וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מאשרים: הסכם מסגרת יוצג עוד החודש

23.12.2013 / 0:05

עוזרו של מזכ"ל הליגה הערבית אמר כי קרי וצוותו יציגו את ההסכם לצדדים בימים הקרובים. לדבריו, אבו מאזן יסרב לפירוז פלסטין ולהכרה בישראל יהודית, אך יסכים לחילופי שטחים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, יציג בסוף החודש הסכם מסגרת לפלסטינים ולישראל – כך אישר אמש (ראשון) גורם פלסטיני רשמי. מוחמד סביח, עוזר מזכ"ל הליגה הערבית לעניינים פלסטיניים ובעבר שגריר הרשות הפלסטינית בליגה הערבית, אמר בראיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושרים ערביים עדכנו במהלך פגישת פסגה שנערכה אתמול בקהיר כי קרי יציג את התכנית יחד עם צוות המשא ומתן האמריקני. אבו מאזן אמר לנוכחים בפגישה כי אין בכוונתו להשיב על ההצעה האמריקנית מיד לאחר שיקבל אותה – תחילה הוא יציג אותה בפני מדינות ערב כדי לקבל החלטה משותפת.

עוד על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים:
למרות המו"מ: הפלסטינים יפנו לאו"ם נגד ישראל?
דעה / תנו להתפלל בהר הבית - והשלום כבר יגיע
ח"כ טיבי לוואלה!: "אנחנו רחוקים יותר מאי פעם מהסדר"

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה, 12 בדצמבר 2013. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושר החוץ האמריקני קרי ברמאללה, החודש/רויטרס

בראיון אמר סביח כי עמדותיו של אבו מאזן, כפי שעדכן את הנציגים הערבים, יהיו כדלקמן: יו"ר הרשות הפלסטינית לא יסכים לנוכחות של אף חייל ישראלי בגבולות שבין ירדן ופלסטין, אולם יסכים לנוכחות של צד שלישי באזור. כמו כן, הוא מסרב לפירוז מנשק של המדינה הפלסטינית מאחר שהוא מבקש שתהיה לה היכולת לשמור על ביטחונה. לפי סביח, אבו מאזן מסכים כי הנסיגה הישראלית מהשטחים הפלסטיניים תימשך שלוש שנים, ותיעשה על פי לוח זמנים מוסכם.

כמו כן, היו"ר יסרב לקבלת "שכונה" במקום ירושלים המזרחית כולה, שתהיה לדרישתו בירת פלסטין. הוא יסרב להכרה בישראל כמדינה יהודית, וכן לכל פתרון זמני. עוד נאמר כי אבו מאזן מסכים לחילופי שטחים על פי היחס והאיכות. בנוסף, לדברי סביח, אמר אבו מאזן לנוכחים בפגישה כי האמריקנים עדכנו אותו שבסוף תהליך השלום "יקבלו הפלסטינים לידיהם את הגדה ואת עזה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיור בבקעת הירדן, מרץ 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקר בבקעת הירדן, מרץ 2011/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

אתמול בבוקר דיווח העיתון א-שרק אל-אווסט הרואה אור בלונדון כי אבו מאזן הציג לשרי החוץ הערביים את הרעיונות האמריקניים להצלת תהליך השלום, ואלה כללו "מאמצים להשלמת הסכם מסגרת בין הפלסטינים לישראלים עד סוף החודש הנוכחי". העיתון הביא את הדברים מפי גורמים בליגה הערבית, ולפיהם ההסכם יושג במהלך ביקור מתוכנן של קרי ברשות הפלסטינית ובישראל החודש. כמו כן, המקום שבו תציג וושינגטון את הסכם המסגרת כבר נבחר.

(עדכון ראשון: 21:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully