וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

אלפים הפגינו נגד התכנית להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, שוטר ירה למוות בפלסטיני בפתח תקווה והנשיא האיראני מסרב להיפרד ממתקני הגרעין. הכותרות שעשו את סוף השבוע

אלפים הפגינו נגד תכנית פראוור ברחבי הארץ

אלפי בני אדם הפגינו היום (שבת) בצפון הארץ ובדרומה במחאה על כוונת המדינה ליישם את מתווה פראוור להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב. בצומת חורה שבאזור הנגב הפגינו כאלף בני אדם, ועשרה מהם נעצרו על ידי כוחות משטרה שנפרשו במקום, בחשד ליידוי אבנים. במהלך העימותים בדרום נפצעו ארבעה שוטרים מאבנים שהושלכו לעברם - מצבם קל. כוחות רבים של משטרה פועלים לפיזור המפגינים באמצעות גז מדמיע. מהמשטרה נמסר כי הכוחות פועלים נגד כמה מוקדים של יידוי אבנים באזור הצומת המרכזי בנגב. המפגינים הבעירו צמיגים וחסמו את הצומת.

במקביל להפגנות בדרום, הפגינו כ-2,000 בני אדם באזור המושבה הגרמנית בחיפה נגד תכנית פראוור, ומהמשטרה נמסר כי במהלך הפרות סדר במקום נעצרו שישה בני אדם. מפקד משטרת מחוז חוף, ניצב חגי דותן, נפצע באורח קל מיידוי אבנים. הוא טופל במקום. כמה מאות בני אדם הפגינו בנוסף ביישובים הערביים טירה, טייבה וקלנסוואה. בהפגנה שהתקיימה בטירה הפגינו המוחים בכביש מספר 444 תוך שהם מניפים דגלי פלסטין. בשער שכם שבמזרח ירושלים הפגינו כמה עשרות יהודים וערבים. חלק מהמפגינים ניסה לחסום את הכביש במקום ואך יידה אבנים על שוטרים. המשטרה פועלת לפיזור המפגינים באמצעות שימוש בזרנוקי מים.

שוטר ירה למוות בפלסטיני בבית עלמין בפתח תקווה

שוטר ירה למוות הבוקר (שבת) בפלסטיני, שוהה בלתי חוקי, בבית העלמין "ירקון" בפתח תקווה. התקרית אירעה במהלך פעילות של משמר הגבול נגד שוהים בלתי חוקיים. מחקירה ראשונית עולה כי השוטר ירה כדור אחד לעבר השב"ח, לאחר שזה ניסה לדקור אותו. פרמדיקים וחובשים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום קבעו את מותו של הצעיר, בשנות ה-20 לחייו. הנסיבות אינן ברורות והמשטרה פתחה בחקירה.

אביו של הפלסטיני, ענטר לקרא, סירב להאמין שהוא ניסה לדקור את השוטר, שלטענתו חש סכנה לחייו. "הוא בדיוק עמד להתחתן", הסביר אביו של ענטר לקרא, שיבלי, תושב הכפר קבאלאן שליד שכם בן 24. בשיחה עם וואלה! חדשות טען האב כי גורמים רשמיים בישראל יצרו קשר עם המשפחה והודיעו להם שגופתו של ענטר הועברה למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

נשיא איראן רוחאני: אין סיכוי שנפרק את מתקני הגרעין

נשיא איראן חסן רוחאני מבהיר פעם נוספת כי ארצו לא תוותר על תכניתה הגרעינית: בראיון שהעניק לעיתון "פייננשל טיימס" ואשר פורסם אמש (שישי), נשאל הנשיא האיראני אם בכוונת ארצו לפרק את מתקני הגרעין בשטחה. "ב-100%, לא", השיב. עם זאת, הוא הדגיש שוב כי ארצו מעוניינת בגרעין ל"מטרות שלום". רוחאני ציין כי הבעיות בין ארה"ב לאיראן "מורכבות מאוד ולא ניתן לפתור אותן תוך זמן קצר", אולם הוסיף כי על אף המורכבות, "נוצר פתח לתקווה במאה הימים הללו (הראשונים לכהונת רוחאני), וניתן להרחיבו".

נשיא איראן חסן רוחאני. ניו יורק, ספטמבר 2013. רויטרס
"נוצר פתח לתקווה". נשיא איראן רוחאני/רויטרס

אתמול אמר גורם מדיני לוואלה! חדשות כי בירושלים עוקבים בדאגה אחר הרחבת קשריה הדיפלומטיים של איראן באזור המפרץ, במה שנראה כהתפוררות חזית ההתנגדות הערבית למשטר בטהראן, שאותה צפה ראש הממשלה בנימין נתניהו.

סקוטלנד: מסוק התרסק על גג של פאב, שמונה נהרגו

מסוק משטרתי התרסק הלילה על גג של פאב בגלזגו, העיר הגדולה ביותר בסקוטלנד - שמונה נהרגו. התקרית אירעה בפאב בשם Clutha Vaults ברחוב סטוקוול בעיר, על גדות הנהר קלייד, בשעה שלהקה בשם "אספרנזה" הופיעה במקום. במסוק, מדגם EC135 T2, היו שני שוטרים וטייס אזרחי. כ-125 אנשי כיבוי והצלה הגיעו לזירה ופעלים לחילוצם של אנשים שנלכדו במבנה. הגורם להתרסקותו של כלי הטיס איננו ברור עדיין.

ניגריה: פעילי חיזבאללה זוכו מתכנון פיגוע נגד ישראל

שלושה פעילי חיזבאללה שנעצרו בניגריה במאי האחרון והואשמו בתכנון פיגועים נגד מטרות מערביות, ובהן ישראל - זוכו אתמול מאשמה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בית המשפט קבע כי "בניגריה, חיזבאללה אינו נחשב לארגון טרור בינלאומי", ולכן לא הרשיע את מוסטפא פוואז, טלאל אחמד רודא ועבדאללה תהיני בחברות בארגון. עם זאת, רודא נשלח למאסר עולם בגין הברחת כלי נשק למדינה.

השופטים קבעו כי לא סופקו די ראיות להרשעת השלושה, אזרחי לבנון, בכך שתכננו פיגועים או שהודרכו ב"פעילות טרור" כפי שהואשמו. השלושה נעצרו במאי בבירה אבוג'ה בעקבות חשיפתו של מחסן נשק בעיר קאנו שבצפון ניגריה, ובחודשים האחרונים הכחישו את האישומים נגדם.

גרמניה: שוטר חשוד שרצח אדם ואכל גופתו

קניבליזם בחסות החוק: שוטר גרמני נעצר בחשד שהרג אדם וקיצץ את גופתו, כך דיווחה המשטרה בעיר דרזדן שבמזרח המדינה. לפי החשד, השוטר בן ה-55 הכיר את קורבנו, גבר בן 59 מהעיר האנובר, באתר של חובבי הפטיש הקניבלי ונפגש עמו בתחילת החודש. לדברי המשטרה, חלקים מהגופה נמצאו בחצר ביתו של השוטר בעיירה גימליצטל, דרומית לדרזדן.

"הקרבן פנטז להיהרג ולהיאכל על ידי מישהו אחר מאז היה נער", אמר במסיבת עיתונאים מפקד משטרת דרזדן, דיטר קרול. לא ברור אם השוטר אכן אכל חלקים מן הגופה. משטרת דרזדן מסרה כי החשוד עבד כמומחה טכני במחלקת חקירות פליליות.

רשמית: ארה"ב תשמיד את הנשק הכימי של סוריה בים

ארצות הברית הציעה להחריב את מאגרי הנשק הכימי של סוריה, כך אישר הבוקר (שבת) הארגון הבינלאומי למניעת הפצת נשק כימי. לפי הודעת הארגון, הפעולות להריסת הנשק הכימי יבוצעו על ספינה אמריקנית בלב ים, כשכלי שיט של חיל הים האמריקני יסייע במידת הצורך. עוד נמסר כי 35 חברות הציעו להשמיד את מאגרי הנשק הכימי של סוריה. "ארה"ב הציעה לתרום טכנולוגיית הריסה, תמיכה תפעולית מלאה ומימון כדי לנטרל את הכימיקלים של סוריה", לשון ההודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully