וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הסכם מסגרת בין ישראל לפלסטינים עוד החודש

22.12.2013 / 9:39

גורמים בליגה הערבית מסרו לעיתון א-שרק אל אווסט כי יו"ר הרשות אבו מאזן סיפר להם על תכניות ארה"ב בנושא תהליך השלום, ובהן "מאמצים להשלמת הסכם מסגרת עד סוף החודש"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הודיע שבכוונת ארצות הברית להשיג הסכם מסגרת בין ישראל לפלסטינים עד סוף דצמבר – כך דווח בעיתון א-שרק אל אווסט, היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, אבו מאזן אמר את הדברים לחברי הליגה הערבית במהלך פגישת חירום שקיימו אתמול (שבת). גורמים בליגה הערבית מסרו לעיתון כי אבו מאזן הציג לשרי החוץ הערביים את הרעיונות האמריקניים להצלת תהליך השלום, ואלה כללו "מאמצים להשלמת הסכם מסגרת בין הפלסטינים לישראלים עד סוף החודש הנוכחי".

על פי הגורמים, ההסכם יושג במהלך ביקור מתוכנן של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ברשות הפלסטינית ובישראל החודש. כמו כן, העיתון מדווח כי הם ציינו שאף נבחר המקום שבו תציג וושינגטון את הסכם המסגרת.

עוד על תהליך השלום:
למרות המו"מ: הפלסטינים יפנו לאו"ם נגד ישראל?
ח"כ טיבי: "אנחנו רחוקים יותר מאי פעם מהסדר מדיני"
קרי הציע: נוכחות ישראלית בבקעה למשך עשור

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה, 12 בדצמבר 2013. רויטרס
לא הסכימו על הסדרי הביטחון. אבו מאזן וקרי/רויטרס

ביום חמישי שלח אבו מאזן מכתב לנשיא ארצות הברית ברק אובמה ובו הביע את אכזבתו מהסדרי הביטחון שהציג לו שר החוץ האמריקני בפגישתם לפני כשבועיים. אבו מאזן הבהיר לקרי בשתי פגישותיהם האחרונות, שבהן נושא סידורי הביטחון עמד במרכז הדיון, כי הפלסטינים לא יכולים לקבל הצעה שכוללת נוכחות צבאית ישראלית בבקעת הירדן לאחר הקמת המדינה הפלסטינית למשך כעשר שנים. עוד עולה מההצעה כי סיומה של הנוכחות הישראלית יהיה תלוי בתפקוד מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. קרי ניסה לשכנע את אבו מאזן כי מדובר בנוכחות זמנית בלבד, ומוגבלת בהיקפה, אך הפלסטינים לא התרצו.

במכתב לאובמה הבהיר אבו מאזן כי הרשות הפלסטינית כבר הסכימה בעבר לנוכחות של כוח צבאי של נאט"ו, בהובלת חיילים אמריקנים, בבקעת הירדן. אבו מאזן כתב גם כי הרשות מודעת לכך שנסיגת ישראל מהגדה המערבית במסגרת כל הסכם תהיה הדרגתית - אך הדגיש כי ההצעה של קרי רחוקה מכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully