וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפצצה חסרת תקדים של צבא מצרים בצפון סיני"

31.1.2014 / 10:03

מסוקי אפאצ'י שיגרו יותר מ-60 טילים אל מוקדים שבהם הסתתרו פעילי ג'יהאד עולמי בצפון חצי האי. צבא מצרים מסר כי 13 מהם נהרגו. בשבת האחרונה נהרגו 5 חיילים מירי על מסוק

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: הפלת מסוק הצבא המצרי, שבת האחרונה)

המערכה בסיני נמשכת: לאחר הפלת המסוק הצבאי בשבת האחרונה ומותם של חמישה חיילים מצרים, הפציצו הלילה (שישי) מסוקי אפאצ'י של צבא מצרים את הכפר אל-פיתאת שבצפון חצי האי, סמוך לעיר שייח' זוויד – כך דיווחו כלי תקשורת ערבים. על פי הדיווח, מדובר בהפצצה "חסרת תקדים" שבמהלכה שוגרו יותר מ-60 טילים לעבר מוקדים שבהם הסתתרו פעילי ג'יהאד עולמי. אחר הצהריים מסרו גורמים רשמיים בצבא מצרים כי 13 פעילי ג'יהאד נהרגו בתקיפות.

מתיחות במצרים ובסיני - כותרות אחרונות:
תיעוד: ארגון ג'יהאד מפיל מסוק מצרי סמוך לעזה
מצרים: 49 הרוגים אמש, 4 חיילים נרצחו הבוקר בסיני
השבוע האחרון במצרים / פרשנות

שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מנחם את קרוביהם של הרוגי המסוק שהתרסק בסיני. קהיר, 26 בינואר 2014. AP
שר ההגנה סיסי, מנחם את אחד מקרובי הנספים בהתרסקות המסוק/AP

מאז ההתקוממות במצרים ב-2011, וחוסר היציבות השלטוני שהתלווה אליה, נאבק הצבא המצרי בחמושים קיצוניים, אשר השתלטו על מעוזים בסיני ותוקפים יעדים שונים – הן אזרחיים והן צבאיים.

בשבת האחרונה - יום השנה השלישי להפלת שלטון הנשיא חוסני מובארק - הצליחו אנשי "אנסאר בית אל-מקדס", ארגון המזוהה עם אל-קאעדה, להפיל מסוק צבאי מצרי בסיני, סמוך לגבול עם עזה, בירי של טיל נגד מטוסים מתוך אוכלוסייה אזרחית. עדי ראייה להתרסקות סיפרו כי ראו "עצם מוזר" טס לעבר המסוק ופוגע בו. המסוק העלה עשן והסתחרר זמן רב לפני שפגע בקרקע, סמוך לעיר שייח' זוויד. חמישה חיילים נהרגו בתקרית זו. ביום ראשון התקיימה הלווייתם של החמישה, ושר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, הגיע כדי לנחם את קרוביהם. מייקל ווחיד האנה, מומחה למצרים במכון המחקר Century Foundation בניו יורק, אמר השבוע כי הפלת המסוק מאששת את החששות הכבדים לפיהם כלי נשק מתקדמים זלגו מלוב למצרים אחרי נפילת משטרו של מועמר קדאפי.

נוסף על התעצמות הפעילות של אנשי "אנסאר בית אל-מקדס" ושאר ארגוני הג'יהאד בסיני, התרחבה לאחרונה פעילותם אל תוך לב מצרים. רק בסוף השבוע האחרון נהרגו 49 בני אדם בסדרת פיגועים ברחבי המדינה. פקיד מצרי בכיר המזוהה עם הצבא אמר השבוע לוואלה! חדשות כי הפיגועים האחרונים במצרים נעשים בגיבוי של האחים המוסלמים, שבימי שלטונם נתנו לפעילי הטרור בארגון יחס של כבוד. "אבל הם חוטפים בכל מקום", הבהיר, "בסיני, ולא בסיני. והם יפסידו במערכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully