וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי החיפוש מתקשים לאתר את שרידי המטוס המלזי

ראות לקויה מקשה על המחפשים ליצור קשר עין עם השרידים החשודים. מלזיה מגיבה בספקנות לתצלומי הלוויין: יש תקווה, אך נחפש אפילו בקזחסטן. ספינה נורבגית בדרכה למקום

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

המטוסים האוסטרליים הראשונים שהמריאו הבוקר (חמישי) לאזור שבו אותרו שברים החשודים כשייכים למטוס המלזי הנעלם, לא הצליחו ליצור קשר עין עם הפיסות הללו, בשל ראות לקויה באזור. גם צוות אמריקני, שיצא לסיור של עשר שעות באזור, מתוכן 3 של חיפוש רצוף, שב לבסיס במערב אוסטרליה ללא ממצאים. אותו צוות דיווח מוקדם יותר על "אותות חזקים" המהדהדים מהאזור.

ספינה נורבגית של חברת "היג אוטוליינרס", שהפליגה ממדגסקר למלבורן, התבקשה על ידי ממשלת אוסטרליה להסיט את מסלולה לאזור החיפושים, והיא מתקרבת למקום.

לפי שעה, במלזיה מגיבים בהיסוס לפרסום לפיו אוסטרליה איתרה את השברים, השייכים - להשערתה - למטוס הנעלם של "מלזיה איירליינס". שר ההגנה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, אמר כי תצלומי הלוויין המציגים לכאורה את שברי הבואינג 777, "מעניקים תקווה וקצה חוט מהימן". עם זאת, הוא סייג, ואמר כי החיפושים "יימשכו בשני הכיוונים - בנתיב הדרומי ובנתיב הצפוני, ומטוסי חיפוש יישלחו אפילו עד קזחסטן. זאת, אחרי שסין פרסמה תצלומי לוויין שהציגו לכאורה את שברי הבואינג 777 הנעלם, שהתבררו לאחר מכן כשגויים.



היעלמות המטוס המלזי - כותרות אחרונות
קרוביהם של נעדרי המטוס ממתינים לבשורת המוות
אוסטרליה סבורה שאיתרה את שרידי המטוס המלזי
שליח וואלה! למלזיה, על מדינה מיואשת שלא מצפה לנסים

חיפושים אחר שברי המטוס המלזי הנעלם. 20 במרץ 2014. רויטרס
השבר הגדול ביותר שצולם על ידי האוסטרלים/רויטרס
מטוס אוריון של חיל האוויר האוסטרלי יוצא לחיפושים אחרי שברי המטוס המלזי. 20 במרץ 2014. GettyImages
מטוס "אוריון" של חיל האוויר האוסטרלי/GettyImages
מפת אזור החיפושים שבו מצאה אוסטרליה שברים אפשריים של המטוס המלזי, מרץ 2014. מאתר ממשלת אוסטרליה, מערכת וואלה!
מפת אזור החיפושים שבו מצאה אוסטרליה שברים אפשריים של המטוס המלזי, מרץ 2014/מערכת וואלה!, מאתר ממשלת אוסטרליה
מטוס פוסידון P-8 של הצי האמריקני מדגם זהה לזה המשתתף בחיפושים אחר המטוס המלזי הנעלם. הפנטגון, אתר רשמי
מטוס "פוסידון" של הצי האמריקני. הצוות שב לפרת' אחרי 10 שעות של חיפושים/אתר רשמי, הפנטגון

כמעט שבועיים אחרי היעלמות המטוס, הגורמים הבכירים ביותר במלזיה עדיין הציגו הבוקר ממצאים סותרים ומבולבלים בנוגע לחקירה. מנהל רשות התעופה האזרחית, אזרודין עבדול רחמן, טען במסיבת העיתונאים כי תצלומי הלוויין האוסטרלים הם בני יממה; שר ההגנה חוסיין תיקן אותו, והזכיר שהתצלומים בני ארבעה ימים.

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, הודיע הבוקר על קיומם של תצלומי לוויין, העשויים לבשר על פריצת דרך משמעותית ראשונה לקראת איתור שברי המטוס הנעלם. באוסטרליה הבהירו כי התצלומים נעשו לפני ארבעה ימים, וכי הם נותחו בצורה מעמיקה לפני שנמסר לתקשורת על קיומם.

ראש הממשלה אבוט אמר כי לוויינים איתרו שני "פריטים" שעשויים להיות חלקי המטוס הנעלם, שעליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות. השברים החשודים כשייכים למטוס המלזי אותרו במרחק של כ-2,500 קילומטרים מחופי המדינה, מדרום-מערב לעיר פרת'. לפי דיווחים מצוותי החיפוש שנשלחו לאזור, אותרו במקום "איתותי מכ"מ חזקים". עם זאת, הוא סייג כי "משימת החיפוש תהיה קשה במיוחד, ואנחנו עלולים לגלות שהם לא קשורים לחיפוש אחר טיסה MH370".

קרובי המשפחה של הנוסעים הנעדרים בטיסת מלזיה אירליינס ממתינים למידע על יקיריהם. בייג'ינג, 20 במרץ 2014. רויטרס
קרובי המשפחה של הנוסעים ממתינים לבשורה. בייג'ינג, הבוקר/רויטרס

אל בית המלון בבייג'ינג בו מתאכסנים קרובי הנוסעים הנעדרים הגיעו ניידות משטרה ואמבולנסים. כמה מהקרובים שהסכימו להתראיין הדגישו כי הם ממתינים לאישור רשמי לפיו המטוס אכן התרסק, וכי עד שיתקבל אישור כזה, הם מסרבים להאמין שיקיריהם נספו.

וון וון-צ'נג, שבנו היה אחד הנוסעים בטיסה, אמר לכתב AFP בבייג'ינג: "בני עדיין חיי. איני מאמין לחדשות האלה". צ'ו צ'ון-זנג, קרוב של אחד הנוסעים האחרים, אמר כי המשפחות ממתינות לבשורה ודאית. "לא נגיב לדיווח עד שיתקבל אישור מוחלט", אמר. כשנשאל אם לפרסום האוסטרלי יש מהימנות רבה יותר, מכיוון שהוא הגיע מפי ראש הממשלה, השיב: "אולי. נחכה ונראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully