וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: "שברי המטוס" שהתגלו הם ריכוזי אצות

בתום יום חיפושים נוסף הודיעו הרשויות באוסטרליה כי העצמים שגילו לוויינים אוסטרליים הם למעשה גושי אצות. היום יחודשו החיפושים בדרום האוקיינוס ההודי בשטח בן 36 אלף קמ"ר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

שבועיים לאחר היעלמות טיסה 370 של חברת התעופה "מלזיה איירליינס", נדמה כי התקווה לגלות את שרידי מטוס הבואינג 777 שוב נגוזה. הרשויות באוסטרליה הודיעו אתמול (שבת) כי טייסים מחיל האוויר של ניו זילנד שהשתתפו בחיפושים אחר המטוס בדרום האוקיינוס ההודי, הבחינו כי העצמים שזוהו על ידי לוויינים אוסטרליים הם למעשה ריכוזים של אצות ים. עקב כך ובשל רדת החשכה באזור, הוחלט כי החיפושים אחר המטוס המלזי יופסקו להיום, אך יחודשו למחרת כדי לבחון שוב את העצמים שנצפו.

היעלמות טיסה 370 - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
בין לומפור לסינגפור: המלזים בלחץ, ולא בגלל המטוס
מלזיה: "לוויינים סיניים איתרו 'עצמים גדולים' בים"
54 דקות התשדורת מתא הטייס: "הקשר ניתק בעיתוי מחשיד"

טייסים בכלי טיס אוסטרליים דיווחו כי הבחינו בעין בלתי מזוינת בעצמים קטנים שצפים על פני הים בטווח של חמישה קילומטרים. בין העצמים שהתגלו הייתה גם פלטת עץ. חיל האוויר הניו-זילנדי שיגר לאזור בו נצפו העצמים מטוס מסוג אוריון בעל אמצעים אלקטרו-אופטיים, אך הודיע כי ככל הנראה מדובר בריכוזי אצות ים. הטייסים השליכו מצוף כדי לעקוב אחר תנועת העצמים בים וביקשו מספינת סוחר ששטה באזור לעקוב אחר המצוף.

חיל האוויר האוסטרלי במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי שנעלם, 22 במרץ 2014. רויטרס
טייסים אוסטרליה מחפשים אחר המטוס המלזי/רויטרס

כלי הטיס והספינות שמשתתפות בחיפושים נהנו אתמול מתנאי מזג אוויר טובים ויכולת ראות למרחק 10 קילומטרים. במאמצי החיפוש השתתף גם חיל האוויר האוסטרלי, חיל האוויר של ניו זילנד, כלי טיס אזרחיים ושתי אניות סוחר. החיפושים נערכו באזור ששטחו 36 אלף קילומטרים רבועים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אוסטרליה: "ייתכן שאיתרנו את שרידי המטוס המלזי". צילום מסך
הזיהוי של הלוויינים האוסטרליים/צילום מסך

שר ההגנה של מלזיה, הישאמודין חוסיין, הודיע מוקדם יותר אתמול כי לוויינים סינים זיהו "עצמים גדולים" הצפים בחלקו הדרומי של האזור בו נערכים החיפושים אחר המטוס. לדברי השר, המשמש גם כשר התחבורה, ספינות סיניות נשלחו לאזור בו אותרו העצמים, כאשר אורכו של הגדול מביניהם מוערך ב-20 מטרים ורוחבו כ-30 מטרים. סוכנות הידיעות הרשמית בסין Xinhua דיווחה כי עצם חשוד שאותר על ידי הלוויינים הסיניים צף במרחק של כ-120 קילומטרים מהמקום בו אותרו לכאורה שרידי המטוס על ידי לוויינים אוסטרליים. על פי הדיווח, הלוויינים הסיניים איתרו את העצמים במים יומיים לאחר ההודעה האוסטרלית על איתור העצמים. לכן, לא מן הנמנע שמדובר באותם עצמים.

(עדכון ראשון: 18:59)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור החיפושים בדרום האוקיינוס ההודי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully