וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר המטוס יתחדשו בבוקר: "צריך לגלות סבלנות"

20.3.2014 / 15:24

ממשלת אוסטרליה הודיעה כי הסריקות בשטח בו אותרו לכאורה שברי המטוס המלזי בתצלומי הלוויין הופסקו זמנית. שר ההגנה האוסטרלי הסביר את הקושי בחיפושים: "אזור מבודד מאוד"

מערכת וואלה!

ממשלת אוסטרליה הודיעה בצהריים (חמישי) כי החיפושים אחרי שברי המטוס המלזי הנעלם הסתיימו להיום. זאת, לאחר שאוסטרליה וארה"ב הודיעו כי בשל ראות לקויה, לא אותרו השברים החשודים כשייכים למטוס הבואינג 777. החיפושים יתחדשו עם אור ראשון. בנוסף, הספינה הנורבגית שהגיעה לאזור וסרקה אותו במשך 16 הודיעה כי לא אותרו ממצאים. דובר חברת הספנות "היג" אמר כי המלחים הפיליפינים שהיו על הספינה הם ימאים ותיקים ומנוסים, וכי הם סרקו את המים בעזרת משקפות.

הבוקר פורסמו תצלומי לוויין המתעדים לכאורה את השברים בדרום האוקיינוס ההודי. שר ההגנה של אוסטרליה, דיוויד ג'ונסטון, אמר כי הוא מודע לגודל הציפיות לאור תצלומי הלוויין שנתגלו, אולם סייג ואמר כי "להערכתי, אנחנו נמצאים ימים ספורים מקבלת מידע מהימן". לדבריו, "באופן טבעי, נוצרו ציפיות בנוגע למטוס המלזי. אני רוצה לבקש מכולם להיות סבלניים עד שנברר בדיוק מה נראה בצילומי הלווין". הוא הוסיף כי האזור המדובר הוא "מבודד מאוד מכל מקום אחר בעולם, וזה יוצר בעיה קשה מבחינה לוגיסטית".

היעלמות המטוס המלזי - סיקור מיוחד:
צוותי החיפוש מתקשים לאתר את שרידי המטוס המלזי
קרוביהם של נעדרי המטוס ממתינים לבשורת המוות
אוסטרליה סבורה שאיתרה את שרידי המטוס המלזי; פורסמו תצלומי לוויין

מציאת שרידי המטוס אמנם תענה על השאלה הכי בוערת – איפה הוא? אבל היא תשאיר עוד לא מעט שאלות פתוחות. עדיין לא ברור מדוע המטוס סטה ממסלולו והגיע לאן שהגיע, מי גרם לכך, ומה קרה בתוך המטוס בשעות המכריעות.

אמיר תיבון, שליח וואלה! חדשות למלזיה, מספר עם שובו ארצה על הבלבול והחרדה של המלזים בשל המצב. רמת האמון בממשלה נמוכה מתמיד, וגם התיירים מתלבטים אם באמת כדאי לטוס עם "מלזיה איירליינס", חברת התעופה המלזית הלאומית שתדמיתה נפגעה קשות מהפרשה. הציבור המלזי עייף מהספקולציות ומתיאוריות הקונספירציה, ומקווה שעם מציאת שרידי המטוס יקבלו תשובות ברורות יותר.

שברים אפשריים של מטוס בואינג 777 שזוהה כשייך לטיסת מלזיה אירליינס במרחק של 2,500 קילומטרים מחופי אוסטרליה. 20 במרץ 2014. ממשלת אוסטרליה, אתר רשמי
תצלומי הלווין שמתעדים לכאורה את שרידי המטוס בדרום האוקיינוס ההודי/אתר רשמי, ממשלת אוסטרליה

המטוסים האוסטרליים הראשונים שהמריאו הבוקר לאזור שבו אותרו שברים לא הצליחו לפי שעה ליצור קשר עין עם הפיסות הללו, בשל ראות לקויה באזור. גם צוות אמריקני, שיצא לסיור של עשר שעות באזור שב לבסיס במערב אוסטרליה ללא ממצאים. אותו צוות דיווח מוקדם יותר על "אותות חזקים" המהדהדים מהאזור.

בינתיים, במלזיה מגיבים בהיסוס לפרסום של אוסטרליה על איתור השברים. שר ההגנה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, אמר כי תצלומי הלוויין המציגים לכאורה את שברי הבואינג 777, "מעניקים תקווה וקצה חוט מהימן". עם זאת, הוא סייג, ואמר כי החיפושים "יימשכו בשני הכיוונים - בנתיב הדרומי ובנתיב הצפוני, ומטוסי חיפוש יישלחו אפילו עד קזחסטן". זאת, אחרי שסין פרסמה תצלומי לוויין שהציגו לכאורה את שברי הבואינג 777 הנעלם, שהתבררו לאחר מכן כשגויים.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עוד במהדורה:

חקירת הדבקה מכוונת של HIV: כפי שנחשף אמש בוואלה! חדשות המשטרה חושדת כי צעיר שבנות ה- 20 לחייו, נשא HIV, קיים יחסים לא מוגנים עם עשרות צעירים בכוונה להדביקם. שלושה צעירים כבר מסרו עדות במשטרה, ובימים הקרובים צפויים להעיד צעירים נוספים. במשרד הבריאות שוקלים לכנס את ועדת האתיקה בכדי לקבוע האם יש לפרסם את שמו של הצעיר בכדי להתריע את הציבור. המקרה הנוכחי אינו היחיד – מה גורם לנשאי הנגיף להדביק אחרים בזדון?

פיגועי ויקיפדיה: הטניסאית שחר פאר נבחרה להדליק את המשואה בטקס יום העצמאות השנה ומתברר שלא כולם אהבו את הרעיון. גולשים שהתעצבנו על ההחלטה השמיצו את פאר בערך הויקיפדיה של הדלקת המשואות וכתבו כי היא ”בושה למדינה". פאר אינה הסלבריטאית היחידה שנפלה קורבן לגולשים מרושעים – אילו סלבריטאים נוספים עברו טרור אינטרנטי?

איש השבוע שלנו הוא שר התחבורה וההגנה המלזי, הישאמודין חוסיין, שמדי יום עומד ומדבר מול עשרות עיתונאים מבלי לומר בעצם דבר. צוות המהדורה מציע להישאמודין, ה"נחמן שי" המלזי, ללמוד ממנהל בית החולים שיבא תל השומר איך מכניסים טאץ' אישי, גם כשאין לך מה לחדש.

התחזית: הלילה מעונן חלקית עם סיכוי להגבלת ראות בדרום בגלל אדים, סוף השבוע צפוי להיות נכים, בשבת התחממות קלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully