וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרי הציע - פולארד תמורת שחרור ערבים-ישראלים"

27.12.2013 / 21:13

גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי שר החוץ האמריקני הציע לפעול למען שחרור המרגל היהודי-אמריקני, אם ממשלת ישראל תאשר את שחרור האסירים הערבים-ישראלים בפעימה הרביעית

באדיבות ערוץ הכנסת

(נתניהו מדבר על פולארד בישיבת סיעת הליכוד-ביתנו, השבוע)

ג'ונתן פולארד פרסם לפני ארבעה חודשים מאמר נדיר מפרי-עטו בעיתון "ג'רוזלם פוסט", בו תקף בחריפות את ממשלת ישראל על החלטתה לשחרר אסירים פלסטינים במסגרת המשא ומתן. אולם ייתכן שדווקא המהלך שאותו פולארד תקף, יוביל לשחרורו שלו מהכלא, אחרי 28 שנים מאחורי הסורגים.

גורמים מדיניים בישראל אמרו הערב (שישי) כי שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, הציע בשיחות סגורות להעלות בוושינגטון את סוגיית שחרורו של פולארד, וזאת בתמורה לאישור הפעימה הרביעית של שחרור האסירים, שתכלול בעיקר אסירים ערבים-ישראלים. על הצעתו של קרי דווח לראשונה הערב בחדשות ערוץ 10. הפעימה הזו, שאמורה להתבצע בסוף מרץ, דורשת אישור מחודש של שרי הממשלה. קרי, על פי הגורמים, מקווה ששרי הימין יתקשו להכשיל את המהלך אם יידעו שאישור הפעימה יוביל לשחרור פולארד.

תהליך השלום - כותרות נוספות:
כך יוכל נתניהו להביא לשחרור ג'ונתן פולארד
הרצוג כתב לנתניהו: "הקפא את הבנייה בהתנחלויות"
אבו מאזן: "השלום הוא התשובה לפיגועים"
חרף בקשת ארה"ב: ישראל מקדמת סבב בנייה נוסף בגדה

ג'ונתן פולארד. Karl Deblaker, AP
ארעה נשיאים אמריקנים דחו על הסף את שחרורו פולארד/AP, Karl Deblaker

בירושלים הופתעו מההצעה, וטרם ברור אם היא נעשתה בידיעתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שאמר ערב ביקורו בישראל בחודש מרץ כי אין לו כל כוונה להעניק חנינה לפולארד. הממסד הביטחוני והמודיעיני בארה"ב מתנגד בתקיפות לשחרורו של פולארד, שהורשע בעבירות ריגול חמורות. ארבעה נשיאים אמריקנים לפני אובמה דחו על הסף בקשות של ישראל לשחרר את פולארד.

גורם מדיני ישראלי אמר השבוע לוואלה! חדשות כי שחרורו של פולארד "תלוי בשני אנשים - הרבה באובמה ומעט בנתניהו". לדברי הגורם, אם האמריקנים אכן ישנו את עמדתם וישקלו לשחרר את פולארד, הסיבה המרכזית לכך לא תהיה "פרשת הריגול" שנחשפה לאחרונה, אלא הרצון העז של הממשל, ובמיוחד של השר קרי, לקדם את המשא ומתן הישראלי-פלסטיני.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully