס עשה דרך של אלפי קילומטרים מחוץ לנתיבו המתכונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
קרוב משפחה של נוסע בטיסת מלזיה איירליינס 370 כותב: "למשפחותינו, שביתת רעב. תנו לנו את קרובינו בחזרה. אנו דורשים את האמת". בייג'ינג, 18 במרץ 2014. רויטרס
"שביתת רעב. תנו לנו את משפחותינו בחזרה. אנו דורשים את האמת". בייג'ינג, הבוקר/רויטרס

גורמים אמריקנים העריכו בפני ה"ניו יורק טיימס" כי המטוס סטה מדרכו בשל חבלה במערכת הממוחשבת בתא הטייס, ובידי אדם שיש לו ידע במערכות אוויריות. לפי המידע הזה, במקום לשלוט במטוס באופן ידני – כמקובל, מי שהסיט את טיסה 370 מהמסלול הקליד שבע או שמונה פעמים במחשב ניהול הטיסה, הנמצא בין הקברניט לקצין הראשון. תפקידה של מערכת ניהול הטיסה הוא לנתב את המטוס מנקודה אחת לשנייה לפי מסלול הטיסה המיועד, והנקודות הללו מוזנות למחשב בטרם הטיסה יוצאת לדרכה.

"התמונה שלו נראית מוכרת"

בתוך כך, העיתון המלזי "ניו סטרייט טיימס" ציטט הבוקר את מנהיג האופוזיציה במלזיה, אנואר איברהים, שאמר כי קברניט המטוס מיודד עם קרובי משפחתו. "איני מכחיש כי זהארי אחמד שאה קשור לאחד ממחותניי, וכי פגשתי אותו בכמה מקרים. למעשה, הוא ידיד קרוב של אחד מחברי מפלגתי".

בלילה, צוטט אנואר בעיתון "סאות צ'יינה מורנינג פוסט" באומרו כי הוא מתקשה להיזכר בשמו של הקברניט, "אך התמונה שלו נראית מוכרת". הוא אמר כי אין בין השניים קשר אישי, אלא שהקברניט הוא רק עוקב שלו בטוויטר.

מאז 1998 מתנהל משפט נגד איברהים באישומי שחיתות ובטענה כי עשה מעשי סדום בעוזרו האישי. איברהים, שהיה ראש הממשלה, הודח מתפקידו, והופיע בבית המשפט כשהוא חבול. הוא נידון לתשע שנות מאסר, אך פסק הדין בוטל ב-2004 והוא שוחרר ממאסר. הוא נשפט שוב ב-2010 וזוכה ב-2012. החודש, בוטל הזיכוי, ככל הנראה בשל כוונתו לחזור לזירה הפוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully