וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי חוזר לבית המשפט: נאשם בהסתה להרג מפגינים

מנהיג האחים המוסלמים עומד לדין תחת אבטחה כבדה על חלקו במותם של המוחים בהפגנות הסוערות שהתרחשו ב-2012. לדבריו, מדובר ברדיפה פוליטית וכי הוא עדיין הנשיא הלגיטימי

צילום: הטלוויזיה המצרית, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו: מוחמד מורסי בפתח משפטו הראשון בקהיר, השבוע)

לבוש מדי אסיר ומאחורי כלוב אטום רעש, נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי עומד בשעות אלו (שבת) לשימוע נוסף במשפטו בקהיר בגין חלקו בהרג המפגינים בסמוך לארמון הנשיאות ב-2012. על פי ההאשמות, מנהיג האחים המוסלמים לשעבר ו-14 נאשמים נוספים הסיתו להרג נגד המוחים במהלך ההפגנות הסוערות שליוו את המדינה באותה שנה.

אבטחה כבדה מלווה את פתיחת הדיונים מחשש למהומות, אם כי לא נערכו הפגנות מצד תומכיו של מורסי מחוץ לבית המשפט. מורסי, שהודח ביולי 2013, טען כי מדובר ברדיפה פוליטית ואמר בפתיחת משפטו הראשון ביום שלישי האחרון שהוא עדיין הנשיא הלגיטימי. גורמים רשמיים במדינה הגיבו להאשמות ומסרו כי המשפט חף מהטיות פוליטיות. בתוך כך, מאות מתומכיו של מורסי הפגינו אתמול בקהיר, אלכסנדריה ופאיום. המשטרה השתמשה בגז מדמיע ופיזרה את מאות המפגינים.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
170 אלף טילים: האם בכירי המטכ"ל ניסו להלך עלינו אימים?
"הרוצחת הסקסית" פרצה בבכי: "אלחם עד הסוף"
"הפצצה חסרת תקדים של צבא מצרים בצפון סיני"

מוחמד מורסי בבית המשפט באקדמיה לשוטרים של קהיר. מצרים, ינואר 2014. AP
"אתם מבינים מי אני?". הנשיא המודח מורסי בבית המשפט, השבוע/AP

המשפט נערך בעיתוי סמלי: שלוש שנים אחרי הדחת הנשיא חוסני מובארק וכמה ימים לאחר הודעת הצבא כי שר ההגנה, עבד אל פתאח א-סיסי, יתמודד על הנשיאות. סיני מקווה להיות יורשו של מורסי, אותו הוא הדיח מהשלטון בקיץ האחרון.

ביום שלישי האחרון, כאמור, החלו הדיונים במשפטו של מורסי בגין בריחה מהכלא במהלך ההפגנות שהפילו את שלטון מובארק ב-2011, המשפט הראשון מבין ארבעה. הוא נאשם, בין היתר, בקשירת קשר לפיגועים במצרים, רצח קצינים משירות בתי הסוהר המקומי וביזוי מערכת המשפט. במהלך המשפט, הניף מורסי את ידיו באוויר ותבע לדעת מדוע הוא נמצא בבית המשפט. "תגידו לי מי אתם", צעק הנשיא המודח לעבר השופטים והתובעים. הוא נע בעצבים מצד לצד בתוך הכלוב והרעים בקולו: "אתם מבינים מי אני?".

בתוך כך, הודיע היום ראש ממשלת מצרים חאזם בבלאווי, כי שר ההגנה וסגן ראש הממשלה, עבד אל פאתח א-סיסי יעזוב בקרוב את תפקידו וימונה לו מחליף. החלטה זו, לדבריו, נועדה כדי לאפשר את השתתפותו של סיסי בבחירות לנשיאות. בקרוב צפוי סיסי להודיע על מועמדותו, כאשר מועד ההצבעה צפוי להתקיים בשבועות הקרובים. סיסי, לפי ההערכות, הוא המועמד המוביל לזכות בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully