וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה: "לוויינים סיניים איתרו 'עצמים גדולים' בים"

שר ההגנה המלזי הודיע שהסינים יכנסו בקרוב מסיבת עיתונאים במהלכה יתייחסו לעצמים שאותרו באזור בו נערכים החיפושים אחר המטוס. "ייתכן שמדובר בעצמים שאיתרו האוסטרלים"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ימים ספורים לאחר שלוויינים אוסטרליים זיהו לכאורה שרידים של המטוס המלזי הנעלם, הודיע הבוקר (שבת) שר ההגנה של מלזיה כי לוויינים סינים זיהו "עצמים גדולים" הצפים בחלקו הדרומי של האזור בו נערכים החיפושים אחר המטוס. לדברי השר הישאמודין חוסיין, המשמש גם שר התחבורה, ספינות סיניות נשלחו לאזור בו אותרו העצמים, כאשר אורכו של הגדול מביניהם מוערך ב-20 מטרים ורוחבו כ-30 מטרים. הוא הוסיף כי הסינים צפויים לכנס בשעות הקרובות מסיבת עיתונאים, במהלכה יתייחסו לממצאים החדשים.

עוד על היעלמות טיסת MH370:
54 דקות התשדורת מתא הטייס: "הקשר ניתק בעיתוי מחשיד"
תם יום החיפושים השני: "ייתכן ששברי המטוס שקעו"
החיפושים אחר שרידי המטוס חודשו: "לא מאבדים תקווה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילומי הלוויינים הסיניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סוכנות הידיעות הרשמית בסין Xinhua דיווחה כי עצם חשוד שאותר על ידי הלוויינים הסיניים צף במרחק של כ-120 קילומטרים מהמקום בו אותרו לכאורה שרידי המטוס על ידי הלוויינים האוסטרליים. על פי הדיווח, הלוויינים הסיניים איתרו את העצמים במים יומיים לאחר ההודעה האוסטרלית על איתור העצמים. לכן, לא מן הנמנע שמדובר באותם עצמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר התחבורה של מלזיה הישאמודין חוסיין אוחז בפתק שקיבל במסיבת עיתונאים ולפיו לוויינים סיניים איתרו עצמים בים, 22 במרץ 2014. רויטרס
שר התחבורה המלזי עם הפתק שקיבל במהלך מסיבת העיתונאים, אשר בישר על תצלומי הלוויין הסיניים/רויטרס

החיפושים אחר טיסה MH370 של חברת "מלזיה איירליינס" נכנסו היום לשבוע השלישי. לאחר שביומיים האחרונים ניסו כוחות אוויריים וימיים לאתר שרידים לכאורה של המטוס שנראו בתצלומי הלוויין האוסטרליים בדרום האוקיינוס ההודי, הודיעו הרשויות באוסטרליה כי מאמצי האיתור נכשלו.

לטענת סגן ראש הממשלה האוסטרלי, ווארן טרוס, ייתכן כי העצמים שזוהו על ידי הלוויינים שקעו או נסחפו מאות קילומטרים מהמקום בו נצפו לאחרונה. הוא הביע חשש שייתכן שחלקי המטוס לא יימצאו לעולם. ארצות הברית, אוסטרליה וניו זילנד הקצו לצורך משימת האיתור ארבעה מטוסים ושבעה כלי שיט, ואלה סרקו אזור המרוחק כ-2,500 קילומטרים מאוסטרליה.

חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיל האוויר האוסטרלי סורק את מימי האוקיינוס ההודי/רויטרס

"זה בערך המקום הכי לא נגיש על פני כדור הארץ", אמר ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט, "אבל אם יש שם משהו, אנחנו נמצא אותו". אבוט הוסיף: "ייתכן שמה שאותר על ידי הלוויינים הוא בסך הכול מכולה שנפלה מספינה. אנחנו לא יודעים, אך אנחנו חייבים למשפחות ולחברים של הנעדרים שנעשה כל מה שביכולתנו כדי לפתור את החידה יוצאת הדופן הזו".

שר ההגנה המלזי, הישאמודין חוסיין, אישר כי אין התפתחויות חדשות בתעלומת היעלמות המטוס. "זה עומד להיות תהליך ארוך", אמר חוסיין, "אבל המטרה הייתה ונשארה למצוא את המטוס. הפוקוס כרגע הוא בצמצום שטח החיפוש אחר המטוס". משלחת של הממשלה המלזית הגיעה אתמול לסין במטרה להיפגש עם קרובי המשפחה של חלק מנוסעי המטוס אשר מתחו בימים האחרונים ביקורת קשה על האופן בו מנהלת מלזיה את מלאכת החיפושים אחר יקיריהם.

אתמול נחשף כי ברשימת המטען של המטוס מופיעות סוללות ליתיום המוגדרות כ"מטען מסוכן", זאת משום שהן עשויות להיות בלתי יציבות בגבהים מסוימים אם לא אוחסנו כראוי.

"אם הייתי מתכנן לגנוב מטוס, זה הרגע שהייתי עושה זאת"

אמש חשף ה"טלגרף" הבריטי נתונים חדשים בנוגע לרגעי התקשורת האחרונים עם הטייסים של טיסה MH370. מהתיעוד המלא של 54 הדקות בתשדורת בין תא הטייס למגדל הפיקוח, שהגיע לידי העיתון הבריטי, עולה כי חילופי הדברים בין טייס המשנה, פריק עבד אל-חמיד, לבין הפקחים בפרק זמן זה היו "שגרתיים לחלוטין" מלבד שני פרטים שבלטו כחריגים.

חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
"זה בערך המקום הכי לא נגיש על פני כדור הארץ"/רויטרס

מומחים ניתחו את התשדורת, שהחלה ב-00:36 והסתיימה בהודעה האחרונה מפי טייס המשנה לפני ניתוק התקשורת עם המטוס. על פי המומחים, הודעה שמסר טייס המשנה רגע לפני הניתוק, שלפיה המטוס נמצא ברום של 35 אלף רגל, הייתה חריגה, שכן הייתה זו חזרה על הודעה זהה שהועברה שש דקות בלבד קודם לכן. עם זאת, מומחי תעופה טוענים כי לא מדובר בממצא חריג, ויכולים להיות לכך הסברים המניחים את הדעת.

הפרט החריג השני היה עיתוי אובדן הקשר עם הקרקע והפנייה החדה של המטוס לכיוון מערב – הרגע שבו עזב המטוס את המרחב האווירי של קואלה לומפור ועבר למרחב האווירי של הו צ'י מין סיטי בוייטנאם והעברת התקשורת עם המטוס ממגדל הפיקוח המלזי לזה הוייטנאמי. העיתוי המדויק הזה הוא שעורר את החשד בקרב הרשויות במלזיה כי היעלמות המטוס הייתה מכוונת. "אם הייתי מתכנן לגנוב את המטוס, זה היה הרגע שבו הייתי עושה זאת", אמר סטיבן בוזדייגן, טייס לשעבר של מטוסי בואינג 777 בחברת התעופה "בריטיש איירווייז", לטלגרף. "זה הזמן היחיד במהלך הטיסה שבו ייתכן שלא היה אפשר לראות את המטוס מהקרקע".

(עדכון ראשון: 10:35)

חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014/רויטרס
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014/רויטרס
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014/רויטרס
קואלה לומפור, בירת מלזיה. רויטרס
משפחות הנעדרים מוחות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully