וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: "אם המו"מ ייכשל, נסמן מוצרי התנחלויות"

יהושע בריינר, בלגיה

3.12.2013 / 20:04

באיחוד האירופי טענו כי השיחות בין ישראל לפלסטינים אמנם "רציניות", אך הזהירו שאם המשא ומתן ייכשל - יופסק גם הסיוע הכלכלי לרשות ויישקל מחדש סימון מוצרי ההתנחלויות

לא רק האמריקנים דוחקים בישראל ובפלסטינים להגיע להבנות: גורמים באיחוד האירופי רמזו היום (שלישי) כי אם המשא ומתן בין הצדדים ייפסק, הפסקת הסיוע הכספי לרשות הפלסטינית וסימון ומוצרי התנחלויות יעלו שוב לדיון.

גורם המקורב מאוד למו"מ הגדיר את השיחות "רציניות", אולם הוסיף כי על שני הצדדים לקחת החלטות חשובות ואיים כי קריסת התהליך המדיני תוביל לצעדים ממשיים מצד האירופים נגד שני הצדדים. "אינני רוצה לומר מה יקרה אם השיחות ייכשלו, אך ראינו בעבר דיונים שעסקו בהפסקת המימון של האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית. הפסקת השיחות בהחלט צפויה להשיב את העיסוק בנושא".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
משבר במו”מ המדיני? הצדדים נפגשו בשבוע שעבר
סטודנטים ייפגשו עם אבו מאזן: ”הבעת אמון בשלום”
הנשיא פרס במקסיקו: ”מקדמים את פתרון שתי המדינות”

"14 מדינות כבר תומכות בסימון מוצרי ההתנחלויות"

כיום מעביר האיחוד האירופי לרשות הפלסטינית 300 מיליון אירו מדי שנה, מרבית הכסף עבור משכורות. ברור לכל כי האמירות היוצאות הערב מבריסל צריכות להדאיג לא רק את הרשות הפלסטינית שתיכנס למשבר כלכלי חריף אם הסיוע האירופי ייפסק, אלא גם להדהד בירושלים. עצירת תשלומי המשכורות ברשות בהחלט עלולה להשפיע על הרחוב הפלסטיני שיבקש להוציא את תסכולו כלפי צה"ל.

ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
גורמים בבריסל הביעו אופטימיות זהירה באשר להמשך השיחות. לבני, קרי ועריקאת/AP

אלא שאזהרה חמורה לא פחות מופנית הערב מבריסל ישירות לירושלים, ובפרט לעפרה ובית אל. לדברי הבכיר, הפסקת השיחות תעלה שוב על הפרק את סוגיית סימון מוצרים המיוצרים מעבר לקו הירוק. "אם בעבר רק שתי מדינות באירופה תמכו בסימון מוצרי התנחלויות, הרי שכיום יש גידול משמעותי וכבר 14 מדינות תומכות בכך וברור שהעניין יעלה על הפרק שוב אם הצדדים לא יגיעו להסכם", אמר הגורם.

הגורם הוסיף כי "אנשים רבים חושבים שבסימון המוצרים, הציבור כאן מביע את עמדתו ואומר את דברו. איננו רוצים לקבוע בכך את גבולה העתידי של ישראל, אלא רק את עמדתנו בעניין גבולה הנוכחי. הסכם איננו איום, אלא הזדמנות וכך עליכם להתייחס אליו". במקביל, ממשיכים באיחוד לעקוב בדאגה אחר המשך הבנייה בהתנחלויות, סוגיה בה הם רואים אחד המכשולים העיקריים לתהליך המדיני. עם זאת, גורמים בבריסל הביעו אופטימיות זהירה באשר להמשך השיחות וציינו כי הדבר המשמעותי ביותר כעת הוא יצירת אווירה חיובית סביב שולחן המו"מ".

לפניות לכתב יהושע בריינר: joshjosh@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully