וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היעלמות המטוס המלזי: במה מתמקדים צוותי החיפוש?

21.3.2014 / 0:05

מלאכת איתור המטוס באוקיינוס ההודי תתחדש הלילה וככל הנראה ינסו לאתר ראשית את הקופסאות השחורות באמצעות סונאר. בכיר לשעבר בחיל הים: הפעילות המימית עשויה לקחת חודשים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כיצד פועלים צוותי החיפוש של המטוס המלזי? אתמול (חמישי) החלו בחיפושים אחר שרידיו של מטוס "מלזיה איירליינס" שנעלם לפני כשבועיים בדרכו לבייג'ינג. זאת, בעקבות תצלומי לוויין שמתעדים לכאורה את שברי המטוס בדרום האוקיינוס ההודי. מלאכת האיתור הופסקה עם ליל והיא צפויה להתחדש בשעות הבוקר (שעון אוסטרליה).

ראש מטה חיל הים לשעבר תא"ל במיל' נועם פייג הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי עם ההגעה לזירה ניתן יהיה לראות חומרים מורכבים רבים שאמורים לצוף מעל פני הים. "ניתן להעריך כי במשימה הראשונה ינסו הכוחות הימיים לאתר את הקופסאות השחורות של המטוס כדי לפענח מה הביא להתרסקות המטוס", אמר פייג.

עוד על היעלמות המטוס המלזי:
החיפושים אחר המטוס יתחדשו בבוקר: "צריך לגלות סבלנות"
צוותי החיפוש מתקשים לאתר את שרידי המטוס המלזי
קרוביהם של נעדרי המטוס ממתינים לבשורת המוות

"אפשר לאתר את הקופסאות השחורות באמצעות סונארים מתקדמים", הסביר תא"ל פייג והוסיף, "בקופסה שחורה יש 'פינגר', 'רעשן'. כדי להבין במה מדובר דמיין פטישון שמכה על מתכת, כך במשך חודש ימים ה'רעשן' משמיע רעש. סונאר רגיש שיופעל באזור ישמע את זה ויכוון את החיפושים למיקום המדויק של הקופסה השחורה. יש כיום מגוון רחב של סונארים שיודעים לאתר בטכנולוגיות שונות את הקופסה ולדמות את החפץ בתמונת תלת ממד".

מטוס אוסטרלי שמשתתף בחיפושים אחר שרידי המטוס המלזי, 20 במרץ 2014. רויטרס
צוותי חיפוש אוסטרליים באוקיינוס ההודי, אתמול/רויטרס

השלב הבא אחרי איתור הקופסה השחורה או חלק אחר של המטוס יהיה להוריד אל מעמקי הים רובוט שמפעיל מצלמות מתקדמות. תא"ל במיל' פייג סיפר כי במהלך הפעילות של החברה האזרחית שאיתרה את צוללת הדקר, התקבלה החלטה בישראל להעלות מעומק של 3,000 מטרים רק את גשר הדקר כדי להציג אותו במוזיאון, אך במקרים אחרים כמו הטיטאניק הוחלט להעלות חפצים מעומק של 13,000 מטרים.

החיפושים ייערכו חודשים

פייג העריך כי משימת הפעילות המימית עשויה לקחת חודשים ארוכים מאחר שניסיון העבר מלמד כי חלקי המטוס מתפזרים על פני קילומטרים רבים, מכיוון שבמקרים רבים המטוס מתפרק כבר באוויר. "לא יוכלו להוציא את כלל החלקים מאחר והם מתפזרים על פני מרחק רב. לכן יוציאו רק את מה שחשוב - בדגש על החלקים המתכתיים. יש כיום טכנולוגיה מאוד מתקדמת שיכולה להקל מאוד על המשימה", אמר.

יצוין, כי במשך עשרות שנים בוצעו חיפושים בכנרת אחרי דייגים שטבעו ולא אותרו עד היום ובמקביל נמשכים החיפושים אחרי מטוסו של תא"ל ארלוזור (זוריק) לב, שהתרסק אל הים התיכון במהלך מלחמת יום הכיפורים. ב-9 באוקטובר 1973 בעת שחזר מטוסו מתקיפה באזור פורט סעיד, התרסק מטוסו מעל הים התיכון. תא"ל לב הוכרז כחלל שמקום קבורתו לא נודע. עד היום כל המאמצים לאתר המטוס ואת גופתו עלו בתוהו.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully