וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוביהם של נעדרי המטוס ממתינים לבשורת המוות

בעקבות פרסום תצלומי הלוויין של השברים החשודים, הגיעו אמבולנסים למלון של משפחות הנוסעים הסינים מטיסה 370. אחד הקרובים: "בני עדיין חי. אני מסרב להאמין לחדשות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

קרובי המשפחה של הנוסעים הנעדרים מטיסת מלזיה אירליינס 370 מצפים לגרוע מכל, אחרי שאוסטרליה הודיעה כי ייתכן שאיתרה את שברי המטוס בדרום האוקיינוס ההודי. אמבולנסים רבים, מלווים בניידות משטרה, הגיעו הבוקר (חמישי) לבית המלון בבייג'ינג בו מתאכסנים קרובי הנוסעים שהיו על הבואינג 777, שעקבותיו נעלמו לפני כמעט שבועיים. ייתכן שמדובר בהכנה לקראת מסירת עידכון על איתור שברי המטוס.

ואולם, כמה מהקרובים שהסכימו להתראיין הבוקר הדגישו כי הם ממתינים לאישור רשמי לפיו המטוס אכן התרסק, וכי עד שיתקבל כזה הם מסרבים להאמין שיקיריהם נספו. וון וון-צ'נג, שבנו היה אחד הנוסעים בטיסה, אמר לכתב AFP בבייג'ינג: "בני עדיין חיי. איני מאמין לחדשות האלה". צ'ו צ'ון-זנג, קרוב של אחד הנוסעים האחרים, אמר כי המשפחות ממתינות לבשורה ודאית. "לא נגיב לדיווח עד שיתקבל אישור מוחלט", אמר. כשנשאל אם לפרסום האוסטרלי יש מהימנות רבה יותר, מכיוון שהוא הגיע מפי ראש הממשלה, השיב: "אולי. נחכה ונראה".

אוסטרליה סבורה שאיתרה את שרידי המטוס המלזי; פורסמו תצלומי לוויין

קרובי המשפחה של הנוסעים הנעדרים בטיסת מלזיה אירליינס ממתינים למידע על יקיריהם. בייג'ינג, 20 במרץ 2014. GettyImages
קרובי המשפחה הסינים של נעדרי המטוס הנעלם, הבוקר בבייג'ינג/GettyImages

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, הודיע הבוקר על קיומם של תצלומי לוויין, העשויים לבשר על פריצת דרך משמעותית ראשונה לקראת איתור שברי המטוס הנעלם. באוסטרליה הבהירו כי התצלומים נעשו לפני ארבעה ימים, וכי הם נותחו בצורה מעמיקה לפני שנמסר לתקשורת על קיומם.

ראש הממשל אבוט אמר כי לוויינים איתרו שני "פריטים" שעשויים להיות חלקי המטוס הנעלם, שעליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות. השברים החשודים כשייכים למטוס המלזי אותרו במרחק של כ-2,500 קילומטרים מחופי המדינה, מדרום-מערב לעיר פרת'. לפי דיווחים מצוותי החיפוש שנשלחו לאזור, אותרו במקום "איתותי מכ"מ חזקים".

עם זאת, הוא סייג כי "משימת החיפוש תהיה קשה במיוחד, ואנחנו עלולים לגלות שהם לא קשורים לחיפוש אחר MH370". גורמים נוספים באוסטרליה הבהירו כי התצלומים אינם חדים מאוד וכי באזור החיפושים יש ראות לקויה, ואמרו כי טרם נוצר קשר עין עם השברים החשודים. מטוסים הגיעו לאזור וספינות צפויות להגיע למקום בהמשך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אוסטרליה: "ייתכן שאיתרנו את שרידי המטוס המלזי". רויטרס
אחד השברים החשוד כשייך למטוס הנעלם. צילום: ממשלת אוסטרליה/רויטרס
מפת אזור החיפושים שבו מצאה אוסטרליה שברים אפשריים של המטוס המלזי, מרץ 2014. מאתר ממשלת אוסטרליה, מערכת וואלה!
מפת אזור החיפושים שבו מצאה אוסטרליה שברים אפשריים של המטוס המלזי, מרץ 2014/מערכת וואלה!, מאתר ממשלת אוסטרליה

במטוס היו 153 נוסעים סינים. התקשורת הממלכתית בסין, המייצגת את עמדת הממשלה, הביעה ביקורת חריפה ביותר כלפי הרשויות במלזיה, שהתרשלו לטענתה בחקירת היעלמות המטוס. קרובי המשפחה של הנוסעים הסינים טענו כי המלזים מסתירים מהם מידע, ואחדים מהם ניסו להתפרץ אמש למסיבת העיתונאים של הממשלה בקואלה לומפור, בדרישה לקבל מידע נוסף על גורלם של קרוביהם. הם פונו בכוח אחרי שהניפו שלטים, ומאבטחים ניסו למנוע מכלי התקשורת לראיין אותם. שר ההגנה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, אמר כי הוא מבין את התסכול הגדול של קרובי המשפחה: "יש כאן הרבה רגשות, אני יודע".

הבוקר, בייג'ינג נשמעה מעט מפויסת יותר, והביעה תקווה כי החיפושים הממוקדים יביאו להתקדמות משמעותית בחקירה. דובר משרד החוץ בבייג'ינג, הונג ליי, האיץ באוסטרליה לשלוח ספינות ומטוסים רבים "בהקדם האפשרי" כדי לערוך חיפושים באזור.

קרובי המשפחה של הנוסעים הנעדרים בטיסת מלזיה אירליינס ממתינים למידע על יקיריהם. בייג'ינג, 20 במרץ 2014. AP
מלון המשפחות בבייג'ינג, הבוקר. ממתינים לבשורה/AP
קרובי המשפחה של הנוסעים הנעדרים בטיסת מלזיה אירליינס ממתינים למידע על יקיריהם. בייג'ינג, 20 במרץ 2014. רויטרס
קרוב משפחה של אחד הנוסעים הנעדרים, הבוקר בבייג'ינג/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully