וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכדור בידיים שלהם: השרים יבטלו את שחרור האסירים?

גלעד גרוסמן

25.12.2013 / 10:01

אם התהליך המדיני לא יתקדם, ועדת השרים תוכל לבטל את שחרור הפעימה השלישית והרביעית של 26 פלסטינים בשבוע הבא. "לא ייתכן שאסירים ישוחררו על אוטומט, מדובר בחיי אדם"

שבואל סחיווסחורדר אשר השחיט את האנדרטה של יצחק רבין, אוקטובר 2011. דרור עינב
משפחתם של הנרצחים בפיגוע במסעדת סבארו עתרה לבג"ץ. שבואל סחיווסחורדר/דרור עינב

אם התהליך המדיני לא יתקדם, ועדת השרים יכולה להחליט שלא לשחרר את האסירים הפלסטינים שמיועדים לצאת לחופשי בפעימות השלישית והרביעית עליהן הוסכם במסגרת הכניסה למו"מ - כך עולה מתגובת המדינה שהוגשה אתמול (שלישי) לבג"ץ במסגרת עתירה נגד שחרור 26 המחבלים פלסטינים הצפוי ככל הנראה בשבוע הבא.

בנוסף, היום ידון בג"ץ בעתירה שהוגשה על ידי בני משפחת סחיווסחורדר, שאיבדו את הוריהם ושלושה מאחיהם בפיגוע במסעדת סבארו בירושלים בשנת 2001. בני המשפחה מבקשים מבית המשפט לחייב את הממשלה לדון מחדש "בשאלת שחרור המרצחים". עוד מבקשים בני המשפחה, שבית המשפט יורה לממשלה לקבוע קריטריונים ברורים לשחרור אסירים ביטחוניים, אותם מתעתדת המדינה לשחרר "במסגרת עסקת הכניעה של ישראל", כלשונם.

בעתירה כותבים בני המשפחה כי אחלם תמימי, שעמדה מאחורי הפיגוע בו נהרגו קרובי משפחתם, ואשר שוחררה לפני כשנתיים במסגרת עסקת שליט, "עושה חיל במסעות הסתה בעולם, וקונה נפשות להרג ולרצח אזרחי מדינת ישראל". הם ציינו בחשש כי נוכח העמדה הישראלית - עשויים שני מעורבים נוספים ברצח, שעדיין מרצים עונש בכלא הישראלי, לצאת אף הם לחופשי.

עוד בנושא תהליך השלום:
הפלסטינים מאשרים: הסכם מסגרת יוצג עוד החודש
פרשנות: הייאוש הפלסטיני יוצא מכלל שליטה
אבו מאזן הציע שוב לאובמה: כוח נאט”ו בבקעת הירדן

"מחיר דמים אמיתי"

"לא ייתכן כי שחרור רוצחים הוא 'אוטומט' מתמשך", נכתב בעתירה. "שלום הציבור עומד כאן על הפרק, מדובר בחיי אדם. שוטר נפצע וחייל צה"ל שילם בנפשו על שחרור המחבלים שנעשה בעסקת שליט. זהו מחיר דמים אמיתי שלא ניתן לזלזול או להתעלם ממנו".

בפרקליטות הבהירו כי ועדת השרים עדיין לא התכנסה לקבוע מי יהיו האסירים שישוחררו במסגרת הפעימה השלישית, אולם במסגרת ההבנות מול הפלסטינים הובהר כבר שכל האסירים שישוחררו הם אסירים שנכלאו לפני הסכם אוסלו, ולכן לא עומדת על הפרק האפשרות לשחרר את האסירים שהיו מעורבים בפיגוע במסעדת סבארו.

בפרקליטות ציינו כי לאחר שתיקבע זהות האסירים שישוחררו, יינתנו לציבור 48 שעות לעתור לבג"ץ. בכל מקרה, בפרקליטות טענו כי מדובר בהחלטה מדינית, וכי בית המשפט נמנע בעבר מספר פעמים מלהתערב בהחלטות מהסוג הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully