וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בנקים באירופה מחרימים את ישראל, קרי עדיין אופטימי בנוגע לתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים וכיפת ברזל יירטה רקטה שנורתה על אילת. אלה הכותרות שעשו את השבת

בנקים גדולים באירופה: "נחרים בנקים בישראל בגלל ההתנחלויות"

החרם האירופי על ההתנחלויות ממשיך לתפוס תאוצה: שני הבנקים הגדולים ביותר בצפון אירופה הודיעו לאחרונה על כוונתם להחרים בנקים בישראל, על רקע פעילות הבנקים הישראליים בהתנחלויות, שמוגדרות על ידי האיחוד האירופי כבלתי חוקיות ומזיקות לתהליך השלום. גורם ישראלי שעודכן בפרטים אמר לוואלה! חדשות כי החרמת הבנקים הישראליים באירופה הינה "מגמה מסוכנת שהולכת ומתחזקת".

שני הבנקים המדוברים הם "נורדאה" השבדי שהינו הבנק הגדול ביותר במדינות סקנדינביה, ו"דנסקה בנק" שהינו הבנק הגדול ביותר בדנמרק. יחדיו הם משרתים יותר מ-16 מיליון לקוחות ברחבי אירופה ומחזיקים בנכסים בשווי מאות מיליארדי דולרים. שני הבנקים נכללים ברשימת 500 החברות הגדולות בעולם, ושניהם כאמור מקדמים בשבועיים האחרונים צעדים להחרמת בנקים בישראל בגלל "מעורבות בפעולות שעומדות בניגוד לחוק הבינלאומי".

קרי מאיים: "כישלון המו"מ יוביל להשלכות חמורות"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר היום (שבת) כי הוא "ממשיך להיות אופטימי" בכל הקשור למשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. "אנחנו נמשיך לעבוד על זה. אני מאמין באפשרות לשלום, אחרת לא הייתי מנסה", מסר קרי במסגרת ועידת מינכן לביטחון. לדברי קרי, הוא אופטימי על אף הסקפטיות המגיעה מוושינגטון. "אני לא חושב שאנחנו תמימים, אנחנו עובדים קשה, כי כישלון המו"מ פירושו השלכות חמורות", אמר ושלח רמז ברור לשני הצדדים.

מרטין אינדיק, השליח האמריקני למשא ומתן עם הפלסטינים, אמר כי הסכם המסגרת יכלול התייחסות לנושאי הליבה, בהם גבולות המדינות, סידורי אבטחה, סוגית הפליטים וההתנחלויות. ארצות הברית מקווה להשלים הסכם מסגרת בשבועות הקרובים, ולאחר מכן להאיץ את הידברות הצדדים בנוגע לפרטים הסופיים. על פי גורם אמריקני רשמי, המטרה היא להשלים את המהלך עד סוף 2014.

מורסי חוזר לבית המשפט: נאשם בהסתה להרג מפגינים

לבוש מדי אסיר ומאחורי כלוב אטום רעש, נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי עמד הערב (שבת) לשימוע נוסף במשפטו בקהיר בגין חלקו בהרג המפגינים בסמוך לארמון הנשיאות ב-2012. על פי ההאשמות, מנהיג האחים המוסלמים לשעבר ו-14 נאשמים נוספים הסיתו להרג נגד המוחים במהלך ההפגנות הסוערות שליוו את המדינה באותה שנה.

אבטחה כבדה מלווה את פתיחת הדיונים מחשש למהומות, אם כי לא נערכו הפגנות מצד תומכיו של מורסי מחוץ לבית המשפט. מורסי, שהודח ביולי 2013, טען כי מדובר ברדיפה פוליטית ואמר בפתיחת משפטו הראשון ביום שלישי האחרון שהוא עדיין הנשיא הלגיטימי. גורמים רשמיים במדינה הגיבו להאשמות ומסרו כי המשפט חף מהטיות פוליטיות. בתוך כך, מאות מתומכיו של מורסי הפגינו אתמול בקהיר, אלכסנדריה ופאיום. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ופיזרה את מאות המפגינים.

תיעוד: "כיפת ברזל" יירטה רקטה ששוגרה לעבר אילת

מערכת "כיפת ברזל" יירטה אמש (שישי) רקטה ששוגרה לעבר אילת, ככל הנראה מחצי האי סיני. שני מיירטים של מערכת ההגנה האווירית פגעו ברקטה. קודם לכן, נשמעה אזעקה בעיר בעקבות השיגור. כוחות משטרה וצבא ערכו סריקות בשטח לאיתור שרידי הרקטה.

החל מליל חמישי תוקף חיל האוויר המצרי יעדי ג'יהאד עולמי ברחבי חצי האי סיני ובקרבת הגבול עם ישראל, במסגרת מבצע שהוגדר "חסר תקדים".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

חשד לרצח בבאר שבע: בת 70 נמצאה מתה, בעלה נעצר

חשד לרצח בבאר שבע: גופת אישה בשנות ה-70 לחייה נמצאה אמש (שישי) בדירה בשדרות ירושלים בעיר, לאחר שעל פי החשד נרצחה על ידי בעלה. בנם של השניים טלפן למשטרה והודיע כי אביו רצח את אמו. כוחות רבים של משטרה שהגיעו לדירה מצאו בה את הבעל, כשבגדיו מגואלים בדם, וכן את בנם של השניים ואת אחותו של הבעל. על פי החשד הבעל היה שיכור בשעת המעשה המיוחס לו. הוא יובא היום לבית משפט השלום בבאר שבע לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרו.

צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום מצא את האישה כשראשה מרוטש לחלוטין, ועל פלג גופה העליון סימני אלימות קשים. הבעל נעצר לחקירה, וכוחות רבים של משטרה עסקו באיסוף ממצאים כדי להבין את האופן שבו על פי החשד הוא פגע באישה ואת המניעים למעשה. לפי אחת ההערכות, החשוד במעשה תקף את האישה בפטיש. השכנים העידו כי לא הכירו את בני הזוג ולא שמעו קולות הבוקעים מהדירה אמש.

הוועידה נגמרה ללא הסכם: "אסד מכיר רק דם ומוות"

ועידת הפיוס הסתיימה – אך הלחימה והמחלוקות נמשכות. סבב השיחות הראשון בין המשטר הסורי לבין נציגי האופוזיציה הסתיים אתמול (שישי) בז'נבה, מבלי שהושגו הסכם או תוצאות של ממש. בתום שמונה ימים מתוחים במיוחד, שבמסגרתם התקיימו פגישות ישירות ראשונות בין הצדדים, לראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים המדממת לפני כשלוש שנים, נרשמו בעיקר חילופי האשמות הדדיים. בעוד שהאופוזיציה התעקשה כי מוקד הדיונים יהיה סביב החלפת השלטון, נציגי הממשלה ביקשו לעסוק ב"טרוריסטים" – ההגדרה השגורה למורדים הסורים.

שר החוץ וואליד מועלם תקף בחריפות את האופוזיציה. במסיבת עיתונאים שכינס בז'נבה אמר: "ידוע שאין אופוזיציה מתונה, אלה רק קבוצות טרוריסטיות, 'המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה' ו'ג'בהת א-נוסרה' והזרועות שלהן. הם הורסים את התשתית של סוריה והורגים סורים חפים מפשע". לדבריו, הוא ועמיתיו למשלחת "ייצגו את הדאגות ואת האינטרסים של עמנו. אם נמצא כי העם מעוניין בפגישה נוספת, נשוב".

הצעת ארה"ב לרשות הפלסטינית: ליסינג של בית אל ועפרה

נציגי הממשל האמריקני במשא ומתן בין ישראל לרשות הפלסטינית הציגו לצד הפלסטיני הצעה להחכרה (ליסינג) של התנחלויות מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים. על פי מקורות פלסטיניים, ההצעה התייחסה להתנחלויות הגדולות שמחוץ לגושים, בעיקר באזור רמאללה: עלי, עפרה ובית אל. עם זאת, על פי מקורות ישראליים ואמריקניים, ההצעה להחכרה ארוכת טווח התייחסה גם להתנחלויות אחרות מחוץ לגושים, כולל התנחלויות מבודדות, במקרה שהתושבים יעדיפו להישאר בבתיהם מאשר להתפנות. ישראל העלתה רעיון דומה במהלך המשא ומתן מול הפלסטינים בשנים 1999-2000 אך אלה דחו אותו על הסף.

בנוגע לבית אל, הזכיר גורם ישראלי כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת סיעת הליכוד בחודש שעבר שיימנע מפינוי תושביה. "הפרסומים על כך שנתניהו ביקש להפוך אותה לחלק מ'גוש התנחלויות' באזור רמאללה, שיסופח לישראל, התבססו על פרשנות מוטעית לדבריו - הוא ביקש להחכיר אותה לטווח ארוך מאוד, אך לא לספח את השטח", הסביר הגורם.

הרעיון , על פי מקורות פלסטיניים בכירים, הוצג כ"מחשבה אמריקנית", על אף שלצוות המשא ומתן הפלסטיני היה ברור שמקורו בצד הישראלי. אין זו הפעם הראשונה שהצעות ישראליות ברוח זו מגיעות לצד הפלסטיני. גם נתניהו עצמו אמר כמה פעמים כי אין בכוונתו לפנות יישובים מהגדה. זאת בניגוד לניסיון של לשכת ראש הממשלה לטעון כי ההתבטאות האחרונה בנוגע להשארת ההתנחלויות בשטח הפלסטיני הייתה בגדר "ספין" שנועד לגרור את הפלסטינים לסרב.

צעיר בן 27 טבע למוות בבור מים בגוש עציון

צעיר בן 27 טבע אתמול (שישי) בבור מים ליד המאחז גבעת הדגן שבגוש עציון. כוחות מגן דוד אדום שהוזעקו למקום הגדירו תחילה את מצבו אנוש. הפרמדיקים ביצעו בו פעולות החייאה וזמן קצר לאחר מכן נאלצו לקבוע את מותו. נסיבות הטביעה טרם התבררו וכן לא ברור למה משמש בור המים בו מצא הצעיר את מותו. לאחר שיתבררו נסיבות הטביעה, ניתן יהיה לקבוע מה חיפש הצעיר באותו בור מים ומדוע נכנס אליו.

פורץ ירה לעבר בני זוג ששבו לביתם בהרצליה; אין נפגעים

אדם חמוש פרץ אמש (שישי) לדירה ברחוב חזקיהו בעיר. בעודו בדירה, שבו אליה הדיירים, בני זוג, מהליכה. כשהבחין בהם, הוא שלף נשק ופתח באש לעברם. איש לא נפגע, וכעת בודקים אם הוא עדיין בדירה.

"הרוצחת הסקסית" פרצה בבכי: "אלחם עד הסוף"

אמנדה נוקס, אזרחית ארצות הברית שהורשעה אתמול בפעם השנייה ברצח סטונדטית בריטית באיטליה בשנת 2007, נשבעת להמשיך להיאבק על חפותה. "אני הולכת להילחם בזה עד הסוף", הבטיחה היום (שישי) נוקס, שכונתה "הרוצחת הסקסית", בראיון לכתבת רשת ABC ריבון רוברטס בתכנית "בוקר טוב אמריקה". היא התייחסה לאפשרות שתיאלץ לרצות את עונשה באיטליה, והבהירה שלעולם לא תשוב לשם מרצונה החופשי.

"זה לא נכון וזה לא הוגן ואני אעשה כל שאוכל", אמרה נוקס בבכי בראיון, הראשון מאז חרץ בית המשפט בפירנצה את גורלה בשנית. "אצטרך עזרה רבה. לא אוכל לעשות זאת לבדי ואינני יכולה לעזור לאנשים להבין זאת בדרך שלי. יש אנשים שיודעים טוב ממני כיצד המערכות הללו (מערכת בתי המשפט) עובדות. לא היה דרך למנוע את מה שקרה (את ההרשעה), זה היה שיטתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully