וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: ארגון ג'יהאד מפיל מסוק מצרי סמוך לעזה

5 חיילים נהרגו בהתרסקות. הפלת המסוק מאששת את החששות לפיהם כלי נשק מתקדמים זלגו מלוב למצרים. הארגון, אנסאר בית אל-מקדס, לקח אחריות על סדרת הפיגועים בקהיר ביום שבת

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

הארגון "אנסאר בית אל-מקדס", המזוהה עם אל-קאעדה, פרסם תיעוד של הפלת מסוק של צבא מצרים בסיני בסוף השבוע, סמוך לגבול עם רצועת עזה.

הפלת המסוק מגבירה את המתיחות הביטחונית בחצי האי, בשל המיומנות הגוברת של ארגוני הטרור הפועלים בו, המציגים יכולות חדשות בתגובה למבצע הממושך של צבא מצרים באזור. עדי ראייה להתרסקות סיפרו כי ראו "עצם מוזר" טס לעבר המסוק ופוגע בו. המסוק העלה עשן והסתחרר זמן רב לפני שפגע בקרקע, סמוך לעיר שייח זוויד.

עד כה, צבא מצרים מסרב לאשר את הדיווח כי המסוק הופל. ואולם, מקורות מדיניים בקהיר, הבקיאים בחקירת ההתרסקות, אישרו ל"ניו יורק טיימס" את מהימנות הסרטון. בסרטון נראה אדם בפנים מטושטשים, כשהוא מכוון טיל כתף לעבר המסוק, משגר את הטיל ומפיל את המסוק.

שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מנחם את קרוביהם של הרוגי המסוק שהתרסק בסיני. קהיר, 26 בינואר 2014. AP
שר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, מנחם את קרובי הנספים בהתרסקות/AP

"אנסאר בית אל-מקדס", ארגון ג'יהאד קיצוני, קיבל אחריות גם על סדרת הפיגועים בסוף השבוע במצרים, ביום השנה השלישי להפלת שלטון מובארק. 49 בני אדם נהרגו במהומות האלימות ובפיגועים ברחבי המדינה.

מייקל ווחיד האנה, מומחה למצרים במכון המחקר Century Foundation בניו יורק, אמר כי הפלת המסוק מאששת את החששות הכבדים לפיהם כלי נשק מתקדמים זלגו מלוב למצרים, אחרי נפילת משטרו של מועמר קדאפי.

אתמול בא שר ההגנה, עבד אל-פתאח א-סיסי, להלווייתם של חמשת אנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות, וניחם את קרוביהם. במקביל, הודיע הנשיא הזמני של מצרים, עדלי מנסור, כי הבחירות לנשיאות יתקיימו לפני הבחירות לפרלמנט. המועמד המוביל והפופולרי ביותר הוא סיסי, למרות שטרם הכריז רשמית על מועמדתו.

לקריאה נוספת
מצרים: 49 הרוגים בסוף השבוע, 4 חיילים נרצחו בסיני
פרשנות // החולות הנודדים של הטרור: מסיני ללב מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully