וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף בקשת ארה"ב: ישראל מקדמת סבב בנייה נוסף בגדה

26.12.2013 / 0:17

לטענת גורמים מדיניים, בשבוע הבא בצמוד לפעימה השלישית של שחרור האסירים, יפורסמו מכרזי בנייה בהתנחלויות. זאת, למרות דרישה מפורשת מצדו של שר החוץ קרי להימנע מכך

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

בדרך למשבר נוסף במשא ומתן עם הפלסטינים? גורמים מדיניים בירושלים אמרו אמש (רביעי) כי בשבוע הבא תפרסם ישראל רשימה נוספת של מכרזי בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית. הגורמים לא פירטו היכן תתרחש הבנייה. ההחלטה הישראלית המסתמנת בדבר סבב בנייה נוסף בגדה מגיעה למרות בקשה מפורשת של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, להימנע מבנייה נוספת בהתנחלויות, מחשש לפגיעה אנושה במשא ומתן המדיני.

בתחילת השבוע הבא צפויה לצאת לפועל הפעימה השלישית של שחרור האסירים הפלסטינים שישראל התחייבה לשחרר בתחילת המשא ומתן. בצמוד לשתי הפעימות הקודמות הודיעה ישראל על בנייה נרחבת של אלפי יחידות דיור בהתנחלויות, מה שגרם למשבר חריף במשא ומתן ולאיום פלסטיני לפרוש מהשיחות. גורם מדיני ישראלי הבהיר הערב בשיחה עם וואלה! חדשות כי גל הבנייה של הפעימה השלישית יהיה גם הוא "נרחב בהיקפו".

התהליך המדיני - כותרות נוספות
הכדור בידיים שלהם: השרים יבטלו את שחרור האסירים?
הפלסטינים מאשרים: הסכם מסגרת יוצג עוד החודש
ח"כ טיבי: "אנחנו רחוקים יותר מאי פעם מהסדר מדיני"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, דצמבר 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וקרי, החודש בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

הזעם הפלסטיני על תכנית הבנייה נראה צפוי מראש, אך גם האמריקנים צפויים להביע מחאה חריפה על המהלך. סבב הבנייה הקודם גרר גינויים חריפים מצד משרד החוץ האמריקני וגם מהבית הלבן. הכרזת הבנייה החדשה, שמתבצעת, כאמור, בניגוד לבקשה מפורשת של קרי, עשויה להתפרש בוושינגטון כניסיון לחבל בהסכם המסגרת שהאמריקנים צפויים להציג לישראל ולפלסטינים באמצע חודש ינואר.

גם האיחוד האירופי כבר הזהיר את ישראל כי גל נוסף של בנייה בהתנחלויות יתפרש כניסיון מכוון לפגוע במשא ומתן. שגריר האיחוד בישראל, לארס פאובורג-אנדרסן, אמר בשבוע שעבר בראיון לעקיבא אלדר מאתר "אל-מוניטור" כי "בנייה משמעותית בהתנחלויות כפי שראינו בשני השלבים הקודמים של שחרור האסירים, עלולה לפגוע קשות בתהליך. במקרה כזה, הזהרנו שהאחריות לנזק תונח ישירות לפתחה של ישראל". האזהרה הזו הועברה לגורמים הבכירים ביותר בירושלים, אך בינתיים נראה שהיא לא מונעת את המשך הבנייה.

(עדכון ראשון: 20:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully