וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג כתב לנתניהו: "הקפא את הבנייה בהתנחלויות"

27.12.2013 / 21:37

יו"ר האופוזיציה שיגר מכתב לראש הממשלה בו הסביר שהבנייה מעבר לקו הירוק פוגעת בקידום המשא ומתן. מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה ששחרור האסירים יתבצע ביום שני הקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

ערב הפעימה השלישית של שחרור האסירים הביטחוניים במסגרת תהליך השלום, קורא יו"ר האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. במכתב ששיגר היום (שישי) לנתניהו, כתב הרצוג כי "אם הוחלט לשחרר אסירים על מנת לקדם את המשא ומתן המדיני, איני מבין מדוע הממשלה מקדמת במקביל בנייה מסיבית מעבר לקו הירוק, דבר המביא לתוצאה הפוכה".

תהליך השלום - כותרות נוספות:
אבו מאזן: ”השלום הוא התשובה לפיגועים”
חרף בקשת ארה”ב: ישראל מקדמת סבב בנייה נוסף בגדה
הכדור בידיים שלהם: השרים יבטלו את שחרור האסירים?

במקביל, ארצות הברית הודיעה הערב כי ישראל עדכנה אותה שהפעימה השלישית של שחרור האסירים הפלסטינים תתבצע ביום שני הקרוב, ה-30 בדצמבר. "למרות שציפינו שהשחרור יתקיים ב-29 בדצמבר, עדכנו אותנו שהוא יתבצע יום מאוחר יותר בגלל אילוצים טכניים", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש הממשלה יתייחס לבקשתו של יו"ר האופוזיציה? הרצוג ונתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרצוג ציין כי הקפאת הבנייה היא צעד מתבקש. "הרי בעת משא ומתן על גבולות מדינת ישראל, אין טעם להמשיך ולבנות בשטחים שנדונים במשא ומתן עצמו", הסביר. "הדבר בעייתי מטעמים רבים: בנייה בשטחים שיפונו בעתיד היא בזבוז משאבים שהיו יכולים לסייע במקומות רבים אחרים; בעת פינוי יישובים מעבר לקו הירוק, ישראל תיאלץ לבזבז משאבים נוספים על פיצוי לאותן משפחות שזה עתה יושבו; הבנייה בהתנחלויות גם מסבה נזק ליחסים הבינלאומיים של מדינת ישראל ומשדרת אי אמון ישראלי במשא ומתן. חמור מכך, השיטה לפיה ישראל 'מאזנת' את שחרור האסירים בהאצת הבנייה מעבר לקו הירוק רק מובילה למצב בו אנחנו לא מקבלים אשראי בינלאומי מהמהלך הקשה של שחרור אסירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"ללא הסדר, ישראל תהפוך למדינה דו-לאומית"

במכתב, הציע הרצוג שישראל תציב את הקפאת הבנייה בהתנחלויות כתנאי למשא ומתן. "אני כראש האופוזיציה אומר שוב ושוב כי משא ומתן והתייצבות על גבולות מקובלים ומוסכמים הם צורך קיומי למדינת ישראל", סיכם. "ללא הסדר, שיוביל להיפרדות מהעם הפלסטיני, תהפוך ישראל למדינה דו-לאומית, או שתהיה מדינה מבודדת בקרב הקהילה הבינלאומית. הדבר יהווה קץ לחזון הציוני ופגיעה חמורה באזרחי מדינת ישראל. אנחנו נוהגים כך מתוך אחריות לאומית ואנו מצפים שאתם תנהגו באותו אופן ותודיעו כבר היום על הקפאת ההתנחלויות".

בתחילת השבוע צפויים להשתחרר 26 אסירים נוספים במסגרת ההסכמות עם הפלסטינים. אלא שגורמים מדיניים בירושלים אמרו שלשום כי בשבוע הבא תפרסם ישראל רשימה נוספת של מכרזי בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, זאת למרות בקשה מפורשת של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, להימנע מבנייה נוספת בהתנחלויות, מחשש לפגיעה אנושה במשא ומתן המדיני. הגורמים לא פירטו היכן תתרחש הבנייה.

(עדכון ראשון: 20:05)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully