וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "השלום הוא התשובה לפיגועים"

27.12.2013 / 0:02

יו"ר הרשות הפלסטינית נפגש עם נציגי "המכון למחקרי ביטחון לאומי" והכחיש כי התקיים ערוץ חשאי בינו לבין נתניהו. בנושא בקעת הירדן אמר כי יסכים להצבת כוח של נאט"ו

הליגה הערבית: "השיחות בין ישראל לפלסטינים לא נכשלו". רויטרס
יהיה מוכן לשקול הגעה לנאום מעל בימת הכנסת. אבו מאזן/רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר אתמול (חמישי) כי הוא מוכן להיפגש עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "בכל מקום ובכל זמן". אבו מאזן אמר את הדברים בראיון שערכו עמו אל"מ (מיל') גלעד שר ותא"ל (מיל') אודי דקל מטעם "המכון למחקרי ביטחון לאומי". הראיון התקיים בלשכתו של אבו מאזן ברמאללה, שלאחרונה מגיעים אליה יותר ויותר גורמים מישראל, במסגרת ניסיון להעביר מסרים ישירים לציבור הישראלי בנושא תהליך השלום.

עוד בנושא:
חרף בקשת ארה"ב: ישראל מקדמת סבב בנייה נוסף בגדה
הכדור בידיים שלהם: השרים יבטלו את שחרור האסירים?
הפלסטינים מאשרים: הסכם מסגרת יוצג עוד החודש

אבו מאזן התייחס בראיון אתמול לפרסומים על כך שבינו לבין נתניהו התנהל "ערוץ חשאי" באמצעות מתווכים בלונדון, ואמר כי הדברים אינם נכונים. הוא הבהיר שכל הקשרים בינו לבין נתניהו התקיימו "מאז ומתמיד" אך ורק בערוץ השיחות הרשמי, שהוא גם הערוץ היחיד להתקשרויות בין ישראל והרשות הפלסטינית במהלך המשא ומתן הנוכחי. אבו מאזן ציין גם כי הוא מוכן להיפגש עם נתניהו "בכל מקום ובכל זמן", וכי יהיה מוכן לשקול הגעה לנאום מעל בימת הכנסת, או לחלופין שיגור הזמנה לנתניהו להופיע בפני הפרלמנט הפלסטיני ברמאללה.

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. רמאללה, 12 בדצמבר 2013. רויטרס
לרשות אין התנגדות להסכם מסגרת מדורג עם ישראל, כל עוד כל שלבי ההסכם יבוצעו בתוך כשלוש שנים. אבו מאזן וקרי/רויטרס

גלעד שר שאל את אבו מאזן במהלך הראיון על גל הפיגועים האחרון נגד ישראל, שעשוי לפגוע באמון בין הצדדים תוך כדי המשא ומתן. אבו מאזן הבהיר כי הרשות הפלסטינית תחת הנהגתו מתנגדת לאלימות ואינה שותפה לה בכל צורה, והוסיף כי התקדמות בתהליך המדיני לעבר הסכם שלום הינה התשובה הטובה ביותר לאלימות הזו. דבריו של אבו מאזן, שגינה בעבר במספר הזדמנויות את הטרור נגד ישראל, תועדו בווידאו ויוצגו במהלך הכנס השנתי של "המכון למחקרי ביטחון לאומי" שיתקיים בסוף חודש ינואר.

אבו מאזן התייחס בפגישה גם להצעתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, בעניין בקעת הירדן. הוא אמר כי הרשות הפלסטינית תסכים לקבל הצבה של כוח נאט"ו בבקעה, אך לא כוח ישראלי. לגבי הסכם המסגרת ששר החוץ קרי מתעתד להציג בפני שני המנהיגים באמצע ינואר, אמר אבו מאזן כי לרשות אין התנגדות להסכם מסגרת מדורג עם ישראל, כל עוד כל שלבי ההסכם יבוצעו בתוך כשלוש שנים.

הפגישה אתמול ברמאללה הינה חלק ממהלך רחב של אבו מאזן ליצירת דיאלוג ישיר עם החברה הישראלית בנושא המדיני. לפני כשבועיים אירח אבו מאזן במוקטעה קבוצה של כעשרים אנשי עסקים ישראלים, אותם הביא ללשכתו עו"ד דב וייסגלס, לשעבר ראש לשכתו של ראש הממשלה שרון. כמו כן נפגש אבו מאזן מול המצלמות עם יו"ר האופוזיציה החדש, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג ועם חברי השדולה הפרלמנטרית לפתרון שתי המדינות, בראשותו של ח"כ חיליק בר (העבודה). אבו מאזן אף שוחח טלפונית בחודש שעבר עם יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, כדי להביע תנחומים על פטירתו של הרב עובדיה יוסף, ובקרוב הוא אמור לארח במוקטעה כ-250 סטודנטים מישראל, שיגיעו במשלחת שמארגנת אגודת הסטודנטים הארצית.

(עדכון ראשון: 21:37)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully