וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת משבר? הפלסטינים דחו את הסדרי הביטחון של קרי

בתום פגישה בין שר החוץ האמריקני לבין יו"ר הרשות הודיע גורם פלסטיני רשמי כי ההצעות שהוצגו "רק יובילו להמשך הכיבוש". קרי נותר אופטימי: "יש התקדמות בכמה נושאים"

צילום: שגרירות ארה"ב

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמנם הצהיר מוקדם יותר היום כי חלה התקדמות מסוימת במשא ומתן בין ישראל לרשות, אולם אם להסתמך ההצהרה של הפלסטינים מהערב (חמישי) - לפיה הם לא מקבלים את המתווה הביטחוני להסדר הקבע כפי שהציג קרי, קשה להבין מהיכן האופטימיות.

קרי הגיע הבוקר לביקורו התשיעי באזור מאז נכנס לתפקיד, ונועד תחילה עם נתניהו. בשעות הצהריים דילג לרמאללה שם נפגש עם יו"ר הרשות אבו-מאזן. בתום הפגישה אמר גורם פלסטיני רשמי כי הרשות דוחה את העקרונות של קרי, אותם הוא הציג גם בפני ראש הממשלה נתניהו. הגורם סירב לפרט את תוכן ההצעות, אולם ציין כי הצד הפלסטיני דחה אותן "מכיוון שהן רק יובילו להמשך הכיבוש".

הפגישה בין השניים, שארכה שלוש שעות, נסובה בעיקרה על הנושאים הביטחוניים שבליבת המו"מ. "אנחנו לא מתכוונים לדון בכך באופן פומבי", אמר קרי לעיתונאים אחרי הפגישה והוסיף כי השיחות אכן רשמו התקדמות מסוימת. "דנו באריכות בנושא הביטחון באזור, בנושא הביטחון של מדינת ישראל ובביטחון לעתידם של הפלסטינים. אני חושב שהייתה התקדמות מה בחלק מהנושאים".

קרי הוסיף: "אני חושב שהאינטרסים של הצדדים די דומים – אבל יש שאלות של ריבונות ושל כבוד, שללא ספק חשובות לפלסטינים. לישראלים חשובות מאד הסוגיות הביטחוניות". הוא הצהיר כי בעוד שבוע הוא עשוי לחזור לאזור לסבב נוסף, בהתחשב בהתפתחויות שיהיו.

מצויד בתשובה הפלסטינית, שטרם קיבלה אישור פורמלי, מגיע הערב קרי לפגישה נוספת עם נתניהו.

מנסים לעורר את תהליך השלום - כותרות נוספות:
סטודנטים ייפגשו עם אבו מאזן: ”הבעת אמון בשלום”
דיסקין מזהיר: ”הסכסוך עם הפלסטינים קריטי יותר מאיראן”
אירופה: ”אם המו”מ ייכשל, נסמן מוצרי התנחלויות”

"ישראל מעוניינת בהסדר שלום על בסיס שתי מדינות לשני עמים, ותעמוד בכל מחויבויותיה במסגרת המשא ומתן", אמר נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם קרי, בתום הפגישה הראשונה בין השניים. נתניהו הבהיר כי לשם הצלחת התהליך נדרש "משא ומתן אמיתי ולא חילופי האשמות".

קרי מצדו אמר כי ביטחונה של ישראל חיוני להצלחת המגעים האלה. "הסדרי הביטחון שיגובשו יבטיחו יתר ביטחון לישראל", הסביר קרי. "הצגנו הבוקר לראש הממשלה נתניהו כמה רעיונות בנושא, והשיחה בנושא תימשך בערב וגם מחר".

ברמאללה מאשימים את נתניהו בשבועות האחרונים ב"תקיעת" המשא ומתן ובהימנעות מהצגת עמדות מפורטות בחדר הסגור. קרי נפגש עם נתניהו לפני כחודש וחצי ברומא במשך שבע שעות תמימות בניסיון לקבל ממנו מפה כללית של הוויתורים הטריטוריאליים שיסכים לבצע. אלא שבינתיים, התקדמותו של ערוץ המשא ומתן האחר שקרי מעורב בו - בין איראן למעצמות - הסיטה את תשומת הלב מהערוץ הישראלי-פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully