וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומסי תנועה יוצאי דופן בחיפה

עומסי תנועה יוצאי דופן בחיפה; עשרה הודים נעצרו בחשד לאונס קבוצתי; הפצוע מתאונת הדרכים שנולד מחדש; עשרות הרוגים בסוריה. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

הקטל בדרכים נמשך: רוכב אופנוע בשנות ה-30 לחייו נהרג אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים בהתנגשות עם רכב שטח מסוג "טומקאר" באחד השבילים בפארק רמות מנשה. צוות מד"א כרמל שהוזעק למקום קבע את מותו. אין נפגעים נוספים. בוחני תנועה הגיעו לזירת התאונה.

מחקירה ראשונית עולה כי שני רוכבי אופנוע שטח נסעו בכביש עפר המקביל לכביש 66 באזור רמות מנשה. מסיבה שנבדקת, אחד מהאופנוענים התנגש ברכב שטח מסוג טומקאר שהגיע מולם ונהרג.

שעות אחרי שנהרג נהג בכביש 5 מפגיעת משאית, שעה שעצר את רכבו הבוער בשולי הכביש, והולכת רגל בת 71 נהרגה מפגיעת אוטובוס בתל אביב, נפצע בצהריים פעוט בן שנתיים באורח אנוש מפגיעת מכונית בדרך הערבה בשכונת ארנונה בירושלים. צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם, תוך שהם מבצעים בו פעולות החייאה, אולם הוא מת מפצעיו כעבור זמן קצר.

פקקים עצומים בחיפה: "זה מחדל, איפה המשטרה?"

עומסי תנועה גדולים הורגשו אתמול בחיפה החל מהעיר התחתית לכיוון צומת הצ'ק פוסט והקריות. מהמשטרה נמסר שהסיבה לפקקים היא סגירת קטע כביש 22 לכיוון צפון בשל עבודות תחזוקה. הכביש נסגר אמש בשעה 22:00 לתנועה מכיוון דרום לצפון בלבד, ממחלף גשר פז ועד מחלף ידין. הוא ייפתח מחדש ביום ראשון לפנות בוקר בשעה 4:00.

למרות העומסים הכבדים, בצמתים המרכזיים לא נראו שוטרי תנועה המסייעים בהכוונת התנועה. "במשך כשעתיים נסעתי מתוך העיר חיפה לכיוון צומת דולפין עד שהתייאשתי והחלטתי לחזור הביתה כדי להיחלץ מעומסי התנועה הכבדים", סיפר לוואלה! חדשות, דוד, תושב עין הוד. "זה ממש ביזיון שבשום מקום לא רואים שוטרים. נראה לי שהמשטרה בכלל לא נערכה למצב שכזה. איך ייתכן שכביש חדש, שנתיביו המורחבים נפתחו לתנועה רק לפני כמה שנים, כבר נסגר לצורך תיקונים ועבודות תחזוקה?!". עשרות אזרחים דתיים, מבוגרים ומשפחות עם ילדים, החנו את רכבם באזור צומת הצ'ק פוסט ועושים דרכם ברגל בשל כניסת השבת.

בערב החג: נאנסה, חולצה ונאנסה שוב אחרי דקות

שוב – אונס קבוצתי בהודו: המשטרה ההודית עצרה עשרה בני אדם בחשד שאנסו צעירה בת 21 בערב חג המולד. המשטרה חושדת ששתי קבוצות שונות אנסו את הצעירה ביום שלישי האחרון בהפרש של דקות בין התקיפות. מעצר החשודים הוארך ב-15 יום. מהמשטרה נמסר כי לא נמצא קשר בין שתי הכנופיות וכי החשודים לא הכירו את הקרבן לפני המעשים.

לפי דיווח ב"טיימס אוף אינדיה", הצעירה ביקרה חברים בעיר קראיקל שבמחוז פונדיצ'רי בדרום המדינה, בעת שנחטפה על ידי שלושה גברים ונאנסה על ידי אחד מהם. אחרי שנחלצה מתוקפיה, קבוצה של שבעה גברים חטפה את הצעירה ושישה מהם אנסו אותה

"קרי הציע - פולארד תמורת שחרור ערבים-ישראלים"

גורמים מדיניים בישראל אמרו אמש כי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הציע בשיחות סגורות להעלות בוושינגטון את סוגיית שחרורו של פולארד, וזאת בתמורה לאישור הפעימה הרביעית של שחרור האסירים, שתכלול בעיקר אסירים ערבים-ישראלים. על הצעתו של קרי דווח לראשונה הערב בחדשות ערוץ 10. הפעימה הזו, שאמורה להתבצע בסוף מרץ, דורשת אישור מחודש של שרי הממשלה. קרי, על פי הגורמים, מקווה ששרי הימין יתקשו להכשיל את המהלך אם יידעו שאישור הפעימה יוביל לשחרור פולארד.

בתוך כך, יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. במכתב ששיגר אתמול לנתניהו, כתב הרצוג כי "אם הוחלט לשחרר אסירים על מנת לקדם את המשא ומתן המדיני, איני מבין מדוע הממשלה מקדמת במקביל בנייה מסיבית מעבר לקו הירוק, דבר המביא לתוצאה הפוכה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

מאות הפגינו נגד ממשלת ארדואן בטורקיה: "גנבים"

מאות בני אדם הפגינו אמש בכיכר טקסים באיסטנבול נגד ממשלת טורקיה והעומד בראשה, רג'פ טייפ ארדואן. המפגינים דורשים את התפטרותו של ארדואן בעקבות פרשת השחיתות שנחשפה במדינה בימים האחרונים. המשטרה עושה שימוש בירי כדורי גומי, גז מדמיע ובזרנוקי מים כדי לפזר את המפגינים, שצועקים "הצילו, הנה גנבים". מנגד, ברחבי העיר מפגינים אלפי אזרחים תמיכה במפלגתו של ארדואן, "מפלגת הצדק והפיתוח".

מוקדם יותר הזהיר ארדואן מפני מלחמת אזרחים במדינה. בנאום במחוז זקריה, לבה של "מפלגת הצדק והפיתוח", השווה ראש הממשלה בין פתקי ההצבעה לכדורים. "אתם, עם קולותיכם, תכשילו את המזימה הנבזית", אמר ארדואן בהתייחסו למזימה לכאורה להדיחו. "האם אתם מחויבים לייסוד טורקיה חדשה? האם אתם מוכנים למלחמת העצמאות החדשה של טורקיה?", שאל את קהל תומכיו.

תאונת דרכים ברחוב יפו בחיפה, דצמבר 2013. ערן גילווארג
"קיבלנו אותו במתנה פעם שנייה. אנו שמחים שיצאנו מזה". עוואד מלחמיד עם אביו/ערן גילווארג

נהג בלי רישיון ופצע 3 בחיפה; "קיבלנו את הבן במתנה"

שלושת הפצועים בתאונת הדרכים שהתרחשה הלילה ברחוב יפו בחיפה עדיין מאושפזים בבית החולים רמב"ם בחיפה. מצבו של אחד מהם אף מוסיף להיות קשה מאוד, והוא מאושפז עם פגיעת ראש במחלקה לטיפול נמרץ, ומצבו של אחד נוסף מוגדר כעת בינוני. אולם, למרות מצבם של שניים מחבריו, עבור אחד הפצועים, עוואד מלחמיד, בן 23 מאום אל-פחם, יש בכל זאת נקודת אור אחת קטנה אותה הוא יכול לקחת מן האירוע. בשל העובדה כי הוא נפצע רק באורח קל בתאונה, הוא הרוויח את חייו במתנה – בפעם השנייה תוך שלוש שנים.

"הבן שלי היה מונשם בבית החולים בעפולה לפני כשלוש שנים לאחר שלקה בדום לב כשהגיע לקבל זריקה במרפאה, וכמעט איבדנו אותו", סיפר היום בצהריים בהתרגשות אביו של עוואד, תאופיק. "הוא הועבר אחר כך לבית החולים אלין בירושלים שם היה מאושפז כצמח עד שהתאושש ושב להכרה. היום קיבלנו אותו במתנה פעם שנייה. אנו שמחים שיצאנו מזה פעמיים".

נתניהו פונה לבית חולים כי חש ברע ושוחרר לביתו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עבר הלילה בדיקות בבית החולים הלל יפה בחדרה בעקבות כאב ראש מלווה בהצטננות. לראש הממשלה לא נשקפת סכנה והוא שוחרר לביתו כעבור כשעתיים. האבחנה הרפואית הייתה שמדובר בהצטננות.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בעקבות הצטננות מלווה בכאבי ראש, עבר ראש הממשלה בנימין נתניהו בשעתיים האחרונות בדיקות בבית החולים הלל יפה בחדרה, שבסיומן שוחרר לביתו". עוד נמסר כי "האבחנה שמסר מנהל בית החולים, פרופ' מאיר אורן, היא של דלקת מערות האף כחלק מהצטננות".

מצרים: הרוג בעימותים בין האחים המוסלמים למשטרה

סטודנט נהרג וכמאה נעצרו בעימותים היום בין תומכי האחים המוסלמים למשטרה המצרית באוניברסיטת "אל-אזהר" בבירה קהיר. על כך פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים. גורם במשרד הבריאות המצרי אישר בשיחה עם העיתון הממלכתי "אל-אהראם" כי סטודנט אחד נהרג וחמישה אחרים נפצעו. מצבים של הפצועים לא נמסר. זאת, לאחר שבעימותים שאירעו אתמול ברחבי המדינה נהרגו חמישה בני אדם ונעצרו למעלה מ-250.

עוד דווח כי המפגינים זרקו אבנים לעבר כוחות המשטרה והציתו צמיגים. כמו כן, בשידורי הטלוויזיה הממלכתית ניתן היה לראות כי שני בניינים בקמפוס עלו באש וכי היתמר מעל בניין הפקולטה למסחר. דווח גם ש"סטודנטים טרוריסטים" הציתו גם את בניין הפקולטה לחקלאות. עם זאת, ברשת BBC דווח שהסטודנטים מכחישים כל קשר להצתה. סוכנות הידיעות הממלכתית "MENA" דיווחה כי המשטרה עצרה 101 סטודנטים בחשד להחזקת כלי נשק מאולתרים, בהם בקבוקי תבערה.

הפצצה של צבא אסד בדמשק, סוריה, 26 בדצמבר 2013. רויטרס
מלחמת האזרחים בסוריה מסרבת להירגע. ילד מפונה מזירת הפצצה בדמשק, השבוע/רויטרס

דיווח: 25 נהרגו בהפצצה של צבא סוריה על שוק ירקות

מלחמת האזרחים בסוריה מסרבת להירגע: ארגוני זכויות אדם דיווחו כי לפחות 25 בני אדם נהרגו היום בהפצצה אווירית של הצבא הסורי על שוק ירקות בעיר חלב. על פי הדיווחים, בין ההרוגים מהפצצה – שגרמה גם להרס של חלק מבית חולים סמוך – לפחות ארבעה ילדים. עשרות בני אדם נוספים נפצעו בהפצצה וההערכה היא כי מספר ההרוגים יאמיר.

חסן אבו פייסל, פעיל במרכז התקשורת של חלב, סיפר לסוכנות הידיעות AP כי ההפצצה אירעה סמוך לשעה 10:00 בבוקר כשהשוק היה עמוס בקונים ומוכרים. "מכוניות ניזוקו, יש פסולת ואבק בכל מקום", תיאר בשיחת סקייפ. "רבים מהפצועים איבדו ידיים או רגליים". סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הפיצוץ אירע לאחר שמסוקים השליכו חביות נפץ לתוך השוק ההומה.

רעידת אדמה הורגשה בצפון: "הבית רקד, הספה זזה"

רעידת אדמה בעוצמה 5.9 בסולם ריכטר הורגשה אחר הצהריים בצפון הארץ. מהמכון הגיאופיזי נמסר כי מוקד הרעש בדרום-מערב טורקיה, סמוך לעיר אנטליה. עוד נמסר כי הרעידה הורגשה בארץ בעיקר באזור חיפה והקריות. לפי שעה, לא דווח על נזק או נפגעים. אין חשש לרעשי משנה בארץ. מהמכון הגיאופיזי האמריקני נמסר כי מוקד הרעש היה בים התיכון, כ-80 קילומטרים דרומית לחוף הטורקי, בעומק של כ-50 קילומטרים.

רונלד דגנית שמואל, תושב קריית מוצקין, סיפר לוואלה! חדשות: "אני גר בקריית מוצקין בקומה ה-15 והבית פה רקד לזמן לא קצר בכלל, בערך 25 שניות". יעל זהבי המתגוררת בקומה השלישית בנהריה, תיארה: "שכבתי בסלון והספה זזה. היה מלחיץ!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully