וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיפושים אחר שרידי המטוס חודשו: "לא מאבדים תקווה"

ארבעת המטוסים המשתתפים בחיפושים אחר הבואינג 777 המלזי שבו לאוויר עם אור ראשון באזור. הספינה הנורבגית המשיכה לסרוק את השטח גם בחושך. המשפחות עדיין אופטימיות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

יש תקווה? החיפוש האווירי הבינלאומי אחר שרידי מטוס הבואינג 777 של חברת "מלזיה איירליינס" חודש הלילה (שישי) בחלקו הדרומי של האוקיינוס ההודי, עם אור ראשון באזור. זאת, לאחר שהופסקו ללא ממצאים בשטח בשל החשכה ובשל מזג האוויר שהקשו על הראות.

היעלמות טיסה 370 - סיקור מיוחד:
החיפושים יתחדשו בבוקר: "צריך לגלות סבלנות"
צוותי החיפוש מתקשים לאתר את שרידי המטוס המלזי
קרוביהם של נעדרי המטוס ממתינים לבשורת המוות

החיפושים התמקדו היום באזור באוקיינוס המרוחק כ-2,500 קילומטרים מדרום-מערב לעיר פרת' שבמערב אוסטרליה, לאחר שלוויינים איתרו שני "פריטים" שעשויים להיות חלקי המטוס הנעלם, שעליו היו 239 נוסעים ואנשי צוות. אורכו של אחד ה"פריטים" הוא 24 מטרים ואורכו של הפריט השני הוא חמישה מטרים.

אוסטרליה: "ייתכן שאיתרנו את שרידי המטוס המלזי. רויטרס
שני ה"פריטים" שאותרו בחלקו הדרומי של האוקיינוס ההודי/רויטרס

להערכת רשויות החירום האוסטרליות, יתכן כי באזור ישנם "פריטים" נוספים. "זה כיוון", אמר ג'ון יאנג מהרשות לבטיחות ימית באוסטרליה, "זה כנראה הכיוון הכי טוב שהיה לנו עד עכשיו". עם זאת, הוא ביקש לצנן את ההתלהבות כשאמר שייתכן שפריטים שנצפו הם פסולת ימית ולא המטוס, שעקבותיו נעלמו לאחר שהמריא מבירת מלזיה, קואלה לומפור, לבירת סין, בייג'ינג, לפני כמעט שבועיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בחיפוש האווירי משתתפים ארבעה כלי טיס: שני מטוסים של חיל האוויר האוסטרלי מסוג "אוריון AP-3C", מטוס נוסף מסוג "אוריון P-3K2" של ניו זילנד ומטוס אמריקני מסוג "פוסידון P-8". לפי הרשות לבטיחות ימית באוסטרליה, השטח הכולל בו מתמקד החיפוש משתרע על פני 23 אלף קילומטרים מרובעים.

נוסף על המטוסים, בחיפוש משתתפת גם הספינה "סנט פטרסבורג" של חברת הספנות הנורבגית "היג", שהייתה הראשונה להגיע לאזור בו אותרו שני ה"פריטים". בניגוד למטוסים שהפסיקו הלילה את החיפושים, הספינה המשיכה בסריקות למרות החושך ומנהלי חברת הספנות הודיעו כי זו תישאר באזור כל זמן שתידרש לכך. "אנחנו חושבים על אלה שממתינים לחדשות", הסביר המנכ"ל אינגר סקיאקר.

מטוס אוסטרלי שמשתתף בחיפושים אחר שרידי המטוס המלזי, 20 במרץ 2014. רויטרס
מטוס אוסטרלי במהלך החיפושים, אתמול/רויטרס

בני משפחות הנוסעים קיבלו את ההודעה על תצלומי הלוויין ברגשות מעורבים. "אם יתברר שזו אכן טיסה 370, נקבל את הגורל", אמר סלמאט בן עומאר, שבנו היה על המטוס. עם זאת, הוא הדגיש שהמשפחות "טרם יודעות בוודאות אם זו אכן טיסה 370 או משהו אחר. לכן, אנו עדיין ממתינים לעדכון נוסף מממשלת אוסטרליה".

הספינה "סנט פטרסבורג" של חברת הספנות הנורבגית "היג" שמשתתפת בחיפושים אחר שרידי המטוס המלזי, 20 במרץ 2014. רויטרס
הספינה הנורבגית "סנט פטרסבורג"/רויטרס

גורמים מלזים נועדו אתמול עם בני משפחות הנוסעים במלון בקואלה לומפור. חמיד עמראן, שגם בנו היה על הטיסה, אמר כי השאלות שנשאלו בפגישה "הוכיחו שצבא מלזיה אינו מסוגל להגן על המרחב האווירי שלו". הוא הוסיף כי הוא מאמין שבנו ויתר הנוסעים עדיין בחיים. "לא אאבד תקווה".

מתפללים לשלומם של נוסעי טיסה 370 של "מלזיה איירליינס" בהודו, 20 במרץ 2014. רויטרס
גם בהודו מתפללים לשלום הנוסעים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully