וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 49 הרוגים אמש, 4 חיילים נרצחו הבוקר בסיני

AP

26.1.2014 / 11:26

החגיגות לציון 3 שנים להפלת מובארק הפכו ליום דמים, אך בתקשורת הממלכתית טוענים: "העם המצרי חגג אתמול עבור הצבא ועבור סיסי". ארגון ג'יהאד טוען שהפיל מסוק צבאי בסיני

הפגנות לציון יום השנה למהפכת 2011 במצרים, ינואר 2014. AP
תומכי צבא מצרים מפגינים, אמש בקהיר/AP

אוטובוס של צבא מצרים נתקל הבוקר (ראשון) במארב בחצי האי סיני. ארבעה חיילים נהרגו מאש שנורתה לעברם, ועוד תשעה נפצעו. האוטובוס יצא מבסיס צבאי במרכז סיני והיה בדרכו לסואץ.

הארגון "אנסאר בית אל-מקדס", המזוהה עם אל-קאעדה, קיבל הבוקר אחריות להפלת המסוק המצרי שהתרסק אמש בסיני. ארגון זה קיבל אחריות לסדרת הפיגועים אתמול במצרים.

בהתרסקות המסוק אמש, ליד העיר שייח זוויד סמוך לעזה, נהרגו ככל הנראה חמישה בני אדם. צבא מצרים סירב לאשר את הדיווח כי המסוק הופל. פורומים באינטרנט, המזוהים עם הג'יהאד הקיצוני, פרסמו תמונה המציגה לכאורה את גופתו של טייס המסוק.

נגמ"ש של צבא מצרים בלב כיכר תחריר. קהיר, 25 בינואר 2014. AP
נגמ"ש של צבא מצרים מוקף במפגינים בכיכר תחריר, אמש/AP

בתוך כך, הודיע הבוקר משרד הפנים בקהיר כי מניין המתים במדינה אמש עלה ל-49. המהומות האלימות התחוללו בקהיר לציון שלוש שנים להדחת הנשיא חוסני מובארק, והתפשטו לערים נוספות ברחבי המדינה. יותר מ-250 בני אדם נפצעו ו-1,079 נעצרו, מרביתם חברי תנועת "האחים המוסלמים". לפי כמה דיווחים, הנשיא הזמני, עדלי מנסור, צפוי להתייחס בהמשך היום לאירועי הדמים.

קהיר מלאה אמש במפגינים מפה אל פה וחלוקת המחנות לא הייתה ברורה לגמרי. בעוד שרבים מחו נגד השלטון וקראו לשחרורו של הנשיא המודח מוחמד מורסי, רבים אחרים הגיעו למרכז העיר ולכיכר תחריר כדי להביע תמיכה בשר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, וקראו לו להודיע רשמית על מועמדתו לנשיאות.

העיתונות המצרית הרשמית, הנמצאת בשליטת הצבא, השמיטה הבוקר כל זכר לאירועים האלימים אמש. העיתון אל-אהראם הכריז בשער כי "העם המצרי גינה אמש את הטרור וחגג בהמוניו עם הצבא (...) מיליוני המצרים שרו עבור סיסי, עבור הצבא ועבור המשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully