וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קרי הציע נוכחות ישראלית בבקעה למשך עשור

10.12.2013 / 16:14

לפי "אל-איאם", התכנית הוצגה בפני אבו מאזן בשבוע שעבר ונועדה להכשיר את הפלסטינים לקבל אחריות לאזור. יו"ר הרשות הבהיר כי הוא מתנגד לנוכחות "אפילו של חייל ישראלי אחד"

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

(מסיבת העיתונאים של נתניהו וקרי בתום ביקור שר החוץ האמריקני, בשבוע שעבר)

העיתון הפלסטיני "אל-איאם" דיווח היום (שלישי) כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי, הציג בשבוע שעבר במהלך פגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, הצעה לנוכחות ישראלית בבקעת הירדן במשך עשר שנים.

זו הפעם הראשונה שנחשפים פרטים מתוך הצעת ההסכם המדיני. כמו כן, ההצעה קובעת כי תהיה נוכחות של כוחות הביטחון הישראליים במעברים הבינלאומיים בין ירדן למדינה הפלסטינית העתידית.

בכיר פלסטיני אמר לעיתון כי הפגישה בין קרי לבין הצד הפלסטיני בשבוע שעבר הייתה "גרועה יותר מגרועה". לדבריו, קרי הציג במהלך הפגישה רעיונות אמריקניים שנחשבים כנסיגה מהתכנית הביטחונית של מומחה הביטחון האמריקני ג'ים ג'ונס, שהיה השליח המיוחד להסדר ביטחוני בין ישראל לפלסטינים בתקופתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. הבכיר אמר כי "הרעיונות האמריקניים מדברים על נוכחות ישראלית בבקעה למשך עשר שנים, שבמהלכם יוכשרו הכוחות הפלסטיניים כדי לקבל את האחריות על האזור".

עוד על תהליך השלום:
נתניהו עונה ללפיד: לא הקואליציה תכתיב הסכם עם הפלסטינים
מו"מ במשבר? קרי ואובמה אופטימיים - והם יודעים למה
לקראת משבר? הפלסטינים דחו את הסדרי הביטחון של קרי

חיילים בסריקות אחר מבצעי הפיגוע בבקעת הירדן. יותם רונן
"נוכחות ישראלית בבקעה למשך עשר שנים, במהלכם יוכשרו הכוחות הפלסטינים". חיילי צה"ל בבקעת הירדן/יותם רונן

הגורם הפלסטיני האשים את האמריקנים בכך שהם מדברים על הסדרי ביטחון שתואמים לחלוטין את עמדת הצד הישראלי בכל הקשור לבקעת הירדן, מעברי הגבול והמתחם האווירי. הבכיר הפלסטיני אמר כי אבו מאזן הודיע לקונסול האמריקני בירושלים, מייקל ראטני, כי לפי העמדה הפלסטינית, לא תהיה נוכחות "אפילו של חייל ישראלי אחד" בתחומי המדינה הפלסטינית, וכי הפלסטינים מסכימים לנוכחות של גורם שלישי בשטח.

ג'ון קרי צפוי להגיע מחר לביקור מדיני נוסף באזור, שיארך יומיים. במהלך הביקור, ייפגש קרי עם ראש הממשלה נתניהו ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

אתמול התייחס לנושא מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, באומרו כי הרעיונות שהציג קרי בפגישתו האחרונה עם אבו מאזן יובילו לכישלון המאמצים להשיג הסדר שלום בין ישראל לבין הפלסטינים. קרי עצמו טען ביום שישי, עם תום ביקורו באזור, כי ישראל והפלסטינים "קרובים להסכם שלום יותר משהיו זה שנים". לדברים אלו אף ניתן אישור מצד גורם פלסטיני. מחר יבוא קרי שוב לישראל, בדרכו לביקור במזרח. קרי צפוי להיוועד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully