וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

54 דקות התשדורת מתא הטייס: "הקשר ניתק בעיתוי מחשיד"

תיעוד ההתקשרות בין טייס המשנה של מלזיה איירליינס למגדל הבקרה מעלה שיחה "שגרתית לחלוטין", אולם כמה פרטים בכל זאת מעוררים שאלות בנוגע לרגעים המכריעים של טיסה 370

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

בעוד החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם לפני כשבועיים טרם נשאו פרי, ה"טלגרף" הבריטי חשף אמש (שישי) נתונים חדשים בנוגע לרגעי התקשורת האחרונים עם הטייסים, שרק מעלים עוד ועוד שאלות בנוגע למה שקרה ברגעים המכריעים של טיסה MH370 של מלזיה איירליינס. מהתיעוד המלא של 54 הדקות בתשדורת בין תא הטייס למגדל הפיקוח, שהגיע לידי העיתון הבריטי, עולה כי חילופי הדברים בין טייס המשנה, פריק עבד אל-חמיד, לבין הפקחים בפרק זמן זה היו "שגרתיים לחלוטין" מלבד שני פרטים שבלטו כחריגים.

מומחים ניתחו את התשדורת, שהחלה ב-00:36 והסתיימה בהודעה האחרונה מפי טייס המשנה לפני ניתוק התקשורת עם המטוס. על פי המומחים, הודעה שמסר טייס המשנה רקע לפני הניתוק, שלפיה המטוס נמצא ברום של 35 אלף רגל, הייתה חריגה, שכן הייתה זו חזרה על הודעה זהה שהועברה שש דקות בלבד קודם לכן. עם זאת, מומחי תעופה טוענים כי לא מדובר בממצא חריג, ויכולים להיות לכך הסברים המניחים את הדעת.

היעלמות המטוס המלזי - סיקור מיוחד:
תם יום החיפושים השני: "ייתכן ששברי המטוס שקעו"
החיפושים אחר שרידי המטוס חודשו: "לא מאבדים תקווה"
היעלמות המטוס המלזי: במה מתמקדים צוותי החיפוש?

טייסים אוסטרלים מחפשים אחר המטוס המלזי הנעלם. האוקיינוס ההודי, 21 במרץ 2014. רויטרס
מטוס חיפוש אוסטרלי/רויטרס

הפרט החריג השני היה עיתוי אובדן הקשר עם הקרקע והפנייה החדה של המטוס לכיוון מערב – הרגע שבו עזב המטוס את המרחב האווירי של קואלה לומפור ועבר למרחב אווירי של הו צ'י מין סיטי בוייטנאם והעברת התקשורת עם המטוס ממגדל הפיקוח המלזי לזה הוייטנאמי. העיתוי המדויק הזה הוא שעורר את החשד בקרב הרשויות במלזיה כי היעלמות המטוס הייתה מכוונת. "אם הייתי מתכנן לגנוב את המטוס, זה היה הרגע שבו הייתי עושה זאת", אמר סטיבן בוזדייגן, טייס לשעבר של מטוסי בואינג 777 בחברת התעופה "בריטיש איירווייז", לטלגרף. "זה הזמן היחיד במהלך הטיסה שבו ייתכן שלא היה אפשר לראות את המטוס מהקרקע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

אישה טוענת: "ראיתי את המטוס המלזי"

בתוך כך, אישה מלזית טוענת שראתה את המטוס בים סמוך לאיי אנדמן שבמפרץ בנגל בצפון-מזרח האוקיינוס ההודי, בעת שטסה מעל האזור. לטענת לטיף דלילה, בת 53 ואם לעשרה ילדים, היא ראתה את כלי הטיס במים בשעה 14:30, שעות לאחר שהוא נעלם. עוד באותו יום היא דיווחה במשטרה על מה שראתה. אף שהיא ספגה ביקורת על דבריה, בטענה שלא הייתה יכולה לראות דבר במים מהגובה שבו טסה, מתעקשת דלילה: "אני יודעת מה ראיתי. אני משוכנעת שראיתי את המטוס. לא הייתי משקרת", אמרה לעיתון המלזי "ניו סטרייטס טיימס".

חיפושים אחר שברי המטוס המלזי הנעלם. 20 במרץ 2014. רויטרס
שברי המטוס לכאורה בתצלום הלוויין/רויטרס

מוקדם יותר אתמול הסתיים היום השני של החיפושים הנרחבים אחר שרידי המטוס, מאז התפנית המעודדת שלפיה אותרו לכאורה החלקים - אחד באורך 24 מטרים והשני באורך של כחמישה מטרים - בתצלומי לוויין אוסטרליים בדרום האוקיינוס ההודי. ארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד הקצו לצורך המשימה ארבעה מטוסים ושבעה כלי שיט, ואלה סרקו אזור המרוחק כ-2,500 קילומטרים מאוסטרליה. עם זאת, אתמול בבוקר הבהיר סגן ראש הממשלה האוסטרלי וורן טראס כי ייתכן ששני הפריטים שקעו בינתיים, שכן תצלומי הלוויין הם מיום ראשון. "משהו שצף על פני הים לפני זמן כה רב – ייתכן שאיננו צף יותר", אמר טראס לכתבים בפרת'. "ייתכן שהם שקעו לקרקעית הים".

(עדכון ראשון: 22:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully